Brætspil i Helsingør i uge 7 (vinterferien)

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Brætspil i Helsingør i uge 7 (vinterferien)

Post by Bugge »

Ikke noget problem med tirsdag.

S
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Brætspil i Helsingør i uge 7 (vinterferien)

Post by Mikkel »

Også helt fint med mig!
Image
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Brætspil i Helsingør i uge 7 (vinterferien)

Post by Mikkel »

HVIS nu...hvis nu, er der så nogle af jer der kan og har lyst OG tid til at introducere mig til Innovation?

Jeg har selv spillet og har endnu ikke fået det spillet, desværre :)
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Brætspil i Helsingør i uge 7 (vinterferien)

Post by Sir William »

Mikkel wrote:HVIS nu...hvis nu, er der så nogle af jer der kan og har lyst OG tid til at introducere mig til Innovation?

Jeg har selv spillet og har endnu ikke fået det spillet, desværre :)
Hej Mikkel, vil da meget gerne introducere dig til Innovation. Har både grundspillet og udvidelsen, og er en af dem som synes om spillet.

Hvis der ikke er stemning for det på dagen, så kan jeg altid kigge forbi efter arbejde en dag.
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Brætspil i Helsingør i uge 7 (vinterferien)

Post by Mikkel »

Sir William wrote:
Mikkel wrote:HVIS nu...hvis nu, er der så nogle af jer der kan og har lyst OG tid til at introducere mig til Innovation?

Jeg har selv spillet og har endnu ikke fået det spillet, desværre :)
Hej Mikkel, vil da meget gerne introducere dig til Innovation. Har både grundspillet og udvidelsen, og er en af dem som synes om spillet.

Hvis der ikke er stemning for det på dagen, så kan jeg altid kigge forbi efter arbejde en dag.
Det lyder super- tak :)
Image
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Brætspil i Helsingør i uge 7 (vinterferien)

Post by Mikkel »

Jeg skrev at David(Tarkan) muligvis gerne ville deltage. Men han takkede nej i denne omgang.

Så vi er i skrivende stund 4.
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Brætspil i Helsingør i uge 7 (vinterferien)

Post by Bugge »

Mikkel wrote:Jeg skrev at David(Tarkan) muligvis gerne ville deltage. Men han takkede nej i denne omgang.

Så vi er i skrivende stund 4.
4 er fint og 5 er også fint. Da der stadig er 19 dage til tirsdag d.12/2, foreslår jeg, at vi stadig venter 1½ uge i tilfælde af der skulle melde sig en 5.mand, før vi kommer endelig navn på de spil vi ønsker at spille.

S
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Brætspil i Helsingør i uge 7 (vinterferien)

Post by BlueSwan »

Spændende. Er det en lukket klub eller kunne der blive plads til en total NOOB fra Helsinge, der først lige har fattet interesse for brætspil? Om ikke andet, så slipper I andre jo for at tabe. :wink:
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Brætspil i Helsingør i uge 7 (vinterferien)

Post by Mikkel »

BlueSwan wrote:Om ikke andet, så slipper I andre jo for at tabe. :wink:
Uhhh - en type lige efter mit hoved. Du skal være SÅ velkommen ;)

Når jeg spiller brætspil, så er jeg altid ham der ender på de sidste pladser - men nyder at spille, så det er ikke noget der ødelægger mit humør :)
Men du skal være rigtig meget velkommen, og så er vi jo fem og så kan jeg desværre ikke have plads til flere (kunne godt komme en plade ekstra i bordet, men det er ikke optimalt med lyset).

Som en lille bonusinfo, kan jeg fortælle at jeg arbejder i Helsinge! :)
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Brætspil i Helsingør i uge 7 (vinterferien)

Post by BlueSwan »

Er der opstået enighed om at der skal spilles Eclipse? Kunne være meget rart at vide på forhånd, så man eventuelt kan orientere sig en smule i reglerne inden.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Brætspil i Helsingør i uge 7 (vinterferien)

Post by Robert »

Da det er hos Mikkel synes jeg han skal have lov til at foreslå et af sine egne spil, hvis han har lyst.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Brætspil i Helsingør i uge 7 (vinterferien)

Post by BlueSwan »

Ja, jeg vil gerne spille ét af de spil der ligger højt BBGs rangliste. Indtil videre har jeg IRL prøvet....wait for it.....INGEN af spillene i top 50. :shock: Jeg har dog Dominion (#15) liggende og har også prøvet det online (fedt spil). Jeg har også prøvet Ipad versionerne af Puerto Rico (#4 og #14) og Summoner Wars (#25), men generelt gider jeg ikke spille brætspil på den måde.

Inkluderer vi hele top 100 har jeg dog prøvet Small World (#68) - ejer det selv, Ticket To Ride (#79) og Settlers Of Catan (#96) - ejer det selv. Jeg har også prøvet ca. 30 minutters Arkham Horror (#80), før jeg måtte forlade et arrangement.

Jeg ejer også selv 1960: The Making Of The President (#70), men har ikke fået prøvet det.

Eclipse (#5) er bestemt et spil jeg godt kunne tænke mig at prøve. Merchants Or Marauders (#88) der nævnes i første post kunne også være fint.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Brætspil i Helsingør i uge 7 (vinterferien)

Post by Sir William »

Lader da til, at jeg snart må invitere til et Arkham horror arrangement når vi er så mange lokale, der er interesseret. Vil konen også bifalde 8)
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Brætspil i Helsingør i uge 7 (vinterferien)

Post by Mikkel »

Sir William wrote:Lader da til, at jeg snart må invitere til et Arkham horror arrangement når vi er så mange lokale, der er interesseret. Vil konen også bifalde 8)
Hørt, Sir! :)

Hvis I er friske, så synes jeg at hovedretten skal være Eclipse.
Robert: har du et bud på hvor længe et spil vil tage når vi er mange nye?

Ellers ved jeg ikke rigtig. Af 5-personers spil, så kan jeg umiddelbart kun se at jeg har Formula D, Arkham Horror, Small World og Puerto Rico.
Ellers nogle gode ideer?
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Brætspil i Helsingør i uge 7 (vinterferien)

Post by Robert »

Eclipse: Ca 40 min per spiller plus regelforklaring - måske lidt optimistisk.
Puerto Rico er altid et godt valg.
Small World er nok lidt kaotisk med 5 - men jeg kan tage Realms med, det hjælper måske en smule.
Archipelago går op til 5, det burde være lidt kortere end Eclipse. Men det er lidt specielt - semi coop.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Post Reply