Brætspil i Helsingør i uge 7 (vinterferien)

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Brætspil i Helsingør i uge 7 (vinterferien)

Post by Sir William »

Lyder som en god idé med Eclipse som hovedret og Puerto Rico som dessert. Sidstnævnte er nemt at lære og Eclipse kan altså nemt tage 3-4 timer med forklaring.

Hvis starter kl. 17 med noget mad, så er vi vel først klar ca 17.30 - 18 med spillet. Kommer også an på, om vi skal spise og spille ved samme bord
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Brætspil i Helsingør i uge 7 (vinterferien)

Post by Mikkel »

Sir William wrote:
Hvis starter kl. 17 med noget mad, så er vi vel først klar ca 17.30 - 18 med spillet. Kommer også an på, om vi skal spise og spille ved samme bord
Hvis vi kan øse op i køkkenet, så kan vi spise ved vores sofabord - det burde godt kunne lade sig gøre :)
Når nu vi er ved maden - nogle forslag? Jeg er på ingen måde nogen Jamie Oliver :)
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Brætspil i Helsingør i uge 7 (vinterferien)

Post by Sir William »

Mikkel wrote:
Sir William wrote:
Hvis starter kl. 17 med noget mad, så er vi vel først klar ca 17.30 - 18 med spillet. Kommer også an på, om vi skal spise og spille ved samme bord
Hvis vi kan øse op i køkkenet, så kan vi spise ved vores sofabord - det burde godt kunne lade sig gøre :)
Når nu vi er ved maden - nogle forslag? Jeg er på ingen måde nogen Jamie Oliver :)
Hvis du er villig til at lade en bruge dit køkken, så kan jeg lave en hurtig pastaret med bacon og champignoner. Ellers er der jo mulighed for købe noget udefra alt efter stemning for type, pizza, thai eller indisk m.m.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Brætspil i Helsingør i uge 7 (vinterferien)

Post by BlueSwan »

Mikkel wrote:
Sir William wrote:
Hvis starter kl. 17 med noget mad, så er vi vel først klar ca 17.30 - 18 med spillet. Kommer også an på, om vi skal spise og spille ved samme bord
Hvis vi kan øse op i køkkenet, så kan vi spise ved vores sofabord - det burde godt kunne lade sig gøre :)
Når nu vi er ved maden - nogle forslag? Jeg er på ingen måde nogen Jamie Oliver :)
Vi kan vel altid bestille pizzaer/burgere eller lignende. Det er i hvert fald nemt.

Jeg tænker at vi efter Eclipse, måske mest har lyst til noget nemt og uhøjtideligt. Small World med Realms lyder ikke helt ringe - jeg har ikke prøvet Realms expansion. Puerto Rico er sikkert også fint. Har som sagt kun prøvet det en enkelt gang på Ipad hvor jeg fik læsterlige klø af AI spillerne.

Hvor mange af de tilstedeværende har egentlige prøvet Eclipse før?

EDIT. Den pastaret med bacon og champignon lyder ellers også glimrende.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Brætspil i Helsingør i uge 7 (vinterferien)

Post by Bugge »

Kl.17.00 er et fint tidspunkt at mødes. Så kan man lige nå et kort vender hjemme efter arbejde og før man smutter nord på.

Tager selv en desert eller to til fem med. Så kan vi se, hvad der er stemning for efter Eclipse (bliver der i øvrigt regelforklaring?).

Ses,
Søren
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Brætspil i Helsingør i uge 7 (vinterferien)

Post by Sir William »

Jeg har prøvet 3 spil Eclipse 2 player med Robert og i samtlige 3 spil har jeg fået klø, mange klø mest fordi jeg er pacifist når jeg spiller :roll: . Sker også altid når jeg spiller Total war på min pc. Nogle spil skal man ikke kun fokusere på at udvikle sig.

Angående pastaret, så er det pastaskruer, fløde, hvidløg, bacontern, peberfrugter og champignoner
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Brætspil i Helsingør i uge 7 (vinterferien)

Post by Mikkel »

Sir William wrote:Jeg har prøvet 3 spil Eclipse 2 player med Robert og i samtlige 3 spil har jeg fået klø, mange klø mest fordi jeg er pacifist når jeg spiller :roll: . Sker også altid når jeg spiller Total war på min pc. Nogle spil skal man ikke kun fokusere på at udvikle sig.

Angående pastaret, så er det pastaskruer, fløde, hvidløg, bacontern, peberfrugter og champignoner
Mums! Den er jeg med på. Så hvis du handler ind til mad, så kan du jo bare få penge når vi mødes?

Mht drikkevarer, så er der instant kaffe, the og så køber jeg noget sodavand(light)som alle kan nyde godt af. Hvis man er til øl eller andet som jeg ikk har, så skal i selv medbringe dette :)
Jeg køber også lidt slik ind så vi kan få lidt sukker - hvis der er interesse ( ikke noget der sviner eller fedter)

Jeg har ikke før prøvet Eclipse før, så ser frem til det.
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Brætspil i Helsingør i uge 7 (vinterferien)

Post by BlueSwan »

Fandt reglerne til Eclipse via BBG her: http://dl.dropbox.com/u/5496950/Eclipse ... _compr.pdf

Har lige skimmet dem igennem. Meget rart i det mindste at have en idé om hvad det går ud på, selvom det nok ikke er realistisk at blive en regelhaj uden at have spillet foran sig.

Ellers går jeg ud fra at Robert forklarer...
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Brætspil i Helsingør i uge 7 (vinterferien)

Post by Sir William »

Godt, så laver jeg mad mens Robert forklarer reglerne. Kan nogenlunde huske dem, så kan vi spise efter regelgennemgang
Tarkan
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 45
Joined: Mon Jan 14, 2013 12:45 am
Favoritspil: Arkham Horror
Location: Måløv

Re: Brætspil i Helsingør i uge 7 (vinterferien)

Post by Tarkan »

Beklager, at jeg ikke kunne spille med i denne omgang, men skulle i finde på at lave et Arkham Horror arrangement, så er vi(fruen og jeg) klar. Vi har ikke brug for regelforklaring :)
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Brætspil i Helsingør i uge 7 (vinterferien)

Post by Robert »

Jeg skal nok forklare regler. Og den pastaret lyder fint.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Brætspil i Helsingør i uge 7 (vinterferien)

Post by Sir William »

Kører fra arbejde omkring 16.30, handler ind på vejen og så mangler jeg bare en adresse - tror jeg.
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Brætspil i Helsingør i uge 7 (vinterferien)

Post by Mikkel »

Sir William wrote:Kører fra arbejde omkring 16.30, handler ind på vejen og så mangler jeg bare en adresse - tror jeg.
Helsingør er da ikke så stor en by?! Bare spørg efter Mikkel :)

Esrumvej 33a 2th
3000 Helsingør
I kan altid fange mig på tlf. 7249 7002 hvis der skulle være noget

I kan sagtens holde ude foran blokken, men pas på med ikke at holde for tæt på bus-stoppestedet. Ellers kan I holde på sidevejen der hedder Bjarkesvej.

Sir William: Har du en ide om hvor meget du måske handler ind for? Mere så vi kan have penge parat til dig :)
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Brætspil i Helsingør i uge 7 (vinterferien)

Post by Sir William »

Mikkel wrote:
Sir William wrote:Kører fra arbejde omkring 16.30, handler ind på vejen og så mangler jeg bare en adresse - tror jeg.
Helsingør er da ikke så stor en by?! Bare spørg efter Mikkel :)

Esrumvej 33a 2th
3000 Helsingør
I kan altid fange mig på tlf. 7249 7002 hvis der skulle være noget

I kan sagtens holde ude foran blokken, men pas på med ikke at holde for tæt på bus-stoppestedet. Ellers kan I holde på sidevejen der hedder Bjarkesvej.

Sir William: Har du en ide om hvor meget du måske handler ind for? Mere så vi kan have penge parat til dig :)
2 poser pastaskruer á ca. 5 kr. per pose
1 l piskefløde á ca. 8 kr. per pose
2 pakker bacontern á ca. 12 kr. per pakke
1 gang pebermix á 10 kr.
1 bakke champignoner á 12 kr.
En pose Oregano á 5 kr.
Hvidløg á 10 kr.
2 Brød á 6 kr. per brød

Så ca. 100 kr.. Et forsigt estimat. Satser på at du har salt, peber og olie.

Puha, lyder som parallelparkering :oops:
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Brætspil i Helsingør i uge 7 (vinterferien)

Post by Mikkel »

Nu fylder denne tråd efterhånden en del, så jeg prøver lige at summere lidt op:

Dato: Tirsdag den 12/2-2013.
Tid: Umiddelbart er jeg hjemme fra kl 16.
Sted: Esrumvej 33a 2th, 3000 Helsingør

Forplejning:
Sir William: Køber ind og laver aftensmad (hjælper gerne, selvfølgelig :) )
Mikkel: Køber lidt sødt ind, så kan holde os kørende hele natten :twisted:
Mikkel: Køber lidt light-sodavand (eller vil I hellere drikke alm.?)
Andet: Der er instant kaffe og div. the.

Som jeg forstår det, så er alle med på at Eclipse er det som skal spille efter aftensmaden.

Ellers er der nævnt følgende spil:
- Clash of Cultures
- Puerto Rico
- Innovation
- Small World - Realms
- Archipelago

Noget jeg har glemt?
Image
Post Reply