Android:Netrunner-spillere i København?

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Android:Netrunner-spillere i København?

Post by Rune Petersen »

Jeg er hoppet på Netrunner vognen men er stadig på det absolutte nybegynderstadie, både med Netrunner og LCG i det hele taget.

Mine semi-faste brætspilsvenner mener desværre af en eller anden grund, at 2-personers spil ikke er værd at spilde tid på. Derfor denne efterlysning.

Hvis der er nogle øvede spillere derude stiller jeg gerne op til øretæver, men jeg er også frisk lidt mere fredelige intro-spil. Jeg lægger gerne hus til og har bordplads til 2 løbende spil hvis nogen har lyst til at deltage i en mini-turnering.

I første omgang håber jeg på lidt feedback fra interesserede sjæle og så kan vi tage den derfra.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Android:Netrunner-spillere i København?

Post by netsapiens »

På dage hvor jeg ikke har travlt med butikken, og ikke har ungerne, og ikke har noget andet planlagt, og datoen ikke er et primtal, og månen er aftagende, og solen står op før jeg gør.... så er jeg frisk :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
krasch
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 180
Joined: Sun Apr 30, 2006 9:53 pm
Location: København N

Re: Android:Netrunner-spillere i København?

Post by krasch »

Jep. jeg er klar!
Jeg har over flere omgange forsøgt at finde LCG spillere (Android Netrunner, Game of Thrones, Call of Cthulhu), uden jeg har haft det store held med det.
Android Netrunner er det af LCG-spillene som jeg har investeret mest tid i (har spillet det en del online via programmet OCTGN), - men har endnu til gode at prøve det face-to-face.
Jeg er derfor helt klar på at spille - og har intet problem med fredelige intro-spil. Eventuelt kan vi jo spille med preconstructede starter decks?
Vi kan sagtens mødes hos én af os. Et alternativ kunne være at mødes og spille i Faraos Cigarer eller Fanatic (kbh afdelingen) - for at se om det kunne lokke andre med på vognen?
Image
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: Android:Netrunner-spillere i København?

Post by Rune Petersen »

Jeg har selv luret lidt på OCTGN men jeg foretrækker at spille analogt. Jeg spillede en del Thunderstone på Yucata og det trak rutinemæssigt et 1½ times spil ud til 3 timers tortur (forudsat at alle spillere mødte op). Ikke rigtigt min kop the. :)

Jeg er frisk på at spille i Fanatic, Consim eller andre sammenhænge. Dog troede jeg, at Faraos kun var for Magic-folket. Jeg er så blevet klogere nu. :O

Hvad med andre LCG'ere? Jeg har spillet ét spil Call of Cthulhu med Netsapiens men det fængede ikke rigtigt. Det nye Star Wars ser tasty ud, men jeg er ikke helt klar over hvor godt det er/bliver.
User avatar
Bostrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 197
Joined: Tue Mar 24, 2009 4:16 pm

Re: Android:Netrunner-spillere i København?

Post by Bostrup »

Jeg er interesseret i at prøve det, men ejer ikke noget selv så skulle i givet fald låne et start deck.
User avatar
krasch
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 180
Joined: Sun Apr 30, 2006 9:53 pm
Location: København N

Re: Android:Netrunner-spillere i København?

Post by krasch »

Rune Petersen wrote:Jeg har selv luret lidt på OCTGN men jeg foretrækker at spille analogt. Jeg spillede en del Thunderstone på Yucata og det trak rutinemæssigt et 1½ times spil ud til 3 timers tortur (forudsat at alle spillere mødte op). Ikke rigtigt min kop the. :)

Jeg er frisk på at spille i Fanatic, Consim eller andre sammenhænge. Dog troede jeg, at Faraos kun var for Magic-folket. Jeg er så blevet klogere nu. :O

Hvad med andre LCG'ere? Jeg har spillet ét spil Call of Cthulhu med Netsapiens men det fængede ikke rigtigt. Det nye Star Wars ser tasty ud, men jeg er ikke helt klar over hvor godt det er/bliver.
Altså, jeg ved ikke om Faraos kun er for magic spillere - men hvis de ikke ligefrem har en turnering eller andet arrangement, og der ellers er plads ved bordende - så smider de os vel ikke ud?
Jeg tror jeg spørger på deres facebook side, og ligeledes med Fanatic butikken.
Det nye Star Wars LCG er ok sjovt - og ret nemt at komme ind i synes jeg. Det spil har jeg også, så det kan vi også prøve på et tidspunkt.
Jeg er også meget glad for Game of Thrones LCG - men det er et spil jeg synes er lidt sværere at komme ind i. Jeg har ikke en speciel stor samling af Game of Thrones kort, men har da 2xcore set + et par expansions. Det er ikke de bedste/sjoveste decks jeg har til det spil - men de fungerer udemærket til at få en smag for hvad spillet har at tilbyde.

Jeg underviser gerne i dem alle - så Bostrup, du er også velkommen til et lege med (og andre der måtte være interesseret).
Image
User avatar
krasch
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 180
Joined: Sun Apr 30, 2006 9:53 pm
Location: København N

Re: Android:Netrunner-spillere i København?

Post by krasch »

Jeg har kun skrevet på fanatics facebook side indtil videre, og her var meldingen at deres borde er til fri afbenyttelse, og vi derfor er velkommen.
Men hvis du/I foretrækker private og mere rolige omgivelser - så er det bare det vi gør.
Men meld endelig tilbage med nogle dage hvor I har tid. Jeg holder en masse ferie for tiden, så jeg er rimelig fleksibel.
..Og så opdagede jeg tidligere i dag, at der er kommet endnu en expansion til Netrunner. Jo tak, den bliver købt i morgen :)
Image
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: Android:Netrunner-spillere i København?

Post by Rune Petersen »

Rart at se, at der er interesse for Netrunner mm. Jeg vil lige undersøge kalenderen så vi kan se, om vi kan finde passende tid.

Lige med hensyn til Bostrups indlæg, så indeholder kassen og udvidelserne jo de nødvendige kort til begge spillere. Det er i min optik det geniale ifht. fx. Magic, hvor en spiller typisk møder op med sit eget kortspil (eller drafter mm). Så hvis folk er nysgerrige uden at ville investere kan man med fordel henvende sig til en, der allerede ejer grundsættet for at prøve det af.
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Android:Netrunner-spillere i København?

Post by Stunke »

krasch wrote:...
..Og så opdagede jeg tidligere i dag, at der er kommet endnu en expansion til Netrunner. Jo tak, den bliver købt i morgen :)
Saa er totalen oppe paa 3 udvidelser: Trace Amount, What Lies Ahead og Cyber Exodus.
Jeg synes I, saafremt I er nye, boer spille med grundsaettet til at begynde med. Ikke alene introducerer det en masse grundprincippper, men der er en masse tricks i udvidelserne der virker i direkte forlaengelse af nogen af de ting man kan lave i grundsaettet. Desuden er core kortene saa aldeles fremragende at jeg tror man snyder sig selv for lidt at oplevelsen ved ikke at give dem en ordenlig tur.

Det kan vaere meget fristende bare at koebe i vildskab fordi alt det nye legetoej ser sjovt ud, og selvom jeg synes I boer koebe dem, saa synes jeg ogsaa I burde give grundsaettet et serioest forsoeg. Ud af de 12 matchups der er i spillet kan man jo spille begge sider, og man boer jo egentligt spille en side flere gange for ligesom at faa en ide om hvordan identiteten virker.

Sagt med andre ord: grundsaettet kan snildt holde til mere en 50 spil. Ogsaa naevnt lige saa meget i tilfaelde af at andre kigger paa Netrunner og taenker at det ikke er noget for dem pga de mange udvidelser. To kasser af grundspillet og man har den bedste 'bang for your buck' jeg er stoedt paa i noget kortspil nogensinde. Hvis jeg husker ret spillede Frouvne det vist med sin soen, men spillet faldt vist ikke i god jord. Hvis nogen er lidt heldige kan I maaske tiltuske jer et grundsaet der. :)
Ikke alene er to grudndsaet naesten optimalt for at bygge sit eget deck, men man har ogsaa kort nok til at 4 mand kan spille samtidigt. Ogsa uden at det foeles hentet eller plastret paa.
Jeg synes vitterligt at Netrunner er et af de bedste spil jeg er stoedt paa, og jeg saa noedigt at nogen snoed sig selv for oplevelsen ved at gaa for hurtigt frem.
It's about playing games, not owning games.
User avatar
krasch
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 180
Joined: Sun Apr 30, 2006 9:53 pm
Location: København N

Re: Android:Netrunner-spillere i København?

Post by krasch »

Stunke wrote:
krasch wrote:...
..Og så opdagede jeg tidligere i dag, at der er kommet endnu en expansion til Netrunner. Jo tak, den bliver købt i morgen :)
Saa er totalen oppe paa 3 udvidelser: Trace Amount, What Lies Ahead og Cyber Exodus.
Jeg synes I, saafremt I er nye, boer spille med grundsaettet til at begynde med. Ikke alene introducerer det en masse grundprincippper, men der er en masse tricks i udvidelserne der virker i direkte forlaengelse af nogen af de ting man kan lave i grundsaettet. Desuden er core kortene saa aldeles fremragende at jeg tror man snyder sig selv for lidt at oplevelsen ved ikke at give dem en ordenlig tur.

Det kan vaere meget fristende bare at koebe i vildskab fordi alt det nye legetoej ser sjovt ud, og selvom jeg synes I boer koebe dem, saa synes jeg ogsaa I burde give grundsaettet et serioest forsoeg. Ud af de 12 matchups der er i spillet kan man jo spille begge sider, og man boer jo egentligt spille en side flere gange for ligesom at faa en ide om hvordan identiteten virker.

Sagt med andre ord: grundsaettet kan snildt holde til mere en 50 spil. Ogsaa naevnt lige saa meget i tilfaelde af at andre kigger paa Netrunner og taenker at det ikke er noget for dem pga de mange udvidelser. To kasser af grundspillet og man har den bedste 'bang for your buck' jeg er stoedt paa i noget kortspil nogensinde. Hvis jeg husker ret spillede Frouvne det vist med sin soen, men spillet faldt vist ikke i god jord. Hvis nogen er lidt heldige kan I maaske tiltuske jer et grundsaet der. :)
Ikke alene er to grudndsaet naesten optimalt for at bygge sit eget deck, men man har ogsaa kort nok til at 4 mand kan spille samtidigt. Ogsa uden at det foeles hentet eller plastret paa.
Jeg synes vitterligt at Netrunner er et af de bedste spil jeg er stoedt paa, og jeg saa noedigt at nogen snoed sig selv for oplevelsen ved at gaa for hurtigt frem.
Jeg er ikke ny, så jeg må godt købe expansions :)
Men ja, jeg er helt med på - at når jeg skal spille med Rune og Bostrup, så er det med preconstructed core decks. Det er ganske fornuftige decks, og der er masser af sjov med dem.
Stunke wrote:To kasser af grundspillet og man har den bedste 'bang for your buck' jeg er stoedt paa i noget kortspil nogensinde.
Det her er en diskussion som har været en del på boardgamegeek og diverse netrunner forum. Hvis man vil spille Netrunner på et "casual" niveau - så ser jeg ingen grund til at købe 2xcore sets. De fleste af de essentielle kort er der 3stk af i et core set,- og 3 eksemplarer af det samme kort, er hvad man maksimalt må have i et deck.
2xcore set gør det naturligvis lidt nemmere, da man så ikke behøver at flytte kort fra ét deck til et andet - men så længe man bare vil spille med preconstructed decks, så er "flytte kort" problemet meget lille. Men ja, 2 x core set gør selvfølgelig at man har kort til flere personer, hvis man vitterligt mener at det er éns opgave at finansiere at andre kan spille Netrunner.
Jeg holder rigtig meget af netrunner - og hvis muligheden meldte sig - så ville jeg også deltage i turneringer. Derfor kunne jeg godt finde på at købe et core set mere, så jeg er sikker på at have 3 af hvert kort. Men for casual spillere synes jeg ikke det er en nødvendig investering.

A game of Thrones LCG er en helt anden historie. Her mener jeg det er nødvendigt med minimum 2xcore sets for at kunne spille.. Men det er en hel anden diskussion :)
Image
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Android:Netrunner-spillere i København?

Post by Stunke »

Fanatic Kbh tager i oevrigt kun een (1) kopi af hver udgivelse til netrunner hjem ad gangen. Saa hvis du gik forgaeves er det fordi jeg koebte den ENE kopi de har paa hylden.
Hvis I gerne vil fortsaette med at handle med Fanatic synes jeg I skulle goere dem opmaerksom paa at oplandet af Netrunnerspillere nord for Faraos Cigarer er stoerre end een person.

Jeg tror de skyder sig selv i foden med den forretningspraksis...
It's about playing games, not owning games.
User avatar
krasch
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 180
Joined: Sun Apr 30, 2006 9:53 pm
Location: København N

Re: Android:Netrunner-spillere i København?

Post by krasch »

Stunke wrote:Fanatic Kbh tager i oevrigt kun een (1) kopi af hver udgivelse til netrunner hjem ad gangen. Saa hvis du gik forgaeves er det fordi jeg koebte den ENE kopi de har paa hylden.
Hvis I gerne vil fortsaette med at handle med Fanatic synes jeg I skulle goere dem opmaerksom paa at oplandet af Netrunnerspillere nord for Faraos Cigarer er stoerre end een person.

Jeg tror de skyder sig selv i foden med den forretningspraksis...
Det blev Faraos jeg besøgte, og de havde rigeligt.
Image
Simon Skov
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 19
Joined: Wed Feb 08, 2012 5:22 pm
Location: København

Re: Android:Netrunner-spillere i København?

Post by Simon Skov »

Fik I nogensinde spillet så, eller hvordan? Jeg er også helt med på at spille noget Netunner. Skulle man prøve at finde en dato hvor man kunne mødes nogle stykker inde i Faraos Cigarer?
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: Android:Netrunner-spillere i København?

Post by Rune Petersen »

Simon Skov wrote:Fik I nogensinde spillet så, eller hvordan? Jeg er også helt med på at spille noget Netunner. Skulle man prøve at finde en dato hvor man kunne mødes nogle stykker inde i Faraos Cigarer?
Jeg er frisk på at finde et tidspunkt.
User avatar
krasch
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 180
Joined: Sun Apr 30, 2006 9:53 pm
Location: København N

Re: Android:Netrunner-spillere i København?

Post by krasch »

Simon Skov wrote:Fik I nogensinde spillet så, eller hvordan? Jeg er også helt med på at spille noget Netunner. Skulle man prøve at finde en dato hvor man kunne mødes nogle stykker inde i Faraos Cigarer?
Jeg er også frisk. Jeg ved at Rune er ved at prøve at arrangere noget, hvor vi så måske bliver 4 i alt. En 5. spiller ville så skulle sidde over i nogle kampe, men det er vel heller ikke det store problem? Hvis der er nogen af deltagerne som er nybegyndere, eller slet ikke har spillet det før - så kan jeg sagtens være den person som overværer de kampe, og hjælper/besvarer regel-spørgsmål.

Men ellers kan du også bare sende mig en PM, hvis vi skal finde ud af at mødes i Faraos. Jeg vil meget gerne ud i den virkelige verden og få spillet det her fantastiske spil, da det indtil videre kun er blevet til online kampe på OCTGN
Image
Post Reply