Android: Netrunner i Århus/Randers området

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
Post Reply
Nerdmeister
Posts: 3
Joined: Fri Jan 25, 2013 1:42 pm

Android: Netrunner i Århus/Randers området

Post by Nerdmeister »

Har investeret i dette fremragende spil men har endnu ikke haft held til at overbevise mine regulære spille-venner, om at det er noget de skal bruge tid på. Er her er nogen omkring Randers og/eller Århus der har lyst til en match eller så jeg kan få stillet min trang? Har sted i Randers
User avatar
Tyfo
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 121
Joined: Mon Nov 19, 2012 7:32 pm
Location: Aarhus

Re: Android: Netrunner i Århus/Randers området

Post by Tyfo »

Jeg bor i Aarhus, og står i en lignende situation. Jeg har lige købt det, men har umiddelbart ingen at spille det med :)
Image
Technosmølf
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 232
Joined: Fri Nov 10, 2006 5:37 pm
Location: Randers SV (Vorup)

Re: Android: Netrunner i Århus/Randers området

Post by Technosmølf »

Hej I 2,

jeg ved at der er mindst 2 i brætspil i Århus gruppen i kan spille det med.
http://www.facebook.com/groups/braetspilaarhus/

Hvis I ikke begge er medlem (tyfo, jeg ved at du er) så lukker jeg jer gerne ind.

De 2 jeg snakker om er Henrik Spalk (ved ikke om han her spillet) og Hans Christian Kirketerp (han har spillet)

God fornøjelse

mvh
morten
Hilsen Morten

Image
User avatar
krasch
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 180
Joined: Sun Apr 30, 2006 9:53 pm
Location: København N

Re: Android: Netrunner i Århus/Randers området

Post by krasch »

Netrunner er sjovere face-to-face, men et godt alternativ hvis man ikke synes man spiller det ofte nok, er at spille det online via clienten OCTGN.
Her er en video hvordan denne client ser ud når man spiller: click
Clienten ser lidt anderledes ud nu, da den er blevet opdateret sidenhen, men det er småting.

Til dem der måtte være interesseret, så kan octgn clienten hentes HER
Netrunner filerne henter man HER
Kortene er censored (det er vist en aftale octgn folkene har lavet med FFG), så man kan ikke læse teksten på kortene. Personer som ejer kortene har dog lov til at scanne dem, og erstatte filerne med sine egne.. Så det har jeg naturligvis gjort, og jeg deler gerne mine uncensored kort med dem der måtte have brug for dem. Giv mig en PM hvis det er aktuelt.

Jeg underviser også gerne i hvordan man bruger octgn. Send en PM, så finder vi ud af noget :)
Image
User avatar
Tyfo
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 121
Joined: Mon Nov 19, 2012 7:32 pm
Location: Aarhus

Re: Android: Netrunner i Århus/Randers området

Post by Tyfo »

krasch wrote:Netrunner er sjovere face-to-face, men et godt alternativ hvis man ikke synes man spiller det ofte nok, er at spille det online via clienten OCTGN.
Her er en video hvordan denne client ser ud når man spiller: click
Clienten ser lidt anderledes ud nu, da den er blevet opdateret sidenhen, men det er småting.

Til dem der måtte være interesseret, så kan octgn clienten hentes HER
Netrunner filerne henter man HER
Kortene er censored (det er vist en aftale octgn folkene har lavet med FFG), så man kan ikke læse teksten på kortene. Personer som ejer kortene har dog lov til at scanne dem, og erstatte filerne med sine egne.. Så det har jeg naturligvis gjort, og jeg deler gerne mine uncensored kort med dem der måtte have brug for dem. Giv mig en PM hvis det er aktuelt.

Jeg underviser også gerne i hvordan man bruger octgn. Send en PM, så finder vi ud af noget :)
Er der nogen form for matchmaking eller andet? Jeg er stadig ret ny, og har indtil videre kun spillet dét korrekt én gang (det var utroligt svært at være corp når jeg ikke vidste at ICE forblev rezzet :D), så jeg håber på lidt jævnbyrdig modstand.
Image
User avatar
krasch
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 180
Joined: Sun Apr 30, 2006 9:53 pm
Location: København N

Re: Android: Netrunner i Århus/Randers området

Post by krasch »

Tyfo wrote:Er der nogen form for matchmaking eller andet? Jeg er stadig ret ny, og har indtil videre kun spillet dét korrekt én gang (det var utroligt svært at være corp når jeg ikke vidste at ICE forblev rezzet :D), så jeg håber på lidt jævnbyrdig modstand.
Nej, der er ingen form for matchmaking.
Men man kan vælge mellem at oprette et spil, og vente på en modstander - eller at hoppe ind i et spil som en anden har oprettet.
Vælger man selv at oprette spillet, kan du navngive spillet - f.eks "newbie/learning game". Så er det forhåbentlig folk som er på samme niveau, eller folk der gerne lærer fra sig, som joiner dit spil.

Du er velkommen til at tilføje mig som friend i octgn - så kan du altid fange mig der hvis jeg er online.
Mit username på octgn er: quark
Image
Genuwine
Posts: 1
Joined: Mon Jun 10, 2013 11:35 am

Re: Android: Netrunner i Århus/Randers området

Post by Genuwine »

Jeg leder også efter nogen/nogle at spille Netrunner med i Århus - det er ikke vigtigt, om du/I er begynder(e) eller ej, da man hurtigt kan komme op i tempo, når man får modstand/vejledning.

Interesserede kan kontakte mig på jssondergaard A gmail.com (med fikset snabel a).
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: Android: Netrunner i Århus/Randers området

Post by Rune Petersen »

Jeg har opgivet OCTGN men spiller en del over webcam hvor det faktisk fungerer ganske glimrende. Man vender kameraet mod bordet, flytter tastaturet, starter Skype og så kan man gå i gang.

Da der jo ikke udveksles kort mellem spillerne (bortset fra Agendas) er der ingen ben i det. Man skal selvfølgeligt have et fornuftigt webcam før det virker, men hvis billedet er lidt gnidret kan man med fordel have cardgamedb åbent i et browservindue ved siden af og bruge det som reference. Jeg har faktisk brugt den metode til at instruere nogle britiske venner i Netrunner med fint resultat.

Så hvis I har et skrivebord og et webcam er det en glimrende måde at gå i krig med det. Spilletiden er sammenlignelig med at spille det IRL.
Post Reply