Mangler nogen at spille Descent 2nd Edition med

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Mangler nogen at spille Descent 2nd Edition med

Post by netsapiens »

Rune Petersen wrote:Jeg har plads, spil og udvidelser og skal desuden kun spørge mig selv om lov.
Ja, men du er en sur gammel mand, der sjældent giver lov :P
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Simon Rene
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 10
Joined: Tue Jul 02, 2013 7:57 pm
Location: København NV

Re: Mangler nogen at spille Descent 2nd Edition med

Post by Simon Rene »

Fantastisk med den store interesse.

Nu har vi jo bare et problem med at Decent max kan spilles af 5 spiller af gangen.

Jeg har derfor valgt at offentligøre kalenderen. Så starter vi med at laver 2 spille aftener, for at få prøvet spillet af og derefter kan dem som har lyst forsætte med at spille en kampagne, danne en eller flere faste grupper efterfølgende.

Jeg regner med at vi kan få noget op og stå rimeligt hurtigt med den overvældende interesse.

Linket til kalenderen findes i den i toppen af tråden.
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: Mangler nogen at spille Descent 2nd Edition med

Post by Rune Petersen »

netsapiens wrote:
Rune Petersen wrote:Jeg har plads, spil og udvidelser og skal desuden kun spørge mig selv om lov.
Ja, men du er en sur gammel mand, der sjældent giver lov :P
:shock:
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Mangler nogen at spille Descent 2nd Edition med

Post by Helle »

Rune Petersen wrote:
netsapiens wrote:
Rune Petersen wrote:Jeg har plads, spil og udvidelser og skal desuden kun spørge mig selv om lov.
Ja, men du er en sur gammel mand, der sjældent giver lov :P
:shock:
Det er da godt, at man ved, at I kender hinanden .... :D
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Mangler nogen at spille Descent 2nd Edition med

Post by netsapiens »

...her overvejede jeg så at indlægge et billede fra Runes facebook profil, for at bevise at jeg har ret, men vælger at holde igen, af hensyn til den almene velfærd i befolkningen.

Og så gad jeg i øvrigt også godt Descent 2, men jeg ved jeg dårligt har tid til at spille Eight-Minute Empire for tiden, så jeg må hellere lade være med at love mig væk :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Simon Rene
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 10
Joined: Tue Jul 02, 2013 7:57 pm
Location: København NV

Re: Mangler nogen at spille Descent 2nd Edition med

Post by Simon Rene »

Hey guys.

Mangler lidt respons fra jer inde på kalenderen.

Jeg tager på ferie de næste 10 dage og tjekker derfor ikke forum regelmæssigt.

Håber vi ses d.21 hos Rune, et sted i Brønshøj ? :)
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Mangler nogen at spille Descent 2nd Edition med

Post by Robert »

Doodle er fint til at finde en dato, men ikke til kommunikation. Her er dette forum meget bedre.

Jeg kan godt den 21/7. Vi mangler dog stadig tidspunkt, adresse og gerne også Runes tlf hvis der opstår et problem undervejs.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: Mangler nogen at spille Descent 2nd Edition med

Post by Rune Petersen »

Jeg har selv været på en kort ferie men er nu tilbage.

D. 21. er fin med mig. Jeg foreslår kl. 12 som starttidspunkt.

Da jeg ikke lige er 100% ajourført med sammenhængen mellem jeres forum alias og rigtige navne vil jeg lige bede deltagerne om at sende mig en PB... :P
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1474
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 306 times
Been thanked: 180 times

Re: Mangler nogen at spille Descent 2nd Edition med

Post by Jonezy »

Nu det er jo ved at være tid. Der bliver spillet på søndag hos Rune.

Jeg vil lige tilføje, at jeg rigtig gerne vil spille spillet, men kan også se at jeg er lidt presset på tid det næste stykke tid. Derfor vil gerne tilbyde, da der var mange, som gerne ville prøve spillet, at overlade min plads til en anden, hvis der er nogle som er stærkt interesseret i at være med her i første omgang. Jeg er ikke helt klar over, hvem vi bliver på søndag, men tror nok vi er Simon, Rune, Robert, David og jeg.

Desuden har vi ikke fundet ud af, hvem som skal være overlord og hvad tid vi starter. Jeg har også conversion kittet, hvis der er nogle som har en yndlings helt fra Runebound universet, som de gerne vil være. Desuden er der kort til alle monstre fra Descent 1st edition, hvis der skal være noget afveksling og der nogen som har figurene fra 1st edition.
Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Mangler nogen at spille Descent 2nd Edition med

Post by JoelP »

Jeg har et par tips til den der skal spille Overlord, for at få mere underholdning ud af spillet:

Punkt 1: Du kommer til at blive slagtet, hvis der er 4 helte. Sådan er det bare. Spil for at spille et spil, hvor det sociale er i højsædet, ikke for at vinde.

Punkt 2: Brug monstre fra conversion kittet. Det bliver meget sjovere, når der er flere abilities og monstre at lege med, end dem, der følger med 2nd ed grundsættet.

Punkt 3: Sats på at vinde 2. encounter, ikke det første. Det handler om at vinde krigen, ikke slaget.

Punkt 4: Kortene fra Labyrinth of Ruin er sjovere at bruge, hvis du spørger mig

Punkt 5: Jeg tror det er meningen at Overlorden er meget svag i første Act, for derefter at stå stærkere i 2 act. Så 1 Act handler mere om at begrænse heltenes resource-indsamling (Via Search Tokens og lignende), end det handler om at nakke dem.

EDIT:

Punkt 6. I løbet af kampagnen vil heltene blive stærkere og stærkere og få mere og mere udstyr og abilities, hvorimod Overlorden er mere stagneret i sin udvikling. Det skal man lige vænne sig til. Det gør det bare endnu vigtigere at fokusere på monstersammensætning end på XP progression.
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: Mangler nogen at spille Descent 2nd Edition med

Post by Rune Petersen »

Hov, jeg glemte et starttidspunkt i min PB!?

Hvad siger I til kl. 12? Jeg dur ikke til at rode med brætspil sent om aftenen. Specielt ikke når jeg skal på arbejde dagen efter. :) Så kan vi nå at spille et par scenarier hvis alle er friske på det og slutte til fornuftig tid.

Mht. rollen som overlord så synes jeg den skal tilfalde en person med kendskab til reglerne.
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Mangler nogen at spille Descent 2nd Edition med

Post by glorn »

jeg har det fint med det er i brønshøj. og jeg har det fint med klokken 12.

er der noget du ønsker vi tager med?

mvh david.
David.
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: Mangler nogen at spille Descent 2nd Edition med

Post by Rune Petersen »

I må nok hellere ruste jer til, at det bliver en varm dag... DMI lover 27+ grader og eftermiddagssolen står direkte ind i stuen! Godt brætspilsvejr, haha.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Mangler nogen at spille Descent 2nd Edition med

Post by Robert »

Rune Petersen wrote:I må nok hellere ruste jer til, at det bliver en varm dag... DMI lover 27+ grader og eftermiddagssolen står direkte ind i stuen! Godt brætspilsvejr, haha.
Jeg lægger gerne bolig til. Jeg har dobbeltdør ud til haven lige ud for spisebordet, god plads og begrænset solindfald i stuen.
Mølleengen 61, 3550 Slangerup
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Mangler nogen at spille Descent 2nd Edition med

Post by Mikkel »

Beklager jeg slet ikke har reageret! Men er netop blevet færdig med at flytte og på søndag er sommerferien for mig vedkommende "overstået". Så jeg vil rigtig gerne være med en gang i fremtiden :)
Image
Post Reply