Mangler nogen at spille Descent 2nd Edition med

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
Simon Rene
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 10
Joined: Tue Jul 02, 2013 7:57 pm
Location: København NV

Mangler nogen at spille Descent 2nd Edition med

Post by Simon Rene »

Hej Hej allesammen!

Dette er min første tråd på forumet, så bær over med mig hvis formatet ikke er helt korrekt.

Som titlen angiver så mangler jeg nogen at spille Descent 2nd Edition med og jeg tænkte at dette måske var stedet at finde nogen nye venner/bekendtskaber at spille sammen med.

Jeg er lidt af en "fantasy" entusiast og har mange varme minder fra min barndom med Heroquest og andre Dungeoncrawler brætspil.
Da jeg opdagede Descent (1st edition), blev jeg meget begejstret, men desværre levede spillet aldrig helt op til mine forventinger. Det tog simpelthen for lang tid at spille, for at være rigtig sjovt.

Nu har jeg spillet descent (2nd edition) et par gange og jeg føler virkelig at det er et spil der har potentiale og det har været rigtig sjovt de gange vi har spillet for alle der har deltaget.

Er der nogen andre Descent spillere derude som kunne tænke sig at deltage eller have en ekstra spiller med?

Jeg er meget hooked på at starte et Campaign spil med faste deltager, men syntes også det er rigtig hyggeligt bare at spille et par enkelt stående spil.

Giv lyd fra jer hvis det har nogen interesse.



Venlig Hilsen

Simon

Ps. Jeg bør i København, men har bil så jeg kan godt pendle ud til forstaderne hvis det skal være :)


Opdatering: Der er oprettet en kalender hvor folk kan melde ud hvilke dage der passer dem bedst.
Derinde kan folk også holde sig opdateret om hvornår vi spiller igen.
http://doodle.com/p3q4v7k3dyvpe6sp
Last edited by Simon Rene on Thu Jul 04, 2013 9:00 pm, edited 3 times in total.
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Mangler nogen at spille Descent 2nd Edition med

Post by glorn »

jeg kunne måske godt være interesseret, vi skal dog nok finde på en måde at finde dage hvor vi alle kan. jeg har kun prøvet det 3 (2 spillere og en tyrant). og det fungerede ikke optimalt... så vi skal være 4 eller 5.
David.
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: Mangler nogen at spille Descent 2nd Edition med

Post by Rune Petersen »

Hej Simon,

Jeg har det faktisk på samme måde mht. Descent. Første udgave var lidt for langtrukken og jeg har selv opgraderet til 2. udgave efter at have læst en del om den på Boardgamegeek. Dog har jeg ikke haft lejlighed til at prøve den endnu, eftersom jeg ikke har en fast spillegruppe for tiden.

Jeg er klart interesseret i at få Descent på bordet. I første omgang vil jeg nok lige se, om mine forventninger til spillet bliver indfriet før jeg springer på en hel kampagne. :) Derfor vil jeg kun tilkendegive min interesse for et enkeltstående spil og tage den derfra. Når det er sagt så savner jeg lidt de "gode gamle dage" hvor man spillede dungeoncrawlere i lange baner, så ideen om at spille kampagner lokker en hel del. :)
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1474
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 306 times
Been thanked: 180 times

Re: Mangler nogen at spille Descent 2nd Edition med

Post by Jonezy »

Jeg vil også gerne melde min interesse. Jeg købte 2nd edition, da jeg troede det ville være det perfekte spil til mig og en af mine kammerater, men det virkede noget ubalanceret, da vi kun spillede det to. Jeg vil rigtig gerne give spillet en chance mere og gerne med kampagne, hvor vi er de samme, som spiller hver gang. Jeg er dog også tilhænger af, at vi måske lige tager et enkeltstående spil først og ser hvordan det fungerer.
Image
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Mangler nogen at spille Descent 2nd Edition med

Post by Mikkel »

Jeg ejer 1.ed og har stadig ikke fået det prøvet.
Hvor stor forskel er der på dem?
Vil man kunne tage hjem og spille 1.ed bagefter - eller er de slet ikke til at sammenligne?

Men jeg kunne godt tænke mig at prøve det en dag :)
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Mangler nogen at spille Descent 2nd Edition med

Post by Robert »

Jeg har aldrig spillet det og kender ikke reglerne - men jeg er fristet og kunne godt være interesseret i at deltage.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Simon Rene
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 10
Joined: Tue Jul 02, 2013 7:57 pm
Location: København NV

Re: Mangler nogen at spille Descent 2nd Edition med

Post by Simon Rene »

Hvor er det fedt at der er så mange der viser interesse for at spille noget Descent.

Jeg har lavet en lille kalender som jeg har sendt til jer alle via PM. Så kan i melde ud hvilke datoer passer jer bedst der.

Det skal også besluttes hvor vi kan spille, jeg kan desværre ikke være vært uden et længere varsel, da jeg skal arrangere babysitter til både børn og kone ;)

VI kan holde os opdateret og tale videre om detaljer inde på kalender siden.

Hvis der er yderligere der ønsker at spille descent sender jeg gerne kalender linket via en PM.

Vel mødt.

Hilsen Simon
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Mangler nogen at spille Descent 2nd Edition med

Post by Robert »

Jeg har plads, men jeg har ikke spillet.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1474
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 306 times
Been thanked: 180 times

Re: Mangler nogen at spille Descent 2nd Edition med

Post by Jonezy »

Jeg har skrevet ind i kalenderen, men kun for juli, da min august er lidt usikker. Jeg har ikke vildt meget plads, men det kan godt lade sig gøre, hvis der ikke er andet, som kan lade sig gøre.

Jeg har spillet og conversion kit.
Image
User avatar
weilmann
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 233
Joined: Tue May 08, 2007 4:08 pm
Favoritspil: Pathfinder ACG, Smash Up, Marvel Legendary
Location: Gladsaxe

Re: Mangler nogen at spille Descent 2nd Edition med

Post by weilmann »

Hej Simon (og folkens).

Jeg har længe kunnet tænke mig at afprøve spillet, så hvis I ikke har noget mod én der lige skal have læst reglerne, vil jeg mægtigt gerne være med.
Mvh
Martin
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Mangler nogen at spille Descent 2nd Edition med

Post by Mikkel »

weilmann wrote:Hej Simon (og folkens).

Jeg har længe kunnet tænke mig at afprøve spillet, så hvis I ikke har noget mod én der lige skal have læst reglerne, vil jeg mægtigt gerne være med.
Tror vi er flere der skal have læst reglerne :wink:
Image
Mikker1448
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 47
Joined: Sun Mar 24, 2013 6:02 pm
Location: Sjælland

Re: Mangler nogen at spille Descent 2nd Edition med

Post by Mikker1448 »

Hvis det ikke er for sent vil jeg gerne med på listen. :P
Jeg har desværre kun fået det spillet en enkelt gang.

Mvh. Mikkel
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Mangler nogen at spille Descent 2nd Edition med

Post by Sir William »

Jeg vil da også meget gerne med på listen :P
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: Mangler nogen at spille Descent 2nd Edition med

Post by Rune Petersen »

Jeg har plads, spil og udvidelser og skal desuden kun spørge mig selv om lov.
StormP
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 105
Joined: Wed Nov 02, 2011 12:06 pm
Location: Svendborg

Re: Mangler nogen at spille Descent 2nd Edition med

Post by StormP »

Nu har jeg kun prøvet Descent 2nd ed. én gang, men jeg vil nok anbefale jer, at sætte jer op til, at skulle starte en kampagne, således at I får spillets karakteropbygning med, både OL, i form af nye kort til sit deck, og heltenes equipment og skills. Dermed ikke sagt, at I partout skal færdiggøre en kampagne, I kan selvfølgelig bare stoppe, når I mener, at nu er det nok.
Dette skal I selvfølgelig ikke gøre, hvis én eller flere af jer, efter introduktionsscenariet, siger "fanme nej!" til at fortsætte :)
Søger: The Palaces of Carrara (Eng. udgave), Yedo (Eng. udgave)
Post Reply