Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Kanzler »

Michael_Olsen wrote:
Kanzler wrote:I Playdek kan man angive en tidsfrist for spillet når det oprettes. Det fungerer ligesom et skakur. Den maximale tid man kan sætte er 45 dage, og personligt foretrækker jeg denne. Det betyder at hver gang det f.eks. er din tur, så tælder dit 45-dages skakur ned indtil du har taget dit træk. Herefter er det din modstanders 45 dages skakur der tæller ned. På den måde kan spillet optimalt set foregår over 90 dage (i praksis nok mindre), men det bør være tid nok.
Det lyder jo sådan set smart nok.

Men er der enighed om at det er denne måde der spilles på? Tak.
Det er et fåtal der har kommenteret på det da jeg tidligere bragte det op. Så jeg synes vi skal beslutte vi sætter tiden til 45 dage. Hvis der er enighed mellem 2 spillere om andet så er det vel ok, men 45 dage må være udgangspunktet. Det gør selvfølgelig at turneringen kan komme til at forløbe over lang tid, men det tænker jeg heller ikke gør noget. Hvis et givent spil så går lidt for langsomt, så kan de 2 parter jo bare aftale at sætte sig foran skærmen en aften og så trække simultant. Så kommer man hurtigt fremad.
Men jeg tænker at med ovenstående mulighed så er det muligt at være med selvom man kun har tid til at trække 1-2 gange om dagen når børnene er lagt.
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Michael_Olsen »

Ok, tak for svar, det lyder godt. Jeg tænker lige over det til i morgen og giver besked.
Image
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by MesterLars »

Tænker Michael også spurgte til om der er enighed om at det er Playdek og ikke Vassal?
Personligt er jeg kun interesseret i Playdek og ikke Vassal.

En anden ting:
Nu ved jeg ikke hvor mange tilmeldte det ender med at være, men hvis vi feks er 11 synes jeg måske 10 kampe per mand er for meget.
Det kommer til at forløbe over meget lang tid så og med risiko for at en del falder fra undervejs.

Så måske bedre at lave 2 puljer og en finale mellem 1'erne eller sådan noget.

Bare en tanke.
Image
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Michael_Olsen »

MesterLars wrote:Tænker Michael også spurgte til om der er enighed om at det er Playdek og ikke Vassal?
Personligt er jeg kun interesseret i Playdek og ikke Vassal.
I og med at der er sagt at vi (som udgangspunkt) spiller med 45 dages tidsfrist betyder det at der bliver spillet med Playdek spillet (da Vassal ikke har en sådan funktionalitet).
Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Kanzler »

MesterLars wrote:Tænker Michael også spurgte til om der er enighed om at det er Playdek og ikke Vassal?
Personligt er jeg kun interesseret i Playdek og ikke Vassal.

En anden ting:
Nu ved jeg ikke hvor mange tilmeldte det ender med at være, men hvis vi feks er 11 synes jeg måske 10 kampe per mand er for meget.
Det kommer til at forløbe over meget lang tid så og med risiko for at en del falder fra undervejs.

Så måske bedre at lave 2 puljer og en finale mellem 1'erne eller sådan noget.

Bare en tanke.
God pointe med puljer. Det tænker jeg at vi gør.
Det er så vidt jeg kan se kun Michael der har spillet Vassal. Virker (for mig) noget mere bøvlet end playdek, så jeg mener vi skal gå efter sidstnævnte. Er heller ikke specielt interesseret i Vassal.
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Michael_Olsen »

Kanzler wrote:Det er så vidt jeg kan se kun Michael der har spillet Vassal. Virker (for mig) noget mere bøvlet end playdek, så jeg mener vi skal gå efter sidstnævnte. Er heller ikke specielt interesseret i Vassal.
Tja, det er ofte et spørgsmål om hvad man er vant til. Jeg spiller i snit en aften om ugen med Vassal (andre spil dog), og det er super nemt for mig.
Derudover er jeg ikke så glad for Playdek i og med at jeg ikke har kunnet lide deres tidligere produkter, og hvad jeg har set af screenshots til Twilight Struggle har ikke imponeret mig.

Baseret på min dårlige erfaring med Playdek og de negative anmeldelser jeg har læst har jeg besluttet ikke at være med i ligaen i denne omgang. Held og lykke med det! : - )
Image
User avatar
Pejk
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Fri Jul 18, 2014 11:44 pm
Favoritspil: X-Wing, Hansa Teutonica og Euphoria.
Location: Espergærde

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Pejk »

Jeg er stadigvæk klar. :wink:
Fortrækker Playdek, 45 dage, og +1-2 til USA
Playdeck nick = Commander1

Jeg spiller pt med en ven og vi skriver "dig" og over messenger efter hvert træk, bare en ide hvis det med mailen ikke altid er så synligt.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Frouvne »

Jeg er også klar og har brugernavnet frouvne på Playdek, som jeg klart syntes, vi skal anvende. Er og enig i at sættes tidsfristen til 45 dage men tilstræber helst at man finder et par aftener, man laver en lidt mere koncentreret afvikling af spillet på. Men det må vi jo aftale individuelt. Angående handikap følger jeg med strømmen. Jeg har aldrig spillet med det, men jeg spiller også mest for oplevelsens skyld - hvilket man nok er nødt til at sige, når man har en så ringe vinder-statistik som jeg har. :oops:
frouvne, administrator

Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by BlueSwan »

Frouvne wrote:Jeg er også klar og har brugernavnet frouvne på Playdek, som jeg klart syntes, vi skal anvende. Er og enig i at sættes tidsfristen til 45 dage men tilstræber helst at man finder et par aftener, man laver en lidt mere koncentreret afvikling af spillet på. Men det må vi jo aftale individuelt. Angående handikap følger jeg med strømmen. Jeg har aldrig spillet med det, men jeg spiller også mest for oplevelsens skyld - hvilket man nok er nødt til at sige, når man har en så ringe vinder-statistik som jeg har. :oops:
Enig. Jeg burde hedde KasperLauest på Steam (playdek). Jeg er ret håbløs til at bruge platformen, da TS er det eneste Steam spil jeg har og jeg har kun prøvet det få gange på platformen, men det går nok. Hvad handicap angår er jeg fløjtende. Plejer ikke at spille med handicap, men har heller ikke noget problem med at anvende det.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Kanzler »

Vedrørende USA handicap er jeg egentlig også ligeglad. Han aldrig spillet med det og med vores niveau (undskyld hvis jeg fornærmer nogen), så tror jeg ikke det har den store betydning 8)
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by BlueSwan »

Kanzler wrote:Vedrørende USA handicap er jeg egentlig også ligeglad. Han aldrig spillet med det og med vores niveau (undskyld hvis jeg fornærmer nogen), så tror jeg ikke det har den store betydning 8)
Enig. Det er vist mest for eksperter. Men altså, hvis nogen foretrækker et handicap-system så har jeg det fint med det!
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Pejk
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Fri Jul 18, 2014 11:44 pm
Favoritspil: X-Wing, Hansa Teutonica og Euphoria.
Location: Espergærde

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Pejk »

Det er fint nok med mig uden handicap, jeg syntes bare USA har det rigtig svært i starten og det kan for ofte give USSR en hurtig sejre, men det kan også bare være mangle på rutine fra min side. :wink:
Image
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by MesterLars »

Jeg er frisk med handicap eller uden.
Plejer selv at spille med +1 USA handicap.

Tror de fleste spiller med handicap eller bidding.
https://unitedfriendseu.wordpress.com/ts-wc/

Hvis I ser resultatet af day1 kan man se at alle bids er endt med minimum +1 USA - de fleste med +2 (sikkert for at tvinge modbidderen op på +3 hvis han absolut vil være USSR)
https://unitedfriendseu.files.wordpress ... day-1.xlsx

Og ser stadig ud til USSR stadig har vundet klart flest kampe.
Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Kanzler »

Jeg har vel spillet samlet 10 spil på playdek mod forskellige modstandere med optional cards uden ekstra influence markers som USA. Min statistik som USSR viser 5 sejre, som USA 5 nederlag :roll: .
Det siger nok mest at jeg stinker som USA, men måske også at de har nogle udfordringer især i starten af spillet.

Jeg tror jeg laver en fælles beslutning baseret på at alle er en lille smule ligeglade :wink: Vi spiller +1 influence til USA og optional cards.

Så venter vi bare på tilbagemeldinger fra de øvrige :)
User avatar
Pejk
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Fri Jul 18, 2014 11:44 pm
Favoritspil: X-Wing, Hansa Teutonica og Euphoria.
Location: Espergærde

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Pejk »

Sådan, handlekraft det kan jeg lide. :D
Image
Post Reply