Brætspil på biblioteket i Viborg

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
Post Reply
Kjartan
Posts: 2
Joined: Wed Jun 24, 2015 1:33 pm

Brætspil på biblioteket i Viborg

Post by Kjartan »

Kære brætspillere

Jeg har lige kigget lidt igennem dette forum og er blevet meget inspireret og begejstret over at se så mange aktive herinde.

Jeg arbejder på Viborg Bibliotekerne og er netop ved at starte et tilbud op omkring brætspil. Jeg har inviteret gennem eget netværk til en gruppe på facebook og spurgt derinde, hvilke spil, folk gerne så på hylderne.

I første omgang er spillene stationære på biblioteket, men det er idéen at når vi har konstateret at der er god opbakning omkring brætspil, lader vi spillene indgå i udlånet.
Vi er langt fra det første bibliotek der gør det og flere biblioteker har allerede spillene som en del af udlånet.

Hvis der er nogen af jer, der er fra Viborg eller omegnen af Viborg, kunne det være at denne gruppe var interessant for jer også?

Jeg vil være meget glad, hvis I vil dele den med dem I kender, der bor i nærheden af Viborg. På forhånd tak.

MVH

Gruppen: https://www.facebook.com/groups/1451512225162076/
User avatar
weilmann
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 233
Joined: Tue May 08, 2007 4:08 pm
Favoritspil: Pathfinder ACG, Smash Up, Marvel Legendary
Location: Gladsaxe

Re: Brætspil på biblioteket i Viborg

Post by weilmann »

Hej Kjartan.

En lidt lav-praktisk forespørgsel fra en kollega:
Har I ressourcer til at indeksere spillene selv?

Ellers, siger min erfaring, at det meget hurtigt kan blive et tungt "op-ad-bakke-projekt".
Hvis du har kolleger siddende, der er super-gode til at indeksere, og som gerne vil prøve kræfter med lidt anderledes materialer, skal du bare gå til den, og jeg vil ønske dig al mulig held og lykke herfra.
Men hvis det ikke helt er tilfældet, vil jeg klart anbefale at starte samlingen op med titler der allerede ligger i Netpunkt.

Det er bare SÅ meget nemmere :D

Mvh
Martin
Mvh
Martin
Kjartan
Posts: 2
Joined: Wed Jun 24, 2015 1:33 pm

Re: Brætspil på biblioteket i Viborg

Post by Kjartan »

Hej Martin

Tak for dit bidrag. Det vil jeg have in mente, når vi får mulighed for at gå fra stationære spil til udlån.
Der er efterhånden en del biblioteker der har brætspil, så jeg håber også at de tilgængelige spil i netpunkt bliver flere.

Jeg har dog lige snakket med en kollega der kategoriserer/indekserer og hun siger at det kan godt lade sig gøre. Så måske kan Viborg Bibliotekerne på den måde være med til at løfte byrden :)
User avatar
weilmann
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 233
Joined: Tue May 08, 2007 4:08 pm
Favoritspil: Pathfinder ACG, Smash Up, Marvel Legendary
Location: Gladsaxe

Re: Brætspil på biblioteket i Viborg

Post by weilmann »

Kjartan wrote: Så måske kan Viborg Bibliotekerne på den måde være med til at løfte byrden :)
I så fald har jeg en liste du kan købe ind efter :lol:
Mvh
Martin
Post Reply