Twilight Struggle Liga

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Twilight Struggle Liga

Post by BlueSwan »

Kanzler wrote:
BlueSwan wrote:Che og Yuri & Samantha (ret ligegyldigt). )
Che synes jeg kan være et ganske glimrende kort. Men det afhænger selvfølgelig af om USA har non-battelground lande, da det eller er ubrugeligt.
Helt sikkert. Det var Yuri & Samantha jeg mente var lidt ligegyldig! :)
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Re: Twilight Struggle Liga

Post by Kanzler »

BlueSwan wrote:
Kanzler wrote:
BlueSwan wrote:Che og Yuri & Samantha (ret ligegyldigt). )
Che synes jeg kan være et ganske glimrende kort. Men det afhænger selvfølgelig af om USA har non-battelground lande, da det eller er ubrugeligt.
Helt sikkert. Det var Yuri & Samantha jeg mente var lidt ligegyldig! :)
Ok - så er vi helt enige :D
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Twilight Struggle Liga

Post by BlueSwan »

Pejk og jeg færdiggjorde vores spil uden optional cards, hvor det blev til en klar sejr til Pejk (USSR) i headline fasen af tur 8, hvor Pejk spillede Europe Scoring. Jeg havde ellers Tear Down This Wall på hånden, så hvis jeg havde headlinet den havde jeg sandsynligvis udskudt nederlaget lidt. Men generelt førte Pejk for stort og stod for godt på brættet til at en US sejr var realistisk.

Da vi grundet min fejl havde spillet uden optional cards aftalte vi at spille en omkamp, da turneringen jo er med optional cards. Det blev en kort affære. Denne gang kom jeg virkelig godt fra start med en containment headline i tur 1 og Red Scare i tur 2. Pejk fik spillet alle tre early war scoringskort uden at tabe point, men ved slutningen af tur 2 havde jeg dominans i Europa og Asien og stod fornuftigt i Mellemøsten. Da valgte Pejk at satse og spille CIA created, men da jeg kort forinden havde ladet Fidel overtage Cuba var det instant DEFCON suicide. Så sejr til USA på DEFCON suicide i tur 2. Meget hurtigt spil og lidt antiklimaktisk at vinde på DEFCON suicide så tidligt i spillet.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Twilight Struggle Liga

Post by BlueSwan »

Lidt yderligere status. Min kamp mod Frouvne, hvor jeg også er USA, er nået til slutningen af tur 5. USA er kommet bedst fra land og har en føring på +14. Der resterer tre scoringskort i bunken - Mellemøsten, Afrika og Centralamerika. Pt har Frouvne dominans i Mellemøsten og jeg har dominans i Afrika. I Centralamerika har jeg Mexico og Panama mens Frouvne har Cuba. Ingen non-battlegrounds er i hænderne på nogen af os endnu.

I de allerede scorede områder står jeg klart bedst. Jeg har dominans i Asien og Europa og kontrollerer 3 af 4 battlegrounds i Sydamerika.

Så overall ser det ret lovende ud for mig, men man ved jo aldrig i TS.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Twilight Struggle Liga

Post by MesterLars »

BlueSwan wrote: Da valgte Pejk at satse og spille CIA created, ..
Pæn formulering at kalde det for at sats :)
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Twilight Struggle Liga

Post by BlueSwan »

Så fik mit spil imod Frouvne en afgørelse. Ved slutningen af tur 5 var jeg (USA) på +15 point. I headline fasen af tur 6 spillede jeg Alliance For Progress de scorede mig 5 point. Dog reddede Frouvne skindet ved at spille Nuclear Test Ban i headline og scorede 1 point. Det hjalp dog ikke stort da jeg i første runde spillede Africa scoring og kom på 25 point og dermed sejren.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Re: Twilight Struggle Liga

Post by Kanzler »

Har opdateret resultattavlen
User avatar
Bostrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 197
Joined: Tue Mar 24, 2009 4:16 pm

Re: Twilight Struggle Liga

Post by Bostrup »

Bostrup - Mito: USA-sejr ved Defcon i tur 10
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Twilight Struggle Liga

Post by BlueSwan »

Bostrup wrote:Bostrup - Mito: USA-sejr ved Defcon i tur 10
DEFCON suicide i tur 10? Det lyder spændende. Fortæl mere! :D
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Mito
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 15
Joined: Sat Oct 22, 2016 5:54 pm

Re: Twilight Struggle Liga

Post by Mito »

BlueSwan wrote:
Bostrup wrote:Bostrup - Mito: USA-sejr ved Defcon i tur 10
DEFCON suicide i tur 10? Det lyder spændende. Fortæl mere! :D
Efter en virkelig dårlig start for de røde holdt Bostrup USSR i et kompetent jerngreb spillet igennem. Ved indgangen til tur 10 stod den ca. +5 til USA, som også stod klart bedst på kortet. Så eneste chance var en fremprovokeret US defcon suicide via en Iran contra + terrorism combo eller fuld USSR kontrol med Europa (USA var nede på kun at have Italien og Tyskland var delt 50-50).

Desværre blev USSR tildelt ikke mindre end 4 scoringskort i tur 10, hvoraf 2 havde USA dominans og et USA kontrol og ingen af dem var Europa. Så var løbet kørt! Hellere end at lade verden se, at en svag USA føring dækkede over et totalt USSR kollaps, lod Sovjet verden gå op i røg. Nu vil menneskeheden aldrig finde ud af, hvor galt det rent faktisk var fat i østblokken. De russiske ledere vurderede i et lettere desperat øjeblik, at en død menneskehed var bedre end en menneskehed, der fejrede kapitalismens totale sejr!
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Twilight Struggle Liga

Post by BlueSwan »

Kanzler, jeg er klar til vores spil når du er klar.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Twilight Struggle Liga

Post by Frouvne »

Og så er det vel også så småt ved at være vores tur, MesterLars. :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Twilight Struggle Liga

Post by MesterLars »

Jeg er på vej på 4-5 ugers ferie på torsdag.
Ved ikke helt om jeg har pc med. I så fald er det jo en god aftenfornøjel lige at tage et træk inden sengetid.

På den anden side giver det måske mening hvis du starter med nogle af de andre kampe først.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Twilight Struggle Liga

Post by Frouvne »

Skal vi ikke bare sige, at hvis du ikke har startet et nyt spil indenfor den første uges tid, går jeg videre med et andet spil i stedet?! God ferie!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Re: Twilight Struggle Liga

Post by Kanzler »

BlueSwan wrote:Kanzler, jeg er klar til vores spil når du er klar.
Jeg er ikke hjemme den næste uge så bliver nok først fra weekend eller start i næste uge :)
Post Reply