Consim Spilmøde 9. maj i Valby Kulturhus

Post Reply
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Consim Spilmøde 9. maj i Valby Kulturhus

Post by akwlinka »

Jeg skal gøre opmærksom på, at da Valby Kulturhus holder lukket 2. maj, på grund af 1. maj. så er spillemødet først den 9. maj

Jeg vil selv være tilstede den 9, maj.

Vi spiller fra kl. 11 - 18 og alle kan deltage.
Pris 20 kr. for ikke medlemmer, og 10 kr. for medlemmer.
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Consim Spilmøde 9. maj i Valby Kulturhus

Post by Stony »

Kommer man så til at se dig, eller har du stadig Konfirmations-stress? :)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Consim Spilmøde 9. maj i Valby Kulturhus

Post by Robert »

akwlinka wrote:Jeg vil selv være tilstede den 9, maj.
Stony wrote:Kommer man så til at se dig, eller har du stadig Konfirmations-stress? :)
Bliver man usynlig af konfirmations-stress :?: :twisted:
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Consim Spilmøde 9. maj i Valby Kulturhus

Post by akwlinka »

Robert wrote:
akwlinka wrote:Jeg vil selv være tilstede den 9, maj.
Stony wrote:Kommer man så til at se dig, eller har du stadig Konfirmations-stress? :)
Bliver man usynlig af konfirmations-stress :?: :twisted:
Man bliver ikke usynlig. man flyder bare ud som en vredet karklud henne i et hjørne.

nej det er ikke så slemt, når først man har vendet sig til det. Og jeg kommer med frisk mod og stor spillelyst
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Consim Spilmøde 9. maj i Valby Kulturhus

Post by Bugge »

Deja Vú, Deja Vú 'All Over Again', som de kloge siger... :shock:

Jeg bliver vist ramt af de samme kriser i April, Maj og Juni, som sidste år :evil:

April mødet måtte jeg droppe, da jeg havde Legatarbejde den weekend, Maj mødet ryger da jeg skal hjælpe med til et sportsarrangement og til Juni mødet befinder jeg mig med al sandsynelighed på Sweden Rock :cry:

S
User avatar
kwo
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 78
Joined: Fri Jan 09, 2009 11:44 am
Favoritspil: Civilization, El Grande, Incognito, Mississippi Queen, Carcassonne, Trivial Pursuit Globetrotter
Location: København NV

Re: Consim Spilmøde 9. maj i Valby Kulturhus

Post by kwo »

Hejsa

Jeg har været inde på hjemmesiden og læse lidt, men har lidt yderligere spørgsmål. Prøvede at skrive til én fra bestyrelsen, men har ikke hørt noget.
Så derfor prøver jeg lige at spørge her: :-)

1) Hvilke typer spil spiller I? Eller rettere, hvad dækker konflikt- og simulationsspil?

2) Skal man selv medbringe spil eller findes de der? Og ved man hvilke spil
der er, eller skifter det fra gang til gang?

3) Hvad med reglerne? Forventes det at folk har læst op på reglerne til
spillene forinden, eller bruges der tid på at gennemgå dem? Som ny hvor man
ikke kender ret mange spil, tænker jeg at folk bliver trætte af at skulle
bruge så meget tid på at forklare én alle regler først. ;-)

4) Møder man bare op og spiller, eller er der noget med tilmelding først?

hilsen
Kenneth
Kenneth

Sidst spillet:
Image

BGG: kwokwo
User avatar
Eivind
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 38
Joined: Mon Sep 08, 2008 1:31 pm
Location: Valby

Re: Consim Spilmøde 9. maj i Valby Kulturhus

Post by Eivind »

'konflikt- og simulationsspil' dækker egentlig mest over at Consim er en snart 30 år gammel forening :lol: nutildags er det mest de såkaldte Eurogames vi spiller, fx Endeavor, Settlers, Puerto Rico - omend det snart er længe siden jeg har set de to sidstnævnte på et søndagsmøde, men de repræsenterer typen af spil der generelt er til stede meget godt.

Du kan godt have spil med selv, men det er ikke nødvendigt, regelforklaring foregår om nødvendigt, så hvis du selv har spil med er det nok en god ide at have læst reglerne

ingen forhåndstilmelding
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Consim Spilmøde 9. maj i Valby Kulturhus

Post by Helle »

Eivind wrote:'konflikt- og simulationsspil' dækker egentlig mest over at Consim er en snart 30 år gammel forening :lol: nutildags er det mest de såkaldte Eurogames vi spiller, fx Endeavor, Settlers, Puerto Rico - omend det snart er længe siden jeg har set de to sidstnævnte på et søndagsmøde, men de repræsenterer typen af spil der generelt er til stede meget godt.

Du kan godt have spil med selv, men det er ikke nødvendigt, regelforklaring foregår om nødvendigt, så hvis du selv har spil med er det nok en god ide at have læst reglerne

ingen forhåndstilmelding
Hvormed du mener, at har man selv spil med, så forventes man at kunne introducere reglerne til de andre spillere, men at man ellers kan få introduceret regler til de spil, som man vil spille, som man ikke har spillet før?

Det betyder, som jeg læser, hvad du skriver, at man kan komme lige ind fra gaden og spille med, hvis man har en interesse i brætspil ....
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Consim Spilmøde 9. maj i Valby Kulturhus

Post by Mik »

Kommer man med et spil ingen andre kender, så er det en fordel hvis man har læst på dem hjemmefra. Dette gælder også hvis spillet er et par år gammelt.

For ikke så længe siden havde Jeppe et af sine spil med som han aldrig havde fået spillet: "I'm the Boss" aka "Kohle, Knies & Knete". Da det var mange år siden at jeg selv havde spillet spillet, foreslog jeg ham at vi gemte spillet til en anden søndag, således at jeg kunne genopfriske reglerne hjemmefra.

Og næste gang Jeppe kom kunne jeg så forklare spillet, uden at skulle bruge megen tid på nærstudering af reglerne.

Da vi typisk spiller nyere spil, er der helt normalt for os at forklare regler før hvert spil.
Image
Post Reply