Dexterity-spil

Her stilles hver uge et nyt tema til diskussion. Kom og deltag i debatten!
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Dexterity-spil

Post by Frouvne »

Mik wrote:
Helle wrote:
digter wrote:En stor pitchcar bane ville være alle tiders :). Med crokinole er pejsestuen vel også fyldt op så ;)
Er du klar over hvor tungt det er at slæbe :!:
Til Crokinole kan jeg varmt anbefale en bækkentaske. Kan købes i velassorterede musikforretninger.
Sejt! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Dexterity-spil

Post by Frouvne »

Andrea wrote:[...] Jeg tror kun, at vi har et enkelt dex-spil, nemlig Dungeon Fighter. Det er dog ganske underholdende, hvis man ikke tager det for mere, end det er. [...]
Det har desværre ikke rigtig fungeret for mig, de gange jeg har prøvet det. Håber dog stadig på at få det prøvet i en anden sammenhæng, da de spil jeg prøvede faldt til jorden, da en enkelt slet ikke kunne få terningerne til at makke ret.
netsapiens wrote:[...] Et spil som Polarity synes jeg for eksempel både er æstetisk flot og strategisk interessant, samtidig med at det er et behændighedsspil. [...]
Polarity er endnu et spil, jeg ikke rigtig fik til at fungere. Det må dog kunne lykkes en dag. Spillet er så originalt og som du skriver så æstetisk tiltalende, at det må indgå i samlingen.

Et nyere behændighedsspil jeg har fundet interessant er FlowerFall. Det er jeg vist ret alene med herinde, men det skal ikke holde mig tilbage fra at fremhæve det endnu en gang. Jeg imponeres over at man med et lille sæt kort kan skabe et fint spil, der er masser af spænding i, som kan spilles på fem minutter og selvom der er lidt kaos er der bestemt også strategi og ligesom behændighed belønnes.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Dexterity-spil

Post by Stony »

Mik wrote:
Helle wrote:
digter wrote:En stor pitchcar bane ville være alle tiders :). Med crokinole er pejsestuen vel også fyldt op så ;)
Er du klar over hvor tungt det er at slæbe :!:
Til Crokinole kan jeg varmt anbefale en bækkentaske. Kan købes i velassorterede musikforretninger.
Det må da forslå som en skrædder i helvede...? Den taske der linkes til, er 22 tommer. Der kan mit Crokinole dælme ikke være. Der er vel brug for 31-32 tommer, og så store bækken kan jeg ikke mindes nogensinde at have set....?
Sidst spillet:
Image
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Dexterity-spil

Post by Michael_Olsen »

Stony wrote:
Mik wrote:
Helle wrote:Er du klar over hvor tungt det er at slæbe :!:
Til Crokinole kan jeg varmt anbefale en bækkentaske. Kan købes i velassorterede musikforretninger.
Det må da forslå som en skrædder i helvede...? Den taske der linkes til, er 22 tommer. Der kan mit Crokinole dælme ikke være. Der er vel brug for 31-32 tommer, og så store bækken kan jeg ikke mindes nogensinde at have set....?
Så store er de ikke nej, men måske du kan få en taske til den her:

http://www.promenademusic.co.uk/sabian- ... ong-32inch

: - )
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Dexterity-spil

Post by Mik »

Det kan godt være at jeg viste en forkert størrelse - men jeg formoder at folk er kloge nok til at måle deres spil inden de begiver sig ind til deres musikbutik. Jeg havde i hvert fald ingen problemer med at finde en taske i rette størrelse den gang jeg købte mit bræt, for snart en del år siden.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Dexterity-spil

Post by Frouvne »

Forleden var der en lille teaser i BoardGameGeek News i form af nedenstående billede.
Flicking in the Desert 2.jpg
Flicking in the Desert 2.jpg (53.14 KiB) Viewed 5914 times
And rolling into another item about Filosofia, French game site Gus and Co teases a disc-flicking, team-based game set in the Wild West that includes multiple scenarios such as robbing a bank and saving a kidnapped beauty. Designer Jean-Yves Monpertuis brought the prototype of Pitch in the West, as the game has been called to date, to the game festival at Cannes in 2011. Said Monpertuis in an article on La Montagne, "Publishers often send their troops to test the proposed games in the 'off' area, and word-of-mouth had its effect because I quickly found myself with the world around my stand."

Gus and Co notes that the prototype includes 3D elements such as fences, cacti, barrels, rails, horses and buildings; a mechanical clock; and weapons that you can collect and shoot at one another, but without flicking. (Whether all of those components will end up in the final product is a mystery as designers have been known to be more ambitious than reasonable.) After checking with Filosofia, I'll note that the game's name has not been finalized, and it will be released in both French and English in 2015.

Kilde:
http://boardgamegeek.com/blogpost/28732 ... trains-fli
frouvne, administrator

Image
AnniSøren
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 33
Joined: Tue Aug 28, 2012 10:31 pm
Location: Ølstykke

Re: Dexterity-spil

Post by AnniSøren »

Godt ny angående Catacombs:

https://www.kickstarter.com/projects/24 ... atacombs-0

Det er et genoptryk på vej med større spilleplade og nyt artwork. Prisen lander på en ca. 340 dkr med fragt og ingen skjulte toldbøder, da spillet er EU-friendly.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Dexterity-spil

Post by Jonezy »

AnniSøren wrote:Godt ny angående Catacombs:

https://www.kickstarter.com/projects/24 ... atacombs-0

Det er et genoptryk på vej med større spilleplade og nyt artwork. Prisen lander på en ca. 340 dkr med fragt og ingen skjulte toldbøder, da spillet er EU-friendly.
Nu havde jeg lige aftalt med mig selv at tage det roligt efter at have smidt 115$ efter Tokaido Collector's Edition, men gal det lokker, det Catacombs.....
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Dexterity-spil

Post by digter »

AnniSøren wrote:Godt ny angående Catacombs:

https://www.kickstarter.com/projects/24 ... atacombs-0

Det er et genoptryk på vej med større spilleplade og nyt artwork. Prisen lander på en ca. 340 dkr med fragt og ingen skjulte toldbøder, da spillet er EU-friendly.
Så må vi håbe at vi får muligheden for at prøve det til DC..

Jeg synes i øvrigt, uden at sammenligne med det gamle, at det nye artwork ser utrolig fesent ud :)
Image
Post Reply