Page 3 of 3

Re: Dexterity-spil

Posted: Sat Mar 08, 2014 6:48 pm
by Frouvne
Mik wrote:
Helle wrote:
digter wrote:En stor pitchcar bane ville være alle tiders :). Med crokinole er pejsestuen vel også fyldt op så ;)
Er du klar over hvor tungt det er at slæbe :!:
Til Crokinole kan jeg varmt anbefale en bækkentaske. Kan købes i velassorterede musikforretninger.
Sejt! :D

Re: Dexterity-spil

Posted: Sun Mar 09, 2014 12:48 pm
by Frouvne
Andrea wrote:[...] Jeg tror kun, at vi har et enkelt dex-spil, nemlig Dungeon Fighter. Det er dog ganske underholdende, hvis man ikke tager det for mere, end det er. [...]
Det har desværre ikke rigtig fungeret for mig, de gange jeg har prøvet det. Håber dog stadig på at få det prøvet i en anden sammenhæng, da de spil jeg prøvede faldt til jorden, da en enkelt slet ikke kunne få terningerne til at makke ret.
netsapiens wrote:[...] Et spil som Polarity synes jeg for eksempel både er æstetisk flot og strategisk interessant, samtidig med at det er et behændighedsspil. [...]
Polarity er endnu et spil, jeg ikke rigtig fik til at fungere. Det må dog kunne lykkes en dag. Spillet er så originalt og som du skriver så æstetisk tiltalende, at det må indgå i samlingen.

Et nyere behændighedsspil jeg har fundet interessant er FlowerFall. Det er jeg vist ret alene med herinde, men det skal ikke holde mig tilbage fra at fremhæve det endnu en gang. Jeg imponeres over at man med et lille sæt kort kan skabe et fint spil, der er masser af spænding i, som kan spilles på fem minutter og selvom der er lidt kaos er der bestemt også strategi og ligesom behændighed belønnes.

Re: Dexterity-spil

Posted: Sun Mar 09, 2014 6:05 pm
by Stony
Mik wrote:
Helle wrote:
digter wrote:En stor pitchcar bane ville være alle tiders :). Med crokinole er pejsestuen vel også fyldt op så ;)
Er du klar over hvor tungt det er at slæbe :!:
Til Crokinole kan jeg varmt anbefale en bækkentaske. Kan købes i velassorterede musikforretninger.
Det må da forslå som en skrædder i helvede...? Den taske der linkes til, er 22 tommer. Der kan mit Crokinole dælme ikke være. Der er vel brug for 31-32 tommer, og så store bækken kan jeg ikke mindes nogensinde at have set....?

Re: Dexterity-spil

Posted: Sun Mar 09, 2014 6:44 pm
by Michael_Olsen
Stony wrote:
Mik wrote:
Helle wrote:Er du klar over hvor tungt det er at slæbe :!:
Til Crokinole kan jeg varmt anbefale en bækkentaske. Kan købes i velassorterede musikforretninger.
Det må da forslå som en skrædder i helvede...? Den taske der linkes til, er 22 tommer. Der kan mit Crokinole dælme ikke være. Der er vel brug for 31-32 tommer, og så store bækken kan jeg ikke mindes nogensinde at have set....?
Så store er de ikke nej, men måske du kan få en taske til den her:

http://www.promenademusic.co.uk/sabian- ... ong-32inch

: - )

Re: Dexterity-spil

Posted: Sun Mar 09, 2014 7:23 pm
by Mik
Det kan godt være at jeg viste en forkert størrelse - men jeg formoder at folk er kloge nok til at måle deres spil inden de begiver sig ind til deres musikbutik. Jeg havde i hvert fald ingen problemer med at finde en taske i rette størrelse den gang jeg købte mit bræt, for snart en del år siden.

Re: Dexterity-spil

Posted: Sun Mar 23, 2014 12:21 pm
by Frouvne
Forleden var der en lille teaser i BoardGameGeek News i form af nedenstående billede.
Flicking in the Desert 2.jpg
Flicking in the Desert 2.jpg (53.14 KiB) Viewed 5919 times
And rolling into another item about Filosofia, French game site Gus and Co teases a disc-flicking, team-based game set in the Wild West that includes multiple scenarios such as robbing a bank and saving a kidnapped beauty. Designer Jean-Yves Monpertuis brought the prototype of Pitch in the West, as the game has been called to date, to the game festival at Cannes in 2011. Said Monpertuis in an article on La Montagne, "Publishers often send their troops to test the proposed games in the 'off' area, and word-of-mouth had its effect because I quickly found myself with the world around my stand."

Gus and Co notes that the prototype includes 3D elements such as fences, cacti, barrels, rails, horses and buildings; a mechanical clock; and weapons that you can collect and shoot at one another, but without flicking. (Whether all of those components will end up in the final product is a mystery as designers have been known to be more ambitious than reasonable.) After checking with Filosofia, I'll note that the game's name has not been finalized, and it will be released in both French and English in 2015.

Kilde:
http://boardgamegeek.com/blogpost/28732 ... trains-fli

Re: Dexterity-spil

Posted: Tue Mar 25, 2014 9:33 pm
by AnniSøren
Godt ny angående Catacombs:

https://www.kickstarter.com/projects/24 ... atacombs-0

Det er et genoptryk på vej med større spilleplade og nyt artwork. Prisen lander på en ca. 340 dkr med fragt og ingen skjulte toldbøder, da spillet er EU-friendly.

Re: Dexterity-spil

Posted: Wed Mar 26, 2014 6:46 pm
by Jonezy
AnniSøren wrote:Godt ny angående Catacombs:

https://www.kickstarter.com/projects/24 ... atacombs-0

Det er et genoptryk på vej med større spilleplade og nyt artwork. Prisen lander på en ca. 340 dkr med fragt og ingen skjulte toldbøder, da spillet er EU-friendly.
Nu havde jeg lige aftalt med mig selv at tage det roligt efter at have smidt 115$ efter Tokaido Collector's Edition, men gal det lokker, det Catacombs.....

Re: Dexterity-spil

Posted: Wed Mar 26, 2014 9:04 pm
by digter
AnniSøren wrote:Godt ny angående Catacombs:

https://www.kickstarter.com/projects/24 ... atacombs-0

Det er et genoptryk på vej med større spilleplade og nyt artwork. Prisen lander på en ca. 340 dkr med fragt og ingen skjulte toldbøder, da spillet er EU-friendly.
Så må vi håbe at vi får muligheden for at prøve det til DC..

Jeg synes i øvrigt, uden at sammenligne med det gamle, at det nye artwork ser utrolig fesent ud :)