De 100 mest spillede spil i 2014

Her stilles hver uge et nyt tema til diskussion. Kom og deltag i debatten!
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: De 100 mest spillede spil i 2014

Post by Mik »

Jeg synes nu ikke at Robinson Crusoe er et tungt spil. Det glider lige så let som alle andre kooperative spil, når først man har forstået reglerne - men måske er jeg farvet af at have Martin Bernth Johannesson som medspiller :wink:

D uan godt nok ikke variere hastigheden på Looping Louie, men du regulere flyvehøjden, og det er alt der skal til for at et perfekt dyk som ikke kan forhindre tab af æg. Vi har over 10 års statistik hvor gentagne vindere ar turneringerne taler deres tydelige sprog.
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: De 100 mest spillede spil i 2014

Post by Gunness »

Der er mange små-regler og undtagelser, der måske ikke altid er lige intuitive (og heller ikke hjulpet af regelhæftet, der er ret uoverskueligt). Jeg kan ikke være alene om den tese - tjek FAQ'en - den er på 58 (!!!) sider.

"Game weight" er sat til 3,6, hvilket er højere end de fleste andre co-op-spil på listen, herunder Pandemic, Eldritch Horror, The Lord of the Rings: The Card Game, Legendary: A Marvel Deck Building Game, Dead of Winter og Flash Point: Fire Rescue - og spilletiden kan da også hurtigt løbe op.

... men nu ved jeg heller ikke hvem Martin Bernth Johannesson er, og hvor god han er til at forklare regler. Jeg må omgås de forkerte mennesker ;)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply