Spil du har genanskaffet dig

Her stilles hver uge et nyt tema til diskussion. Kom og deltag i debatten!
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Spil du har genanskaffet dig

Post by Frouvne »

Er der spil du har skilt dig af med og siden genanskaffet dig fordi du har fortrudt det, fordi dine præferencer har ændret sig eller lignende. Her er jeg ikke så interesseret i, hvis man har skilt sig af med og genanskaffet et spil fordi det kom i en ny version med reviderede regler, færre trykfejl eller med opgraderede komponenter, men altså fordi man enten har ændret holdning til et spil eller fordi man pludselig fik muligheder for at spille noget, man ellers helt havde afskrevet muligheden for.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Spil du har genanskaffet dig

Post by Jens_Hoppe »

Jeg henviser ydmygt til min geeklist om emnet, hvor man utvivlsom kan få sig et billigt grin på min bekostning. :) Listen er ikke helt opdateret, så der er garanteret kommet flere til siden!

Games I regretted selling ... so I bought them AGAIN!
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Spil du har genanskaffet dig

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote:Jeg henviser ydmygt til min geeklist om emnet, hvor man utvivlsom kan få sig et billigt grin på min bekostning. :) Listen er ikke helt opdateret, så der er garanteret kommet flere til siden!

Games I regretted selling ... so I bought them AGAIN!
Så er spørgsmålet ikke helt så tosset, som jeg havde frygtet! En imponerende liste! Den vidner om, at du er i stand til at skille dig af med dine spil ...

Jeg kan ikke lige komme i tanke om, at jeg selv har nogle eksempler... men det skulle være mærkeligt, om det ikke er sket. Så måske min kone kan afklare det spørgsmål. De eksempler på spil, der er kommet tilbage jeg kan komme i tanke om, er enten fordi vi har fået dem som gave senere eller netop fordi der er kommet en ny version, der har fået mig til at afskaffe den gamle. Så jeg tror ikke, jeg pt har noget at bidrage med i denne tråd. :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Spil du har genanskaffet dig

Post by Mik »

Jeg havde en gang det pricip at jeg ALDRIG skilte mig af med min spil.
Det ændrede jeg så på i midten af 1980erne da min gamle skolekammerater begyndte at falde fra, en efter en.
Da vi efterhånden kun var to tilbage, kunne vi stort set ikke spille andet end krigsspil, hvorfor jeg begyndte at skille mig med de mange multispillerspil* jeg havde.

*) Dvs. spil som kun kan spilles af 3+

Blandt andet skilte jeg mig af med GW's Blood Royale, og det fortrød jeg nogle år senere da jeg begyndte at spille i Consim. Nu har så solgt mit andet eksemplar igen, men det var helt klart min første fortrydelse sammen med et par Avalon Hill-titler. Nu har jeg senere indset at jeg ikke har plads til alle spil alle spil, men det piner mig stadig at jeg har købt (og solgt) det samme spil to gange!
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Spil du har genanskaffet dig

Post by Jens_Hoppe »

Jens_Hoppe wrote:Listen er ikke helt opdateret, så der er garanteret kommet flere til siden!
En hurtig gennemgang af de sidste par års anskaffelser viser, at i hvert fald de følgende spil bør tilføjes min liste:

Elder Sign
Magic Realm
Merchant of Venus (ny udgave)
Origins: How We Became Human
Roll Through the Ages: The Bronze Age
Twilight Struggle (ny udgave)

:mrgreen:
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
peskjens
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 274
Joined: Fri Oct 27, 2006 8:47 am
Location: Birkerød

Re: Spil du har genanskaffet dig

Post by peskjens »

Mik wrote:Jeg havde en gang det pricip at jeg ALDRIG skilte mig af med min spil.
Det ændrede jeg så på i midten af 1980erne da min gamle skolekammerater begyndte at falde fra, en efter en.
Da vi efterhånden kun var to tilbage, kunne vi stort set ikke spille andet end krigsspil, hvorfor jeg begyndte at skille mig med de mange multispillerspil* jeg havde.

*) Dvs. spil som kun kan spilles af 3+

Blandt andet skilte jeg mig af med GW's Blood Royale, og det fortrød jeg nogle år senere da jeg begyndte at spille i Consim. Nu har så solgt mit andet eksemplar igen, men det var helt klart min første fortrydelse sammen med et par Avalon Hill-titler. Nu har jeg senere indset at jeg ikke har plads til alle spil alle spil, men det piner mig stadig at jeg har købt (og solgt) det samme spil to gange!
Jeg har købt og solgt Tikal to gange. Nu køber jeg det ikke mere - slut med det spil. Har også købt, solgt og igen købt Memoir 44. Det samme med Citadels.

Har også solgt Republic of Rome (1. ed.) til en bruger her på sitet (Tobias) - og minsandten om jeg ikke har købt selvsamme spil tilbage ved en senere lejlighed. Glad for at det igen er i samlingen, selvom det er ret svært at få på bordet. Ikke mange, der spiller dette spil.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Spil du har genanskaffet dig

Post by Larsine »

Jeg fik Ohne Furcht und Adel I 40 års fødselsdagsgave, men da det var på tysk var det ekstremt svært at få på bordet så det blev solgt. Men senere blev det så genanskaffet i den engelske (Citadels) version (inkl. Dark City udvidelsen), og den er blevet spillet rigtig mange gange.

Jeg solgte også en komplet Talisman 2nd Edition samling, og fortrød det. Da Talisman 3rd Edition udkom anskaffede jeg den, hvilket helt klart viste sig at være en fejl, så den blev også solgt, og det har jeg ikke fortrudt.
Post Reply