Jeg har udvidelsen... men mangler grundspillet...

Her stilles hver uge et nyt tema til diskussion. Kom og deltag i debatten!
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Jeg har udvidelsen... men mangler grundspillet...

Post by Frouvne »

Kender I situationen? På hylden står et fint indpakket eksemplar af en udvidelse. Men det er ligesom om, der mangler noget... grundspillet!

Umiddelbart kan jeg komme i tanke om to eksempler fra mine egne hylder. Machi Koro: Harbor Expansion står og venter på at jeg på et tidspunkt får fat på spillet, som jeg i øvrigt aldrig har prøvet. Bestilte både spil og udvidelse fra Bookdepository, men af en eller anden grund har de aldrig sendt grundspillet. Da jeg ved andre har fået refunderet deres penge, når de har spurgt ind til udsigterne til at modtage grundspillet har jeg valgt i stedet blot at vente og se om det ikke dukker op en dag. Mere fjollet har jeg anskaffet mig Space Empires: Close Encounters på et tidspunkt, hvor jeg faldt over det til en god pris. Jeg har aldrig prøvet grundspillet, men temaet er jo i hvert tilfælde helt iorden. Har dog holdt mig tilbage fra at købe grundspillet i håb om, at jeg får mulighed for at prøve det først, for lige at vurdere det.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Jeg har udvidelsen... men mangler grundspillet...

Post by Larsine »

De eneste udvidelser jeg har, hvor jeg ikke har grundspillet, er diverse promoter samt et par tiloversblevne dele fra Alea Treasure Chest. I alle disse tilfælde er det ikke spil som jeg har tænkt mig at anskaffe, så det er umiddelbart ikke noget jeg kender til.

Hvis du vil af med din Harbour, så kunne jeg godt være interesseret i den.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Jeg har udvidelsen... men mangler grundspillet...

Post by Frouvne »

Larsine wrote:[...] Hvis du vil af med din Harbour, så kunne jeg godt være interesseret i den.
Jeg er sikker på, at jeg skal have prøvet grundspillet først ... om det så bliver mit eget eksemplar må tiden vise.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Jeg har udvidelsen... men mangler grundspillet...

Post by Larsine »

Frouvne wrote:Jeg er sikker på, at jeg skal have prøvet grundspillet først ... om det så bliver mit eget eksemplar må tiden vise.
Om ikke før, så kan du få prøvet det til Spilfestival d. 28/3, og så sælge det til mig bagefter :-)
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Jeg har udvidelsen... men mangler grundspillet...

Post by Mik »

Jeg så at Bugge har udvidelsen til Battle Hymn billigt til salg uden at sælge grundspillet.
Det fik mig til at tænke på at jeg også købte udvidelsen billigt dengang Avalon Hill og Fantask solgte ud.
Da jeg aldrig vil sælge mit komplette sæt Ambush købte jeg Leatherneck-udvidelsen i håb om engang at få anskaffet grundspillet - og håbet lever stadig :lol:
Image
Post Reply