Hvilke spil tager I med på ferie i år?

Her stilles hver uge et nyt tema til diskussion. Kom og deltag i debatten!
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 629 times
Contact:

Hvilke spil tager I med på ferie i år?

Post by Frouvne »

Sommerferien betyder et afbræk fra hverdagen ... nogle år betyder det, at der kommer ekstra mange brætspil på bordet og andre år at der bliver en brætspilspause. Vejret har noget at sige i den sammenhæng, ferieformen ... og så kan det vel også betyde lidt om der er en slutrunde i fodbold, Olympiske lege eller om Tour de France er interessant og fængende det år.

I år tager vi 14 dage i sommerhus og som hovedspil er nedpakket: Twilight Struggle. Det fik vi spillet nogle gange på sidste års ferie og det kunne jo være, at man er så heldig at det kommer til at ske igen i år. Vanen tro er der også nedpakket et par mindre to-spillers spil, da de er dem, der lettest rammer bordet: Innovation og The Ravens of Thri Sahashri. Sammen med min søn købte jeg for nyligt Cardline: Globetrotter, der tematisk passer fint til sommerferie og som han kan engageres i. Og så har jeg i år også nedpakket et par spil jeg tænker, jeg kan solo-spille, hvis der er en regnvejrsdag eller de medbragte romaner bliver for kedelige: Legions of Darkness og Space Hulk: Death Angel – The Card Game.

Hvilke spil tager I med på ferie i år ... og er ferie-tid overhoved synonym med spille-tid for jer?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvilke spil tager I med på ferie i år?

Post by Jens_Hoppe »

Jeg tager spil med i to kategorier: Familievenlige, simple spil, og lidt mere komplekse spil, jeg kan spille solitaire.

Fælles for begge kategorier er, at spillene skal være relativt små.

De familievenlige spil vil sikkert mest blive små kortspil, party games (e.g. ONUW), og den slags. Til mit solitairespil tænker jeg mest spil fra Victory Point Games, Sierra Madre Games, og spil i den dur: Dawn of the Zeds, Cruel Necessity, Greenland, f.eks.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Hvilke spil tager I med på ferie i år?

Post by digter »

Tager Timeline, Spyfall og The Resistance med på sejlbådstur.

Ville gerne have haft flere med, men pladsen var trang
Image
Logos32
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 87
Joined: Sun Sep 15, 2013 2:20 pm

Re: Hvilke spil tager I med på ferie i år?

Post by Logos32 »

Vi spiller rigtig meget i ferien :)
Først og fremmest en masse party games for hele familien ala. Telestrations, ONUW, Bang the dice game, resistence, sig noget, dixit, spyfall, men også spil i den lette ende som timeline, 7 wonders og ttr plejer at være et hit.

Om aften spiller jeg gerne Lost cities/splendor med min gamle mor mens min kæreste drikker the, læser en bog og indvendigt jubler fordi hun slipper for at spille mere den dag :wink:

Det store mål for i år er at få spillet Shadow over Camelot med pigerne på 8 og 11 i den uge hvor deres nevø på 13 kommer på besøg.

Kim
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Hvilke spil tager I med på ferie i år?

Post by Mikkel »

Vi er to familier af sted - 3 voksne og 6 børn i alderen 3 til 14.

Jeg har tidligere medbragt to IKEA poser fyldt med spil i håbet om at de skulle blive spillet. Men jeg har været lidt mere velovervejet i år og medbragt små og lette spil som næsten alle kan deltage i.

Så de 4 spil vi har haft med i de sidste to uger i sommerhus er:
Love Letter
For Sale
Carcassonne
Skt Petersburg.

Love Letter og Skt Petersburg har været skamspillet, både af voksne og børn.
Så dem kan jeg anbefale at tage med og de fylder ikke meget :)
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvilke spil tager I med på ferie i år?

Post by Larsine »

Er lige ved at pakke vores spil nu, og selvom vi skal til Normandiet, har jeg holdt mig fra at tage Memoir'44 med. I stedet for bliver et til 7 Wonders (inkl. alle udvidelserne), Limes (x2), San Juan (inkl. udvidelser), The City og 5 Alive.
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 334
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Re: Hvilke spil tager I med på ferie i år?

Post by APK »

Ikke helt afgjort endnu. Er stadig i forhandlinger om pladsen. Men jeg har bestilt The City i den franske udgave til levering dernede (på feriemålet) så den kommer i hvert fald med!
Derudover regner jeg med at medbringe:

Incan Gold
Port Royal
Glen More
American Rails
Bang (inkl. the dice game)
Love Letter
Age of War (som jeg lige har bestilt på amazon uk til 10 pund)
Targi
mv. :-)
/APK
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvilke spil tager I med på ferie i år?

Post by Andrea »

Det bliver nok nogle små hurtige spil - Pickomino og Coloretto er oplagte valg. Muligvis også Timeline og/eller 6 Nimmt!
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvilke spil tager I med på ferie i år?

Post by Goblen »

Det blev hurtige spil for os:

* Love Letter Batman Edition, som vi fik spillet rigtig meget.
* Resistance. Også spillet en del.

/Brian
Post Reply