Hvilke spil husker du SPIEL for?

Her stilles hver uge et nyt tema til diskussion. Kom og deltag i debatten!
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Hvilke spil husker du SPIEL for?

Post by Frouvne »

Når vi taler om SPIEL, bliver der tit talt om hvorvidt det var et godt eller dårligt år og om der kom et nyt Terra Mystica eller Puerto Rico det år. Men i vores små private fortællinger er det måske nogle andre spil, vi husker begivenheden for? Hvis jeg ser tilbage på Spiel 2014 er det f.eks. The Ravens of Thri Sahashri, jeg primært vil huske spillet for fordi vi det efterfølgende år har spillet det 80+ gange og det stadig kommer på bordet. Året før forbinder jeg nok mest med Patchistory, fordi jeg syntes det var et rigtig originalt koncept i et civilisationsspil og jeg var så heldig at få fat i et af de 50 eksemplarer. Desværre syntes mine omgivelser mindre godt om spillet, så det blev aldrig spillet så meget. Det er stadig alt for tidligt at gisne om, hvilket spil jeg særligt kommer til at huske 2015, men det skulle ikke undre mig, hvis Seiji Kanai's lille terningespil Eight Epics overhaler mange af de store spil indenom i kampen om at få en topplacering blandt mine personlige Spiel-milepæle. Hvilke spil husker forbinder I særligt personligt med Spiel igennem årene?
frouvne, administrator

Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Hvilke spil husker du SPIEL for?

Post by JoelP »

Jeg husker dette års Spiel for nogen spil, som turde lidt mere end før: TIME stories, Pandemic Legacy og Watson and Holmes er alle spil, som man principielt kun kan spille igennem én gang - til alle cubepushernes store frustration virker det til. Jeg synes det er tonserfedt at der er nogen, der tør inducere meget mere historie i deres spil, og det er for mig også en stor del af oplevelsen at vide, at det er en engangsfornøjelse. Har da også investeret i dem alle, og glæder mig meget til vores første spil Pandemic Legacy på onsdag.

Eclipse plejer også at være en Essen-event, og da også i år, da både grundspillet og udvidelserne plejer at blive udgivet på messen.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvilke spil husker du SPIEL for?

Post by Frouvne »

JoelP wrote:Jeg husker dette års Spiel for nogen spil, som turde lidt mere end før: TIME stories, Pandemic Legacy og Watson and Holmes er alle spil, som man principielt kun kan spille igennem én gang [...]
For mig er det nok også de spil, der har givet de største oplevelser indtil nu. Og det har været solide spiloplevelser. Faktisk syntes jeg kun, jeg har spillet solide spil i år, men til gengæld ikke umiddelbart nogle, jeg tror stadig vil være store hits om et år eller to. Nu har jeg selvfølgelig også forsøgt at gå udenom de spil, jeg ikke tror, der er noget for mig ... men jeg syntes alligevel næsten altid man plejer at støde ind i nogle store skuffelser.
frouvne, administrator

Image
Post Reply