Hvad gør du for at holde størrelsen af din samling nede?

Her stilles hver uge et nyt tema til diskussion. Kom og deltag i debatten!
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Hvad gør du for at holde størrelsen af din samling nede?

Post by Frouvne »

Hvad gør du for at holde størrelsen af din samling nede? Eller gør du overhovedet noget?

For mig er det et tilbagevendende tema, at skulle forsøge at begrænse samlingens størrelse. Det gælder såmænd ikke kun, når det kommer til samlingen af brætspil, men brætspil har det med at fylde enormt meget. Så her presser problematikken sig lidt hurtigere på end når det er DVD/Blu-Ray-samlingen, bogsamlingen eller en helt anden, der er fokus på. Længe har det da også været pladsen, der har været hovedargumentet for reduktion, men efterhånden tipper hovedargumentet overfor mig selv til at handle om kvalitet. En mere fokuseret samling gør det lettere at få øje på de spil, man egentlig gerne vil spille igen og det gør det igen lettere at lade være med at lade sig friste til at anskaffe noget nyt. Endvidere er det gerne sådan, at når man har højnet kvaliteten via reduktion kan man principielt starte processen forfra og skrælle et nyt lag af.

Genkender I problemet og hvordan håndterer I det i givet fald? :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad gør du for at holde størrelsen af din samling nede?

Post by Goblen »

Jeg holder min samling nede ved at være konstant på røven :-)

/Brian
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad gør du for at holde størrelsen af din samling nede?

Post by Larsine »

Jeg gør slet ikke nok. Jeg forsøger med jævne mellemrum at sælge ud af min samling, men jeg kvier mig ved at sælge gode spil, og dem der ikke er gode kniber det med at sælge.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad gør du for at holde størrelsen af din samling nede?

Post by Frouvne »

Larsine wrote:Jeg gør slet ikke nok. Jeg forsøger med jævne mellemrum at sælge ud af min samling, men jeg kvier mig ved at sælge gode spil, og dem der ikke er gode kniber det med at sælge.
Det kan jeg godt nikke genkendende til, Lars. Jeg vil gerne enten sælge dem eller på anden vis slippe af med dem på en "pæn" måde. Jeg har foræret en del spil væk på den konto til folk jeg tænkte, der kunne sætte pris på dem. Vores søns skoler har også været aftagere af en del af vores spil. Er der nogen, der har erfaringer med initiativet PapPower? Det lyder også som en måde, hvor man med god samvittighed ville kunne skaffe sig af med nogle spil. Processen med at skulle skaffe sig af med spillene syntes jeg gerne kan være meget demotiverende... helst så jeg at spillene straks kom ud af døren, når først jeg har taget beslutningen. Men ligefrem at smide dem ud nænner jeg dog heller ikke.
frouvne, administrator

Image
Haekle
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 57
Joined: Thu Oct 31, 2013 9:47 pm
Favoritspil: Agricola, Terra Mystica, Resistance Avalon, Dominion.

Re: Hvad gør du for at holde størrelsen af din samling nede?

Post by Haekle »

Jeg har det sidste halve år gjort meget ud af at skille mig af med spil, jeg ikke længere får spillet. Også selvom det er gode spil. Så kan andre få glæde af dem, og jeg får bedre plads til nye spil :D
Sidst spillet:
Image
Post Reply