Hvilke spil er på ønskelisten til jul?

Her stilles hver uge et nyt tema til diskussion. Kom og deltag i debatten!
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 629 times
Contact:

Hvilke spil er på ønskelisten til jul?

Post by Frouvne »

Nu nærmer den søde juletid sig hastigt. Håber du, at der kommer kort- eller brætspil under juletræet og i givet fald hvilke? :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvilke spil er på ønskelisten til jul?

Post by Larsine »

Jeg er ret sikker på at der kommer mindst et spil under juletræet, for til den engelsk del af familien har jeg kun sendt en ønskeliste med spil. Det kunne blive endnu en af boksene til Red Dragon Inn, eller noget helt andet.

Derimod er jeg ret sikker på at jeg får noget praktisk af min mor, for hun tror stadig at jeg stopper med det der brætspil når jeg bliver voksen :lol:
Haekle
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 57
Joined: Thu Oct 31, 2013 9:47 pm
Favoritspil: Agricola, Terra Mystica, Resistance Avalon, Dominion.

Re: Hvilke spil er på ønskelisten til jul?

Post by Haekle »

Jeg har prøvet at få lidt diversitet ind i min samling, så jeg har ønsket mig partygames (Say anyting og Spyfall) samt noget, der er helt anderledes end, hvad jeg har (T.I.M.E Stories). Desuden har jeg ønsket mig de udgaver af timeline, som jeg mangler som cardline: Globetrotter.
Sidst spillet:
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Hvilke spil er på ønskelisten til jul?

Post by BlueSwan »

Håber meget på at få Pandemic Legacy, Terra Mystica: Fire & Ice, Codenames, Star Wars Imperial Assault og meget gerne mere. Ønskeslisten er temmelig lang.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvilke spil er på ønskelisten til jul?

Post by Jens_Hoppe »

Ikke nogen. Jeg køber selv mine spil. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvilke spil er på ønskelisten til jul?

Post by Gunness »

Jeg har lidt opgivet at ønske mig, da alle andre end jeg selv mener, at vi har rigeligt med spil - men så må man jo give nogen i stedet :wink:
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 629 times
Contact:

Re: Hvilke spil er på ønskelisten til jul?

Post by Frouvne »

Vi har et enkelt spil på vores fælles ønskeliste i år: Timeline Challenge. Som oftest køber jeg også mine spil selv, men et spil som dette har jeg ikke haft så travlt med at få til huse, men jeg er til gengæld sikker på, at det vil blive brugt flittigt, når der er gæster, da Timeline næsten altid er en succes og det kan tilføje en alternativ måde at spille med de mange versioner af spillet vi i forvejen har.
frouvne, administrator

Image
User avatar
AndersC
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 196
Joined: Fri Jan 25, 2013 12:09 pm
Location: Birkerød
Has thanked: 64 times
Been thanked: 3 times

Re: Hvilke spil er på ønskelisten til jul?

Post by AndersC »

Mine brødre plejer at være flinke om at splejse til et brætspil.. I år står følgende på ønskelisten:

The Grizzled, Fury of Dracula, Runebound 3rd edition, Warhammer Quest – The Adventure Card game

Så der er gode chancer for at Fantasy Flight tjener nogle penge :-)
Sidst spillet:
Image
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 334
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Re: Hvilke spil er på ønskelisten til jul?

Post by APK »

Uha, der er mange...

Food Chain Magnate, Mombasa, The Gallerist, Fields of Arle, Terra Mystica, Vikings, Kingsburg, Voyages of Marco Polo, Pandemic Legacy, Keyflower, Isle of Skye, Karuba...
Jeg kunne blive ved!
Og for at være sikker på at få noget jeg ønsker mig, har jeg tænkt at holde fast i en god tradition. Nemlig selv at hjælpe julemanden med én af pakkerne under træet... :-)

APK
/APK
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvilke spil er på ønskelisten til jul?

Post by Helle »

Frouvne wrote:Vi har et enkelt spil på vores fælles ønskeliste i år: Timeline Challenge. Som oftest køber jeg også mine spil selv, men et spil som dette har jeg ikke haft så travlt med at få til huse, men jeg er til gengæld sikker på, at det vil blive brugt flittigt, når der er gæster, da Timeline næsten altid er en succes og det kan tilføje en alternativ måde at spille med de mange versioner af spillet vi i forvejen har.
Det er så også det eneste jeg ønsker mig! Vi har alt for mange spil i forvejen. Jeg kunne også ønske mig en værdig aftager til ravnespillet. Det er det eneste - tror jeg - spil nogensinde, som jeg har spillet mere end 100 gange på et kalenderår.... Men h ad det dog skulle være, aner jeg ikke.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvilke spil er på ønskelisten til jul?

Post by Goblen »

Der er alt for mange :-) Derfor har jeg besluttet mig for ikke at ønske nogle af dem. Det lyder underligt måske, men der er for mange på hylderne jeg endnu ikke har fået prøvet.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 629 times
Contact:

Re: Hvilke spil er på ønskelisten til jul?

Post by Frouvne »

Frouvne wrote:Vi har et enkelt spil på vores fælles ønskeliste i år: Timeline Challenge. [...]
Der var ikke et eneste spil til mig under juletræet i år og for at føje spot til skade var der hele to eksemplarer af det eneste spil, jeg havde ønsket mig under træet, som røg til mine søskendes familier... Nå, men nu får jeg nok mulighed for at prøve det nytårsaften, når jeg er sammen med min brors familie og så kan det jo også være, at jeg får stillet den værste sult.

Det eneste spilrelaterede der i julen fandt min vej var en tre binds samling af Robert E. Howard's historier om Conan (The Coming of Conan the Cimmerian, The Bloody Crown of Conan og The Conquering Sword of Conan), så jeg kan komme ind i stemningen til det store franske Conan-spil forhåbentlig kommer i løbet af 2016.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvilke spil er på ønskelisten til jul?

Post by Helle »

Frouvne wrote:
Frouvne wrote:Vi har et enkelt spil på vores fælles ønskeliste i år: Timeline Challenge. [...]
Der var ikke et eneste spil til mig under juletræet i år og for at føje spot til skade var der hele to eksemplarer af det eneste spil, jeg havde ønsket mig under træet, som røg til mine søskendes familier... Nå, men nu får jeg nok mulighed for at prøve det nytårsaften, når jeg er sammen med min brors familie og så kan det jo også være, at jeg får stillet den værste sult.

Det eneste spilrelaterede der i julen fandt min vej var en tre binds samling af Robert E. Howard's historier om Conan (The Coming of Conan the Cimmerian, The Bloody Crown of Conan og The Conquering Sword of Conan), så jeg kan komme ind i stemningen til det store franske Conan-spil forhåbentlig kommer i løbet af 2016.
Og det kunne have været oplagt at tro, at vi var giverne ... Men det var vi ikke. Det interessante var endda, at spillet var på vores ønskeseddel, men ikke på ønskesedlen hos dem, som fik det ... Det var noget værre noget :D !
Post Reply