Hvilke spil skal frem i juledagene?

Her stilles hver uge et nyt tema til diskussion. Kom og deltag i debatten!
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Hvilke spil skal frem i juledagene?

Post by Frouvne »

I juledagene blive familierne trommet sammen og det giver traditionen nogle muligheder for spil, når så mange mennesker er samlet i godt humor og samtidig nogle begrænsninger, da man gerne vil inkludere nogle mennesker, der er knap så vant til at spille spil, som dem man spiller med til hverdag. Hvilke spil pønser du på at finde frem og hvad er overvejelserne bag udvælgelsen af netop disse spil?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Hvilke spil skal frem i juledagene?

Post by Myde »

Det eneste relativt "sikre" lige nu er nok Hansa T da det har ligget meget længe hos mine forældre uden de har fået prøvet det, så planen er jeg skal introducere dem til det i julen.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvilke spil skal frem i juledagene?

Post by Frouvne »

Hos os bliver det formentlig spil som Timeline og/eller Fauna / Terra, der vil finde vej til bordet. Kriteriet for valget er udover tilgængelighed, at man skal kunne spille i hold og at det skal være muligt at gå lidt til og fra uden at det har de store konsekvenser for de øvrige deltagere. Måske støver jeg også Codenames af, da det tidligere på året var en stor succes med familien ved et større socialt arrangement og det derfor vil være let at finde motivation for.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvilke spil skal frem i juledagene?

Post by Goblen »

Regner med at vi skal spille noget 10' to kill. Det er hurtigt og ungerne er glade for det. Måske også noget One Night Ultimate Werewolf.

Regner ikke med at der kommer noget "tungt" frem.
User avatar
AndersC
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 196
Joined: Fri Jan 25, 2013 12:09 pm
Location: Birkerød
Has thanked: 64 times
Been thanked: 3 times

Re: Hvilke spil skal frem i juledagene?

Post by AndersC »

Sidste år var Sushi Go og Hanabi store succeser. I år tager jeg også Timeline, Ticket to Ride: Europe, Mysterium, Codenames, Skull King, 6 Nimmt, Hey That´s My Fish, Love Letter og Medieval Academy med...

Så må vi se hvor mange vi når :)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvilke spil skal frem i juledagene?

Post by Larsine »

Det bliver nok kun til en gang pakkeleg, med efterfølgende skrig og skrål over de forfærdelige gaver.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvilke spil skal frem i juledagene?

Post by Goblen »

Larsine wrote:Det bliver nok kun til en gang pakkeleg, med efterfølgende skrig og skrål over de forfærdelige gaver.
Det skal vi også spille, og med samme følgekonsekvens :-) Men altid skide hyggeligt.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvilke spil skal frem i juledagene?

Post by Helle »

Goblen wrote:
Larsine wrote:Det bliver nok kun til en gang pakkeleg, med efterfølgende skrig og skrål over de forfærdelige gaver.
Det skal vi også spille, og med samme følgekonsekvens :-) Men altid skide hyggeligt.
Det er vist nok så 2. Juledag .... Har sørget primært for gaver (læs: spiselige), som der er meget lidt sandsynlighed for, at vi får i nakken næste år ved samme lejlighed.... Indimellem har det næsten været en kunst, som blev dyrket, i familien at finde gaver, som man ikke har lyst til og som er komplet overflødige... Tihi. Ting, som man ser på i Tiger og tænker .... Hvordan i alverden får de det solgt- hvem køber dog disse gaver!
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvilke spil skal frem i juledagene?

Post by Goblen »

Helle wrote:
Goblen wrote:
Larsine wrote:Det bliver nok kun til en gang pakkeleg, med efterfølgende skrig og skrål over de forfærdelige gaver.
Det skal vi også spille, og med samme følgekonsekvens :-) Men altid skide hyggeligt.
Det er vist nok så 2. Juledag .... Har sørget primært for gaver (læs: spiselige), som der er meget lidt sandsynlighed for, at vi får i nakken næste år ved samme lejlighed.... Indimellem har det næsten været en kunst, som blev dyrket, i familien at finde gaver, som man ikke har lyst til og som er komplet overflødige... Tihi. Ting, som man ser på i Tiger og tænker .... Hvordan i alverden får de det solgt- hvem køber dog disse gaver!
For os var det så Søstrene Grene :-) Men fandt da et Domino der var billigt som også blev brugt til det. Det var sgu en sjov måde at slutte aftenen på.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvilke spil skal frem i juledagene?

Post by Frouvne »

Goblen wrote:
Larsine wrote:Det bliver nok kun til en gang pakkeleg, med efterfølgende skrig og skrål over de forfærdelige gaver.
Det skal vi også spille, og med samme følgekonsekvens :-) Men altid skide hyggeligt.
Puha, den skal vi på i dag. Det er en af de juletraditioner, jeg har det meget stramt med. Heldigvis fylde den så lidt i forhold til de mange andre hyggelige ting.

Jeg tror iøvrigt at mit eneste bidrag til spillebordet ved dagens arrangement bliver Eight Epics, der alt for længe har gemt sig dybt i en af mine tasker.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvilke spil skal frem i juledagene?

Post by Jens_Hoppe »

Frouvne wrote:Puha, den skal vi på i dag. Det er en af de juletraditioner, jeg har det meget stramt med. Heldigvis fylde den så lidt i forhold til de mange andre hyggelige ting.
Tak. Jeg har det på samme måde, men det kan man næsten ikke tillade sig at sige.. :) Jeg fik det heldigvis overstået tidligere på måneden, og vist endda uden at "vinde" noget.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvilke spil skal frem i juledagene?

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote:
Frouvne wrote:Puha, den skal vi på i dag. Det er en af de juletraditioner, jeg har det meget stramt med. Heldigvis fylde den så lidt i forhold til de mange andre hyggelige ting.
Tak. Jeg har det på samme måde, men det kan man næsten ikke tillade sig at sige.. :) Jeg fik det heldigvis overstået tidligere på måneden, og vist endda uden at "vinde" noget.
Jeg slap afsted med barnevognen i styrtende regnvejr - så jeg følte, at jeg vandt i år! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvilke spil skal frem i juledagene?

Post by Larsine »

I vores pakkeleg var der ellers et spil timeline music & cinema som jeg havde i min besiddelse i længere tid, men det blev stjålet i sidste øjeblik. Resten af gaverne kunne jeg sagtens leve uden.
aalborgbrætspilscafe
Posts: 3
Joined: Sat Dec 26, 2015 11:09 pm

Re: Hvilke spil skal frem i juledagene?

Post by aalborgbrætspilscafe »

Har vist kæresten Forbidden Desert, og det sad lige i skabet, hun er helt pjattet med spillet.
Aalborgs første brætspilscafé og figurspilsklub under samme tag
https://www.facebook.com/aalborgbraetspilscafe/ samt 9k Gaming
Post Reply