Hvilke(t) spil ser du særligt frem til i 2016?

Her stilles hver uge et nyt tema til diskussion. Kom og deltag i debatten!
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Hvilke(t) spil ser du særligt frem til i 2016?

Post by Frouvne »

Hvilke(t) spil ser du særligt frem til at prøve kræfter med i det nye år?

Skal jeg selv udpege et spil, jeg har høje forventninger til, er det Conan, der havde en fabelagtig Kickstarter i det forgangne år. Det er Frédéric Henry, der står bag spillet med mekanikker, der minder om Claustrophobia, der er en solid dungeon crawler. Indover Conan har været en række af de ypperste franske designere og det vil inkludere scenarier lavet af: Antoine Bauza, Pascal Bernard, Bruno Cathala, Croc, Ludovic Maublanc og Laurent Pouchain.

Et andet Kickstarter-spil jeg ser frem til er Richard Launius' Defenders of the Last Stand, der bygger videre på mekanikkerne fra Defenders of the Realm men med et Mad Max-inspireret tema. Det bliver spændende at se, hvor godt det lykkes at få hældt noget mere tema ud over en sund mekanik.

På kortere sigt glæder jeg mig til at få kigget nærmere på et par ikke helt nye spil. Snowdonia er et af dem. Et spil som jeg for år tilbage har prøvet og som jeg fik et positivt indtryk af og som jeg siden har fået øje på udvidelserne til, som ser ud til at tilføje interessante variationsmuligheder. Et andet spil er solo-spille Shephy, som jeg tror er et spil, man enten taber hjertet til eller som bliver en totalt forbier.
frouvne, administrator

Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Hvilke(t) spil ser du særligt frem til i 2016?

Post by BlueSwan »

Har ikke så meget styr på hvad der kommer i 2016, men Scythe ser jeg helt sikkert frem til at prøve!
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 334
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Re: Hvilke(t) spil ser du særligt frem til i 2016?

Post by APK »

Det bliver spændende at se hvad de to næste Legacy-style spil kan. SeaFall og Chronicles: Origins.
/APK
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvilke(t) spil ser du særligt frem til i 2016?

Post by Stony »

Scythe er et spil jeg ser frem til at få prøvet.

Dertil glæder jeg mig til at modtage min luksusversion af Tokaido.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvilke(t) spil ser du særligt frem til i 2016?

Post by Jens_Hoppe »

Jeg ved ikke det store om nye spil, så jeg regner med at I andre (og denne tråd) kan holde mig up to date!

En af mine få Kickstarter-investeringer er Gloomhaven, som jeg glæder mig til - og det kommer vel en gang i 2016? :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Hvilke(t) spil ser du særligt frem til i 2016?

Post by JoelP »

Conan, Star Wars: Rebellion og Steam Time. Så mest noget med trashy tema og så lidt Dorn til kube-abstinenserne :)

Mest af alt glæder jeg mig dog til flere kort til a game of thrones lcg 2nd ed. Kom nu med Hodor og 'Bjerget som rider'!
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvilke(t) spil ser du særligt frem til i 2016?

Post by Goblen »

BlueSwan wrote:Har ikke så meget styr på hvad der kommer i 2016, men Scythe ser jeg helt sikkert frem til at prøve!
Det er også der jeg er :-)
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvilke(t) spil ser du særligt frem til i 2016?

Post by Gunness »

+1 til Scythe :)

... og egentlig også til Gloomhaven, selv om jeg har et indtryk af, at designeren har gabt over lidt for meget.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvilke(t) spil ser du særligt frem til i 2016?

Post by Jens_Hoppe »

Gunness wrote:+1 til Scythe :)
Scythe tror jeg derimod ikke er til noget. Der er lavet nogle pæne tegninger til det, og det har vist mere end noget andet drevet KS kampagnen, men spilmæssigt ligner det da bare et totalt gennemsnitligt dudes-on-a-map spil. Hvis man på BGG læser kommentarer/ser ratings fra folk der faktisk har spillet det, ligger langt de fleste ratings også i 5-7 intervallet.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Affenberg
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 92
Joined: Tue Jan 10, 2012 1:36 am
Location: 2400 København NV

Re: Hvilke(t) spil ser du særligt frem til i 2016?

Post by Affenberg »

Uwe Rosenberg 'snød' mig for hans 4 personers Patchwork-møder-vikinge-worker placement-spil sidste år. Så Ein Fest für Odin ser jeg frem til. Det kan kun være langt bedre end hans Hengist bras, men der skal heller ikke meget til... :roll:

Det bliver spændende at prøve Uwes Nusfjord, omend det ser ud til at være ovre i den lettere afdeling. https://boardgamegeek.com/video/49148/u ... ord-german

Der er også rygter om at Uwe udkommer med en 'tungere' udgave af Glass Road i år med arbejdstitlen Black Forest, men det spil har jeg ikke kunne finde meget info om endnu.

Fra en anden af de gamle tyske eurorotter glæder/frygter jeg mig til at prøve Oracle at Delphi af Stefan Feld. Castles of Burgundy kan jeg vildt godt lide, men mange af hans efterfølgende spil har godt nok ikke været prangende... https://www.boardgamegeek.com/thread/13 ... cle-delphi

Guilds of London af Tony Boydell fik masser af hype og gode previews sidste år. Det bliver spændende at få det prøvet, når de engang finder en udgiver til spillet.

Der er også masser af hype til Days of Wonders næste 'bygge by' satsning Quadropolis. Det skulle sværhedsmæssigt være på Five Tribes niveau eller lidt under.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvilke(t) spil ser du særligt frem til i 2016?

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote:
Gunness wrote:+1 til Scythe :)
Scythe tror jeg derimod ikke er til noget. Der er lavet nogle pæne tegninger til det, og det har vist mere end noget andet drevet KS kampagnen, men spilmæssigt ligner det da bare et totalt gennemsnitligt dudes-on-a-map spil. Hvis man på BGG læser kommentarer/ser ratings fra folk der faktisk har spillet det, ligger langt de fleste ratings også i 5-7 intervallet.
+1 :wink:

Jeg har længe holdt øje med Scythe for det ser jo super-fedt ud, men da Kickstarteren nærmede sig sin afslutning og jeg fik læst lidt op på reglerne (særligt kampsystemet) trak jeg mit pledge tilbage.

Gloomhaven havde jeg svært ved at bestemme mig for eller imod. Jeg endte dog med ikke at hoppe på det for at det ikke skulle trække spilletid væk fra Conan. Det ser ikke desto mindre meget interessant ud, men heldigvis kan jeg ind imellem tage en fornuftsbeslutning.

Som Affenberg holder jeg også øje med Tony Boydell, der har et par interessante titler undervejs i år. Og så kommer der jo en Kickstarter for Brass, der inkluderer et nyt kort. Men spillet når nok ikke at udkomme i 2016, tænker jeg.
frouvne, administrator

Image
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 248
Joined: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
Location: Viby Sj.

Re: Hvilke(t) spil ser du særligt frem til i 2016?

Post by zutcorp »

Jeg glæder mig til at prøve 13 days, som indtil videre er min eneste kickstarter.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvilke(t) spil ser du særligt frem til i 2016?

Post by Gunness »

Jens_Hoppe wrote:Scythe tror jeg derimod ikke er til noget. Der er lavet nogle pæne tegninger til det, og det har vist mere end noget andet drevet KS kampagnen, men spilmæssigt ligner det da bare et totalt gennemsnitligt dudes-on-a-map spil. Hvis man på BGG læser kommentarer/ser ratings fra folk der faktisk har spillet det, ligger langt de fleste ratings også i 5-7 intervallet.
Jeg har heldigvis ikke nogen nyere DoaM-spil (Blood Rage så fedt ud men også alt for dyrt), så hvis det bare er nogenlunde fornuftigt og solidt OG ser godt ud, vil spillet forhåbentlig dække mit behov udmærket. Men det er ikke fordi, jeg forventer noget revolutionerende på nogen måde :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Hvilke(t) spil ser du særligt frem til i 2016?

Post by Taibi »

Jeg hoppede med på Scythe hypen (og det er i vid udstrækning det Stonemaier er god til - selvom vi har stor fornøjelse af både Euphoria og Viticulture, især med Tuscany) - men det er ikke inden for vores normale sfære.

Derudover er jeg med på flere af dem som allerede er nævnt, især Ein Fest fúr Odin og Chronicles: Origins hvis tema tiltaler mig utrolig meget.

Dertil kommer et par gen-optryk af Splotter som jeg ser frem til at få fingre i, men det tæller måske ikke helt. Samt High Caliber Ops udvidelsen til Shadowrun Crossfire som skulle gøre spillet rigtig meget bedre - ikke at vi har prøvet grundspillet endnu. Spillet er reelt udkommet, men har ikke vist sig i Danmark endnu.

Endelig ser jeg meget frem til at få fingrene i Hands on the Sea som endelig skulle være undervejs mod produktion efter en del vanskeligheder i den private sfære for designer/ udgiver sidste år. Det er et spil jeg har store forventninger til da kommentarer siger det har taget det bedste fra A Few Acres of Snow og gjort det bedre - og så med et fedt tema.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
Logos32
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 87
Joined: Sun Sep 15, 2013 2:20 pm

Re: Hvilke(t) spil ser du særligt frem til i 2016?

Post by Logos32 »

Jeg hoppede også på både Scythe og Conan hypen 8) Andre KS jeg ser meget frem til at modtage i år
Arcadia Quest: Inferno, The Others: 7 Sins, 13 Days: The Cuban Missile Crisis, New Bedford, Middara, Spirit Island og Valeria: Card Kingdoms

Mest af alt ser jeg som Joel frem til at modtage flere kort til GOT the card game og til der endelig kommer nye mages til Mage Wars arena
Post Reply