Hvilke(t) spil ser du særligt frem til i 2016?

Her stilles hver uge et nyt tema til diskussion. Kom og deltag i debatten!
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Hvilke(t) spil ser du særligt frem til i 2016?

Post by digter »

Jeg følger egentlig ikke sååå meget med i fremtidige udgivelser. Jeg opsøger dem i hvert fald ikke, så dem jeg kender til, er egentlig blot de mest omtalte og der plejer kun at være relativt få, hvs nogen, som jeg er meget interesseret.

Lige nu er jeg egentlig kun interesseret i det danske 13 Days, som jeg har spillet 6-7 gange og som jeg finder utrolig interessant. Spilletiden på 60-90 min passer mig MEGET bedre end Twilight Struggle og manglen på gode 2-personers spil, der ikke er er ovre efter 30 min og som heller ikke varer en hel aften er lidt af en mangelvare imo.

Apropos Scythe, så har jeg vidst ytret min mening om spillet ved flere lejligheder. Jeg synes det er for statisk med al for lidt variation.
Gunness wrote:
Jens_Hoppe wrote:Scythe tror jeg derimod ikke er til noget. Der er lavet nogle pæne tegninger til det, og det har vist mere end noget andet drevet KS kampagnen, men spilmæssigt ligner det da bare et totalt gennemsnitligt dudes-on-a-map spil. Hvis man på BGG læser kommentarer/ser ratings fra folk der faktisk har spillet det, ligger langt de fleste ratings også i 5-7 intervallet.
Jeg har heldigvis ikke nogen nyere DoaM-spil (Blood Rage så fedt ud men også alt for dyrt), så hvis det bare er nogenlunde fornuftigt og solidt OG ser godt ud, vil spillet forhåbentlig dække mit behov udmærket. Men det er ikke fordi, jeg forventer noget revolutionerende på nogen måde :)
Med så mange spil at vælge imellem, så kan jeg slet ikke følge dig. Eller jo, det kan jeg måske godt, men jeg har det SLET ikke på den måde. Med så mange spil, er det for mig ikke nok, når et spil er "nogenlunde fornuftigt og solidt OG ser godt ud". Det kan også bare være, at vi tolker fornuftigt og solidt meget forskelligt :)

Og så kommer vi også til mit problem med Stegmeiers spil. De forekommer mig alle nogenlunde fornuftige og solide, men skiller sig overhovedet ikke ud fra mængden, så jeg forstår slet ikke hypen.
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvilke(t) spil ser du særligt frem til i 2016?

Post by Gunness »

digter wrote:Med så mange spil at vælge imellem, så kan jeg slet ikke følge dig. Eller jo, det kan jeg måske godt, men jeg har det SLET ikke på den måde. Med så mange spil, er det for mig ikke nok, når et spil er "nogenlunde fornuftigt og solidt OG ser godt ud". Det kan også bare være, at vi tolker fornuftigt og solidt meget forskelligt :)

Og så kommer vi også til mit problem med Stegmeiers spil. De forekommer mig alle nogenlunde fornuftige og solide, men skiller sig overhovedet ikke ud fra mængden, så jeg forstår slet ikke hypen.
For at starte baglæns - vi kan hurtigt blive enige om, at Stegmeier er virkelig dygtig til markedsføring. Men han er også dygtig til at levere til tiden, til fornuftige priser, at give value for money og at køre meget gennemsigtige kampagner. Alene det er nok til at få ham op i toppen af Kickstarter-spillene.

Mine meget uambitiøse krav til lige netop dette spil skyldes to ting:
1) Det er ikke en genre, jeg brænder specielt for, men det er rart at have et par spil af den type* i samlingen. Så normalt ville jeg også sigte højere end fornuftigt og solidt :)
2) Jeg er ikke typen, der afsøger markedet fra ende til anden, når jeg skal købe noget. Det har jeg ikke overblikket til, og det får jeg alligevel aldrig spillet spillene nok til at ville få glæde af. Jeg har masser af spil, som nok kunne opgraderes til noget nyere, bedre og/eller mere poleret, men med min spillefrekvens er der meget, der er godt nok. Klart, hvis jeg har et frit valg mellem to spil, vil jeg selvfølgelig alt andet lige gå efter det med de bedste anmeldelser. Men ellers er mine indkøb nok lidt tilfældige og dikteret af gode tilbud, tema, kendte designere og også om det evt. er noget jeg har prøvet før.

Når det så er sagt, har jeg været ret glad for Euphoria, og Viticulture virker også gennemarbejdet og poleret. Det må jeg finde ud af, når jeg har spillet det nogle flere gange.

*Type: Det er vel også lidt en tilsnigelse at kalde Scythe for et DoaM-spil. Han kalder det selv 3½X i stedet for 4X, og jeg forventer da klart, at kamp kun er en begrænset del af spillet.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Haekle
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 57
Joined: Thu Oct 31, 2013 9:47 pm
Favoritspil: Agricola, Terra Mystica, Resistance Avalon, Dominion.

Re: Hvilke(t) spil ser du særligt frem til i 2016?

Post by Haekle »

Jeg ved ikke det store om, hvad der udkommer i 2016.

De eneste to spil jeg ser frem til, er SeaFall og Chronicles: Origins.
Sidst spillet:
Image
ThomasLund
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 25
Joined: Thu Jan 15, 2015 3:36 pm

Re: Hvilke(t) spil ser du særligt frem til i 2016?

Post by ThomasLund »

Det er vel primært Kickstarter projekterne som man ser frem til med spænding/frygt. Mere kommercielle releases kommer på min radar når der opstår hype efter release.

Med det sagt, så var Blood Rage nok det bedste Kickstarter køb ever jeg har gjort.

Det spil jeg ser frem til mest på den positive vinkel er 7th Continent og Gloom of Kilforth. Begge kunne blive mega fede oplevelser.

Conan er lidt i midten - forhåbentlig solidt spil, men kunne godt frygte det er lidt mediocre når man spiller det.

Den jeg har mest frygt for er Middara. De har bare ikke håndteret deres Kickstarter særlig godt før, under, efter - men de fede miniaturer fik mig til at holde fast i min pledge. Om ikke andet kan jeg male dem og smide spillet ud hvis alt andet går galt.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvilke(t) spil ser du særligt frem til i 2016?

Post by Jonezy »

Der er stadig tonse mange spil fra sidste år, som jeg godt gad at prøve, så har egentlig ikke kigget så meget frem, men nu fik den her tråd mig alligevel til at kigge den der anticipation tråd igennem på BGG.

Min indre drengerøv kan ikke lade være med at have et øje på hvad Cool Mini or Not har gang i, så ser frem til de fleste af deres titler, derfor er Arcadia Quest: Inferno, The Others: 7 Sins, Zombicide: Black Plague og Masmorra: Dungeons of Arcadia på radaren, og de tre første er alle kickstartet af mig selv eller een i spil omgangskredsen.

Legacy konceptet var jeg allerede solgt på med RISK: Legacy og jeg ser meget frem til at prøve Pandemic: Legacy (som jeg ikke har prøvet endnu...), så nye legacy spil som Seafall og Chronicles: Origins er også på radaren.

Fra kickstarter siden har jeg Valeria: Card KIngdoms (spillet som Machi Koro godt gad at være....;)), Millenium Blades (et brætspil, som handler om et købe kort til et fiktivt CCG og deltage i turneringer kogt ned til et par timers spilletid, lyder næsten for godt til at være sandt, men det skulle vist holde...) Tokaido: Collector's Edition (håber virkelig at det kommer til at være ventetiden værd...) på vej, som jeg virkelig glæder mig til.

Derudover ser jeg meget frem til (og det var faktisk første spil, som jeg tænkte på, da jeg så tråden) Quadropolis fra Days of Wonder (eller er det Asmodee North America..?), som har en interessant grid-mekanik kombineret med tile-laying (hvilket jeg jo overhovedet ikke er helt tosset med... :roll: ) og Victorian Masterminds, som er Space Cowboys, Steampunk, Eric Lang og Antoine Bauza i een pakke (og det pirrer i den grad min nyssgerrighed!). Til sidst skal nævnes at Feld vist nok har en kort udgave af Castles of Burgundy på vej og den skal da tjekkes ud, da det spil er blandt mine absolutte favoritter.

Men for helvede, lad os nu lige få spillet en masse af det gode fra 2015 først! Jeg har ikke en gang fået spillet mit Orléans: Invasion endnu og Orléans var et af mine yndlingsspil sidste år.... For fanden der er gang i den her hobby, man kan jo næsten ikke følge med...
Image
Post Reply