Xbox Live Arcade

Links, anbefalinger og kommentarer.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Xbox Live Arcade

Post by netsapiens »

Som nogen (eller alle) af jer nok allerede ved, så kommer der snart en Settlers of Catan på Xbox Live med hjælp fra blandt Klaus Teuber.
Derudover lyder rygtemøllen på blandt andet Puerto Rico i en online version, da rettighederne er købt af Microsoft, og det er taget af bSW for nylig.

I den forbindelse vil jeg da gerne høre om der er andre end mig der er på Xbox Live. Min konto hedder også NetSapiens der, så i er velkomne til at adde mig.

På sigt kan det jo være at vi kan tage et slag brætspil på Arcade :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Post by Drix »

Øh?

Du kan stadig spille Settlers på BSW, så hvad ævler du om?
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Post by Frouvne »

Det er Puerto Rico, man ikke længere kan spille på BSW! Det er det, netsapiens ævler om! :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Post by Drix »

Godt så :?
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Dem der har en Xbox ved det jo godt, men bare lige som en opdatering:

Catan er nu tilgængeligt på Xbox Live, og er faktisk efter omstændighederne en ganske fremragende implementering efter min mening.

Jeg har også set de første tests af Carcassone, som også ser ud til at blive implementeret godt.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

netsapiens wrote:Dem der har en Xbox ved det jo godt, men bare lige som en opdatering:

Catan er nu tilgængeligt på Xbox Live, og er faktisk efter omstændighederne en ganske fremragende implementering efter min mening.

Jeg har også set de første tests af Carcassone, som også ser ud til at blive implementeret godt.
Koster det noget at spille settlers online?
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Det skal købes... mener det koster 80,- som engangsbeløb.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

Men hvorfor betale 80 kr. for grundspillet når man kan få det samt udvidelserne gratis til sin PC? :) Med online rankings og m.m.

http://www.s3dconnector.net/

Personligt syntes jeg at det var lidt tyndt at de "kun" udgav grundspillet på Live Arcade - men måske kommer udvidelserne hen ad vejen?
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Microsoft er jo de ukronede mestre i The Dark Art of Making Money.

Så jo jo... de kommer som separate downloads. Husk på at der her er tale om firmaet som tager penge for avatar billeder på XBL :)

Men lige i dette tilfælde får man jo AI, integreret voice og muligheden for at smide sig på sofaen med en trådløs controller istedet for at sidde ved pc'en :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Vi udvider lige listen, da Carcasonne nu er med på Xbox Live. Prisen er igen ca. 80,-

Grafikken er top notch og jeg synes virkelig de har lavet en lækker implementering. Eksempelvis farves områderne i spillerens farve efterhånden som der scores på dem og byer rejser sig i 3D fra brikkerne når de bygges færdige og der er en fin lydside.
Med indbygget voice og webcam support i spillet, så er det faktisk en af de bedste brætspilsimplementeringer jeg har set hidtil i et computer miljø

Jeg kæmper i øjeblikket en brav kamp for ikke at købe det. :)

OG... såvidt jeg kan se følger alle expansions med denne gang, til prisen.
Image
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

OG... såvidt jeg kan se følger alle expansions med denne gang, til prisen.
Hmm, det så særdeles "basic" ud da jeg prøvede demoen... Det virkede ikke som om de udvidelser jeg har prøvet var inkluderet.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

demoen kører ikke et spil til ende, og spiller kun med basis sættet.
Man kan heller ikke sætte meeples på marker, da de jo først scorer til sidst.

Men, ved nærmere undersøgelse viser det sig at det kun er River der er med som udvidelse.

Så basis sæt plus en udvidelse
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

Ok, det ville ellers være godt med en Carcasonne "mæ' det hele" på xbl.

Nu må man så håbe på at Puerto Rico dukker op. Det ville nemlig bare være riiiigtigt rart. Eller Caylus... mmmm... Caylus... *ralle*
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Det kan du jo også bare spille på BSW... Gratis.
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

Ja, men at spille fra sofaen i 5.1 surround slår til enhver tid at fedte rundt foran pc'en. ;)
Post Reply