Travian

Links, anbefalinger og kommentarer.
Post Reply
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Travian

Post by Tobias »

Måske ikke lige brætspil men nærmere secondlife i middelalderen :)
Online spil, som kører hele tiden i civstil.
Spil romere, gallaer eller germaner og opbyg din by, forsvar, resourcer osv.
Ganske gratis.
Jeg er det fredelige galler folk med trylledrik (kom bare an cæsar) og min høvding hedder Civilix.
Andre?
http://www.travian.dk/
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Også Galler, hedder NetSapiens som alle mulige andre steder :)

Og er i øvrigt på server 1.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Jeg spillede Travian et par uger for nogle måneder siden. Det fangede mig ikke rigtig. Det irriterede mig lidt at jeg hele tiden skulle logge ind og sætte en konstruktion igang, for så at vente 27 min.. - og så sætte noget nyt igang.
Desuden nåede jeg til min stolthed at bygge 15 soldater, hvorefter jeg blev angrebet af en 100x større hær og fik dem udslettet med det samme. Jeg indså at der ville gå LANG tid før jeg ville kunne udfordre nogen som helst, og det havde jeg ikke tålmodighed til :?

-- I øvrigt lokker spiludgiveren med at man kan betale penge for på den måde at få en masse fordele i spillet. Det gør det jo lidt ulige, da jeg ikke var indstillet på at bruge penge..

Idéen er egentlig god nok, jeg tror bare jeg for hurtigt mistede tålmodigheden og slettede derfor min profil..
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Post by stoffer »

Er det en videreudvikling af det der Odensianske projekt der hed "Vikinger" (eller lignende) ? Det kan nogle af de samme ting - er bare meget pænere :)
:::...---== Bananlikør ==--...:::
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Post by Black Sea »

Også på, selvfølgelig som Black-Sea på begge servere.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Jeg har lige droppet min travian konto... spillet var ikke noget for mig. Jeg nåede en placering omkring 2000 inden jeg indså at det ikke er sjovt at logge ind hele tiden for at holde øje med fjenderne, og så ellers skulle genopbygge sin hær, når man bliver angrebet af spillere der ligger 1500 placeringer højere end mig selv, og derfor har otte gange så store hære som er ustoppelige.

Bare så i ikke tror jeg er derinde :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Post by Tobias »

Jeg er også ved at miste troen på det. Virkede som en god ide men det er alt for kamp fikseret, hvormed man ryger ind i det problem du beskriver.
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Post by Black Sea »

Hvis man er frisk på at være med fra starten på en server, så er muligheden der nu.

Onsdag kl. 6.00 (eller er det 6.30) starter server 2 i Norge. På server 1 er der estimeret omkring 40% danskere, så man er altså ikke synderlig fremmed der.
Post Reply