Amun-Re på Spielbyweb

Links, anbefalinger og kommentarer.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Kanzler wrote:
Jens_Hoppe wrote:Ingen frivillige? Vi er kun 3, og hvis vi ikke som minimum får en fjerdemand med, bliver jeg nødt til at slette spillet igen... :(
Jeg tror nok at jeg lige har joined spillet. Det bliver første gang at jeg spiller Amun-Re på nettet og 2. gang nogensinde jeg spiller det, så bær over med mig.. Reglerne er nok også lidt rustne..
Kanzler, selvom man ikke er særligt god, så er man altså god nok til at få en masse tæsk - det har jeg lige klaret :D
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2963
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 212 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Helle wrote:
Kanzler wrote:
Jens_Hoppe wrote:Ingen frivillige? Vi er kun 3, og hvis vi ikke som minimum får en fjerdemand med, bliver jeg nødt til at slette spillet igen... :(
Jeg tror nok at jeg lige har joined spillet. Det bliver første gang at jeg spiller Amun-Re på nettet og 2. gang nogensinde jeg spiller det, så bær over med mig.. Reglerne er nok også lidt rustne..
Kanzler, selvom man ikke er særligt god, så er man altså god nok til at få en masse tæsk - det har jeg lige klaret :D
Hmm det bliver interessant... :?
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14613
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Post by Frouvne »

Kanzler wrote:
Jens_Hoppe wrote:Ingen frivillige? Vi er kun 3, og hvis vi ikke som minimum får en fjerdemand med, bliver jeg nødt til at slette spillet igen... :(
Jeg tror nok at jeg lige har joined spillet. Det bliver første gang at jeg spiller Amun-Re på nettet og 2. gang nogensinde jeg spiller det, så bær over med mig.. Reglerne er nok også lidt rustne..
Man behøver ikke at få tæsk... :) Selvom jeg - inklusive vort online-spil - maksimalt har prøvet spillet fem gange, har jeg øjensynligt ry som haj! :wink: Så overliggeren er åbenbart ikke sat så højt i denne sammenhæng! :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Lyt ikke til ham, han knuste os i sidste spil. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2963
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 212 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

I må altså sige til hvis det er min tur. Jeg har muligvis ikke helt gennemskuet siden endnu, men skulle da mene at jeg har taget min tur..
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Det er Frouvnes tur nu. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hmmm og han har ikke netadgang på sin egen før engang i morgen - han ved det godt nok ikke endnu - men den trådløse forbindelse er røget, så han kan kunne komme på på min pc ... siddende på gulvet i børneværelset :D .... det kunne være jeg skulle slå passwordet fra :wink: så I kan komme videre ...
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2963
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 212 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Spørgsmål: Templerne som bl.a. ses på felt 1 og nr 7. Hvad gør disse?
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Kanzler wrote:Spørgsmål: Templerne som bl.a. ses på felt 1 og nr 7. Hvad gør disse?
Når der tælles VP efter tur 3 og 6, giver templer hver VP svarende til oversvømmelsens størrelse (1/2/3/4) den tur.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2963
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 212 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Jens_Hoppe wrote:
Kanzler wrote:Spørgsmål: Templerne som bl.a. ses på felt 1 og nr 7. Hvad gør disse?
Når der tælles VP efter tur 3 og 6, giver templer hver VP svarende til oversvømmelsens størrelse (1/2/3/4) den tur.
Ok. Takker
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14613
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Post by Frouvne »

Tak for endnu et spændende spiller. Lige nu ærgrer jeg mig naturligvis over min fejlslagne strategi... men med tiden skal jeg nok kommer mig over det! :wink: Syntes faktisk det var lidt sjovt, at komme fra en stilling efter første pointoptælling på 1, 10, 11, 13 (ja, det var mig, der havde 1 point! :oops: ) og så ende med 27, når den endelige pointdeling blev: 24, 27, 27, 29. Men det var så ikke nok! :evil: Til lykke til APK (a.k.a. Eivind)!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2963
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 212 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Frouvne wrote:Tak for endnu et spændende spiller. Lige nu ærgrer jeg mig naturligvis over min fejlslagne strategi... men med tiden skal jeg nok kommer mig over det! :wink: Syntes faktisk det var lidt sjovt, at komme fra en stilling efter første pointoptælling på 1, 10, 11, 13 (ja, det var mig, der havde 1 point! :oops: ) og så ende med 27, når den endelige pointdeling blev: 24, 27, 27, 29. Men det var så ikke nok! :evil: Til lykke til APK (a.k.a. Eivind)!
Ja det var et ganske sjovt spil. Jeg frydes over at få mig en (delt) 2.plads i betragtning af, at jeg måtte "sjusse" mig frem med reglerne undervejs. Ikke helt dårligt, hvis jeg selv skal sige det :D
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 335
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Post by APK »

Et fremragende spil med den rigtige vinder. :D
Men også et temmelig imponerende comeback af Hr. Frouvne efter en lidt skuffende start...

Lad os endelig få gang i et nyt spil!
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Ja, tak for spillet. I var ikke søde ved mig. :)

Og hvis bare Frouvne havde forsøgt at få liiidt points i første halvleg (i stedet for at forsøge at få monopol på kortene) havde sejren vist ligget lige til højrebenet. :D
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14613
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jeg havde så sandelig også de bedste intentioner om at få lidt point i første scoringsrunde, men af en eller anden grund kiksede jeg totalt. Faktisk kiksede det også i store træk i anden runde, da jeg jo kun fik udbytte af et enkelt Power Card. Til gengæld gav det økonomiske overskud fra den første del lige tilstrækkeligt overskud til to gode provinser til rimelige priser... :)
frouvne, administrator

Image
Post Reply