GiftTRAP - spil nummer 1

Links, anbefalinger og kommentarer.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

GiftTRAP - spil nummer 1

Post by Frouvne »

Så er vi så småt ved at være klar til det første spil online GiftTRAP her på siden! :D Som lovet laver jeg her en kort gennemgang af reglerne! Det er nu muligt at stille afklarende spørgsmål. Jeg tror dog at det hele vil stå soleklart, så snart første runde påbegyndes - så fortvivl ikke! :) For at vi alle kan spille i samme spil, er der indført et par regel-modifikationer: Hvem man giver gave til varierer fra runde til runde og vi spiller et fast antal runder.

Regel-gennemgang:

En runde i GiftTRAP indledes med at ni gaver præsenteres. Man skal herefter forsøge at matche gaverne med de øvrige spilleres ønsker. Hver gave må naturligvis kun gives én gang. I GiftTRAP bedømmes man såvel på hvor god man er til at give som til at modtage gaver.

Når de ni gaver er afsløret, udvælger hver spiller de tre gaver, han/hun bedst kunne tænke sig i prioriteret rækkefølge: Én der ville være fantastisk, én der ville være god og endelig én der ville være OK at modtage. Endvidere udvælger spilleren en gave som han/hun under ingen omstændigheder kunne tænke sig.

Herefter giver spilleren gaver til de personer han/hun skal give til i denne runde. Hver gave må kun gives én gang.

Når alle spillere har afleveret deres besvarelser for runden, uddeles der point. Man får både point for at give og for at modtage gaver. Pointene noteres på to uafhængige point-skalaer. Gives en gave som modtageren ville syntes det var fantastisk at få scores 3 point: gavegiveren får 3 point på den point-skala, der omhandler at give gaver og modtageren på den point-skala der omhandler at modtage gaver. Tilsvarende får begge spillere henholdsvis 2 eller 1 point, hvis gaven var markeret med at det ville være en god gave eller en OK gave. Er der ikke overensstemmelse mellem gaven og modtagerens ønsker, rykkes både gavegiver og gavemodtagers point-markører tilbage. Markørerne rykkes 4 felter tilbage, hvis der er tale om en gave, som modtageren under ingen omstændigheder ønskede at modtage og ellers blot et enkelt felt tilbage. Pointene gøres op for en hel runde ad gangen. Når runden er gjort op, kan man ikke have negative point.

I første spil spiller vi 8 runder. I hver runder giver man gaver til fem af sine medspillere, ligesom man modtager gaver fra fem modspillere. Spillernes endelige score afgøres ud fra den af hans/hendes point-markører, der er dårligst placeret.

Undervejs i spillet må man gerne kommentere gaverne, men det er ikke tilladt at gøre det på en sådan måde, at man før alle spillere har givet deres gaver, fortæller hvilke gaver man kunne eller ikke kunne tænke sig. Brugere der ikke deltager i spillet, er meget velkomne til at komme med alle de kommentarer, de har lyst til undervejs.

Husk: GiftTRAP er et selskabsspil! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: GiftTRAP - spil nummer 1

Post by Frouvne »

Så kan vi langt om længe komme i gang med den første runde! :D Men jeg lover, at det har været værd at vente på, hvilket I vil indse, når I om lidt ser de fine gaver, jeg har fundet frem til jer! :wink:

Men først skal det lige afsløres, hvem I hver især skal give gaver til i denne spillets første runde:

Andrea skal give gaver til:
Brichs
Gunness
Helle
Jesper
Kanzler

Brichs skal give gaver til:
Gunness
Helle
Jesper
Kanzler
netsapiens

Gunness skal give gaver til:
Helle
Jesper
Kanzler
netsapiens
qute

Helle skal give gaver til:
Jesper
Kanzler
netsapiens
qute
Stony

Jesper skal give gaver til:
Kanzler
netsapiens
qute
Stony
Andrea

Kanzler skal give gaver til:
netsapiens
qute
Stony
Andrea
Brichs

netsapiens skal give gaver til:
qute
Stony
Andrea
Brichs
Gunness

qute skal give gaver til:
Stony
Andrea
Brichs
Gunness
Helle

Stony skal give gaver til:
Andrea
Brichs
Gunness
Helle
Jesper

I vil alle snarest få tilsendt et link, hvor I kan gøre rede for hvilke gaver I selv kunne tænke jer og hvorledes I vil fordele gaverne til de øvrige spillere. Husk: Hver gave kan kun gives en gang. I må dog gerne ønske jer gaver, som I også forærer bort!

Gaverne er i denne runde følgende:


Image Image
Gave nr. 1 og 2

Image Image
Gave nr. 3 og 4

Image Image
Gave nr. 5 og 6

Image Image
Gave nr. 7 og 8

Image
Gave nr. 9


God fornøjelse! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Re: GiftTRAP - spil nummer 1

Post by Andrea »

Svær runde! :o
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: GiftTRAP - spil nummer 1

Post by Frouvne »

Andrea wrote:Svær runde! :o
Ja, der er mange gode ting! :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Re: GiftTRAP - spil nummer 1

Post by Andrea »

Frouvne wrote: Ja, der er mange gode ting! :wink:
Ja, jeg har da prøvet at få langt værre ting til flere af mine fødselsdage... :P
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: GiftTRAP - spil nummer 1

Post by Stony »

Jamen, held og lykke.

Måske det lige skal specificeres, at man må ikke give en gave til flere forskellige personer. Man skal vælge forskellig gave hver gang.

Det er en selvfølge hvis man har prøvet spillet, men det er vist ikke alle der har det.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: GiftTRAP - spil nummer 1

Post by Brichs »

Sådan!

Så håber jeg bare jeg har gjort det rigtigt :D
I kan godt glæde jer...det er nogle fantastiske gaver!
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: GiftTRAP - spil nummer 1

Post by Frouvne »

Brichs wrote:Sådan!

Så håber jeg bare jeg har gjort det rigtigt :D [...]
... jeg mangler lige at få at vide, hvilken gave du absolut ikke vil have... Kan du ikke bare sende mig det som en personlig besked?
Brichs wrote:[...] I kan godt glæde jer...det er nogle fantastiske gaver!
Ja, det må modtagerne jo afgøre! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: GiftTRAP - spil nummer 1

Post by Brichs »

Frouvne wrote:
Brichs wrote:Sådan!

Så håber jeg bare jeg har gjort det rigtigt :D [...]
... jeg mangler lige at få at vide, hvilken gave du absolut ikke vil have... Kan du ikke bare sende mig det som en personlig besked?
Brichs wrote:[...] I kan godt glæde jer...det er nogle fantastiske gaver!
Ja, det må modtagerne jo afgøre! :D
Fik jeg ikke trykket i på den? Jo, du får bare en PB...
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: GiftTRAP - spil nummer 1

Post by qute »

Glæder mig til at se resultatet :-)
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: GiftTRAP - spil nummer 1

Post by Frouvne »

Fem spillere har nu givet udtryk for deres hedeste ønsker. Jeg kan allerede nu afsløre, at nogle af disse vil blive opfyldt... men der venter også et par hade-gaver! :?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2963
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 212 times
Been thanked: 1 time

Re: GiftTRAP - spil nummer 1

Post by Kanzler »

Frouvne wrote:Fem spillere har nu givet udtryk for deres hedeste ønsker. Jeg kan allerede nu afsløre, at nogle af disse vil blive opfyldt... men der venter også et par hade-gaver! :?
6. spiller vil lige overveje situationen og snarest komme med sine ønsker, samt uddele en masse gode gaver :D
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: GiftTRAP - spil nummer 1

Post by Helle »

Jamen, der er da nogle spændende ting imellem ....
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: GiftTRAP - spil nummer 1

Post by Gunness »

Så er mit bud også inde - sikke dog en masse uundværlige dimser :D
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: GiftTRAP - spil nummer 1

Post by Frouvne »

Gunness wrote:Så er mit bud også inde - sikke dog en masse uundværlige dimser :D

Ja, det kan være, vi skal lave en sponsoreret version, der indeholder links til hvor produkterne kan købes! :wink:
frouvne, administrator

Image
Post Reply