Brass online

Links, anbefalinger og kommentarer.
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Brass online

Post by MesterLars »

Nogen der har lyst til at teste en nylig webimplementering af Brass ??
http://wargamessoc.union.shef.ac.uk/brass/index.php

Jeg har lavet et spil
germangames.dk #1
password: tyskerspil
Image
User avatar
Greve
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 70
Joined: Tue Feb 12, 2008 11:22 pm
Location: Århus

Re: Brass online

Post by Greve »

Jeg er frisk.
Mvh Jørgen Greve
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Brass online

Post by MesterLars »

Fedt. Så mangler vi bare 1-2 mere.

Glemte egentlig lige at sige at det er "playbyemail" stilen, hvor man får en mail når det er ens tur. Så vi skal ikke alle være online samtidigt.

Derudover er det en beta, så det er muligt der går noget skuddermudder i spillet.
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Brass online

Post by Robert »

Jeg har meldt mig til. Jeg har spillet Brass een gang for nogle måneder siden. så jeg skal lige friske det op. Er der nogen der har en online ref til reglerne? De er ikke umiddelbart tilgængelige på BGG

Jeg kan ikke finde særlig meget på http://wargamessoc.union.shef.ac.uk/brass/index.php der fortæller mig hvordan online spillet virker. Jeg kan se instruktionerne her men har ikke læst dem endnu. Det virker som om dette kun er relevant hvis man er borte fra spillet i en periode. Lidt hjælp ville blive værdsat :D
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Brass online

Post by Jens_Hoppe »

Robert wrote:Jeg har meldt mig til. Jeg har spillet Brass een gang for nogle måneder siden. så jeg skal lige friske det op. Er der nogen der har en online ref til reglerne? De er ikke umiddelbart tilgængelige på BGG
Der er faktisk et link til Warfrog's regler på spillets BGG side:

http://www.warfroggames.com/images/rules_eng.pdf
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Brass online

Post by Robert »

Tak, jeg kan godt se regellinket nu. Og jeg kan se at spiller er startet.
Jeg checker reglerne op og ser om jeg kan finde ud af hvordan man rent faktisk spiller det online.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Re: Brass online

Post by Jesper »

jeps - jeg har lige meldt mig til.

Har nu spillet brass tre gange - men kortet på web-siden ser helt ukendt ud for mig :-).
Robert wrote:Tak, jeg kan godt se regellinket nu. Og jeg kan se at spiller er startet.
Jeg checker reglerne op og ser om jeg kan finde ud af hvordan man rent faktisk spiller det online.
Jesper Rugård Jensen
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Brass online

Post by MesterLars »

Robert wrote:Tak, jeg kan godt se regellinket nu. Og jeg kan se at spiller er startet.
Jeg checker reglerne op og ser om jeg kan finde ud af hvordan man rent faktisk spiller det online.
Onlineimplementeringen er nu nogenlunde til at finde ud af - omend det nok er lidt småsvært hvis man er grøn i Brass.
Kortet og de forskellige charts (income, tiles osv) er egentlig OK lavet.

Det lidt noller kommer når du skal vælge din action. Der er der en masse dropdownlists... hvor en masse af dem ikke er relevante for dit træk. Der ville en wizard nok være at foretrække :)

Men
1) Se på dine kort øverst
2) Find ud af hvilket træk du ønsker at lave.
3) Stav dig langsomt igennem dropdownlistvalgene og tryk på submit og håb det lykkedes :)

Og ja de der instruktionslinier man kan skrive... det tror jeg kun blive brugt hvis du vil submitte dit næste træk.. allerede før det er din tur.

Men spillet er startet og jeg har lavet første træk :)
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Brass online

Post by Robert »

Jeg kan kun se to dropdown bokse (swap cards), men det er nok fordi det ikke er min tur. Og det er i øvrigt ikke helt indlysende hvorfor jeg skulel bytte kort rundt. Måske for at angive den rækkefølge jeg vil spille dem i?
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Brass online

Post by Robert »

OK, her kommer det første regelspørgsmål.
Jeg mener at huske at jeg skal have et Location card for at bygge i en by allerførste gang jeg spiller et kort. Men her er et regelcitat fra Action / Build Industry:
An Industry card allows you to build that type of industry BUT only in
locations that you are connected to. In the Canal Period you can build
in any location that you are connected to by your own canal links. In
the Rail Period you can build in any location that you are connected to
by your own rail links or where you already have an Industry counter.
If you play an Industry card as your very first ‘build’ card then you can
build in any space that matches the symbol on the card.
Jeg læser det sådan at jeg første gang jeg spiller et kort kan bygge f.eks. en Cotton Mill hvor som helst når blot jeg har et Cotton Mill kort.
Korrekt?

Een mere: Jeg kan også huske at jeg spillede med at man ikke kunne bygge f.eks. en level 2 industry før alle level 1 var væk. Altså de skal tages i rækkefølge. Men reglerne siger, midt side 4 højre kolonne,
You must always build the top Industry counter from one of your five stacks of counters.
Kan man virkelig bygge et hvilket som helst tech level når som helst, blot ressourcerne (penge, kul, jern) er til stede?

Edit: Eksemplet øverst side 7 ser ud til at besvare det sidste spørgsmål. De 5 stakke der er tale om er åbenbart Cotton Mills, Ports, Coal Mines, Iron Mines + Shipyards. Så man skal igennem alle Tech 1 cotton mills før Tech 2 er tilgængelig.
Last edited by Robert on Sat Jan 10, 2009 11:05 am, edited 1 time in total.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Re: Brass online

Post by Jesper »

]If you play an Industry card as your very first ‘build’ card then you can
build in any space that matches the symbol on the card.
Jeg læser det sådan at jeg første gang jeg spiller et kort kan bygge f.eks. en Cotton Mill hvor som helst når blot jeg har et Cotton Mill kort.
Korrekt?
Ja.
Så vidt jeg husker er reglen at hvis du ikke har noget på brættet - hvilket kan forekomme både i starten af fase 1 og 2, må du bruge et industrikort for at placere hvor som helst.

Een mere: Jeg kan også huske at jeg spillede med at man ikke kunne bygge f.eks. en level 2 industry før alle level 1 var væk. Altså de skal tages i rækkefølge. Men reglerne siger, midt side 4 højre kolonne,
You must always build the top Industry counter from one of your five stacks of counters.
Kan man virkelig bygge et hvilket som helst tech level når som helst, blot ressourcerne (penge, kul, jern) er til stede?
Man skal bygge i rækkefølge som du siger, hvilket reglen også siger (top industry counter - med tryk på top).
Jesper Rugård Jensen
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Brass online

Post by MesterLars »

Robert wrote:Jeg kan kun se to dropdown bokse (swap cards), men det er nok fordi det ikke er min tur. Og det er i øvrigt ikke helt indlysende hvorfor jeg skulel bytte kort rundt. Måske for at angive den rækkefølge jeg vil spille dem i?
Tror bare det er hvis du vil bytte rundt på kortene i din hånd.
Hvis du f.eks. godt kan lide at have dine kulminer ligger først på hånden.. eller lægger de kort du skal huske at "gemme" til noget andet bagest på hånden etc.
Umiddelbart en lidt ligegyldig feature
Image
User avatar
Greve
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 70
Joined: Tue Feb 12, 2008 11:22 pm
Location: Århus

Re: Brass online

Post by Greve »

MesterLars wrote:
Robert wrote:Tak, jeg kan godt se regellinket nu. Og jeg kan se at spiller er startet.
Jeg checker reglerne op og ser om jeg kan finde ud af hvordan man rent faktisk spiller det online.
Onlineimplementeringen er nu nogenlunde til at finde ud af - omend det nok er lidt småsvært hvis man er grøn i Brass.
Kortet og de forskellige charts (income, tiles osv) er egentlig OK lavet.

Det lidt noller kommer når du skal vælge din action. Der er der en masse dropdownlists... hvor en masse af dem ikke er relevante for dit træk. Der ville en wizard nok være at foretrække :)

Men
1) Se på dine kort øverst
2) Find ud af hvilket træk du ønsker at lave.
3) Stav dig langsomt igennem dropdownlistvalgene og tryk på submit og håb det lykkedes :)

Og ja de der instruktionslinier man kan skrive... det tror jeg kun blive brugt hvis du vil submitte dit næste træk.. allerede før det er din tur.

Men spillet er startet og jeg har lavet første træk :)
Jeg kan se det er min tur, men jeg har ikke spillet før. Så jeg skal lige igennem reglerne så jeg bare har en ide om hvad jeg laver, men jeg skal nok skynde mig :D
Mvh Jørgen Greve
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Brass online

Post by Robert »

Greve wrote:Jeg kan se det er min tur, men jeg har ikke spillet før. Så jeg skal lige igennem reglerne så jeg bare har en ide om hvad jeg laver, men jeg skal nok skynde mig :D
A Further Guide to Playing the Game på denne side er rigtig god til at give en oversigt over hvad spillet handler om.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Brass online

Post by Robert »

Jeg har fundet en fejl. Jeg har rapporteret den her.

Jeg mangler to kort. Det påvirker heldigvis ikke ikke mine nuværende planer, så jeg kan leve med det forudsat jeg får fire nye kort i starten af næste runde. Men jeg ved selvfølgelig ikke hvilke muligheder to nye kort havde givet mig.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Post Reply