Diplomacy online

Links, anbefalinger og kommentarer.
Post Reply
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Diplomacy online

Post by Sir William »

Nogen der kunne være friske på et spil Diplomacy?

http://www.playdiplomacyonline.com/ er det muligt at spille det elektronisk og umiddelbart er der også en elektronisk starter guide.

Har længe gerne ville spille det og fandt så denne side. Vil lige sige, at jeg ikke har signet up endnu men bare læst det der er læseligt på ovenstående link.
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Diplomacy online

Post by Mikkel »

Sir William wrote:Nogen der kunne være friske på et spil Diplomacy?

http://www.playdiplomacyonline.com/ er det muligt at spille det elektronisk og umiddelbart er der også en elektronisk starter guide.

Har længe gerne ville spille det og fandt så denne side. Vil lige sige, at jeg ikke har signet up endnu men bare læst det der er læseligt på ovenstående link.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at prøve Diplomacy.

Er det sat op sådan, at man tager sin tur og afventer så den næste spiller der så tager sin tur og så får man en mail om det nu er ens tur igen osv...?(kan ikke lige huske det rigtige ord for det :) )
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Diplomacy online

Post by Frouvne »

maxell wrote:
Sir William wrote:Nogen der kunne være friske på et spil Diplomacy?

http://www.playdiplomacyonline.com/ er det muligt at spille det elektronisk og umiddelbart er der også en elektronisk starter guide.

Har længe gerne ville spille det og fandt så denne side. Vil lige sige, at jeg ikke har signet up endnu men bare læst det der er læseligt på ovenstående link.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at prøve Diplomacy.

Er det sat op sådan, at man tager sin tur og afventer så den næste spiller der så tager sin tur og så får man en mail om det nu er ens tur igen osv...?(kan ikke lige huske det rigtige ord for det :) )
Nej, det er det helt sikkert ikke. I Diplomacy afgiver man sine træk simultant, så formentlig er der en fælles deadline for hvornår træk skal være afleveret.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Diplomacy online

Post by Sir William »

maxell wrote:
Sir William wrote:Nogen der kunne være friske på et spil Diplomacy?

http://www.playdiplomacyonline.com/ er det muligt at spille det elektronisk og umiddelbart er der også en elektronisk starter guide.

Har længe gerne ville spille det og fandt så denne side. Vil lige sige, at jeg ikke har signet up endnu men bare læst det der er læseligt på ovenstående link.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at prøve Diplomacy.

Er det sat op sådan, at man tager sin tur og afventer så den næste spiller der så tager sin tur og så får man en mail om det nu er ens tur igen osv...?(kan ikke lige huske det rigtige ord for det :) )
Nu er jeg blevet logget på og set hvordan man opretter et spil. Når man opretter og inviterer dem som vil deltage via deres mailadresser, så skal man vælge en "Adjudication" periode, som kan være alt mellem en time til 2 uger. Det er så i denne periode jeg formoder, at man laver sine "træk" og forhandler med hinanden.

Så det vil blive et langt spil.

Som jeg også har læst på siden, så er det en side der er under stadig udvikling og der foregår stadig nogle tests.

Det eneste problem som jeg efterfølgende har læst mig til er følgende

Presently, creating a game makes you a Game Master, and Game Masters cannot play in the games they are running. If you wish to run a game as Game Master (handle adjudication, resolve minor player issues, read everybody's press) then continue ahead. If you want to play in a game, please view the ones already in progress in the lobby.

Men hvis der var en herinde som kunne være fristet bare at være "Game Master", ville det jo løse meget.
User avatar
Bostrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 197
Joined: Tue Mar 24, 2009 4:16 pm

Re: Diplomacy online

Post by Bostrup »

Jeg er klar.
Det bør være muligt at finde et andet site hvor der ikke er et krav til at der skal være en Game Master.
Nu er playdiplomacy.com selvfølgelig ikke tilgængelig i øjeblikket, men der behøver man ikke en GM og jeg erindrer at de har en mekanisme så man kan afslutte en fase før deadline hvis alle har "finalized orders".
patrick
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 63
Joined: Sat May 28, 2011 3:20 pm
Favoritspil: Eclipse og Ti3 (med begge expansions)
Location: Kolding
Contact:

Re: Diplomacy online

Post by patrick »

jamen jeg er også klar, kender spillet, både irl og online versionen :)

bruger navn AzuriK
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Diplomacy online

Post by Sir William »

Har aldrig spillet det, men er helt frisk på at prøve det.

Min mail er: sirwilliam2006@gmail.com
Post Reply