Dominion Online

Links, anbefalinger og kommentarer.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Dominion Online

Post by Mik »

Dejligt at se at vi nu snart kan få lov til at spille Dominion på nettet uden at gå på kompromis med sine moralbegreber.
http://www.playdominion.com er nu kommet så langt at man kan tilmelde sig deres nyhedsbrev,
og for dem som ikke tager det så nøje med den private ejendomsret (og derfor ikke har sat sig ind i reglerne) er dette den eneste version som har designerens og udgiverens velsignelse.
Image
Cassius
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 68
Joined: Sun May 13, 2012 8:44 pm
Location: Århus

Re: Dominion Online

Post by Cassius »

Det kunne også være lækkert hvis de lavede det til iPad/iPhone - det ville uden tvivl være et hit. Forhåbentligt har de planlagt dette...
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Dominion Online

Post by Brichs »

Mik wrote: og for dem som ikke tager det så nøje med den private ejendomsret (og derfor ikke har sat sig ind i reglerne) er dette den eneste version som har designerens og udgiverens velsignelse.


Og så lige den på iOS, der til gengæld skal fjernes så snart den rigtige dominion app kommer ud :)
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Dominion Online

Post by Mik »

Cassius wrote:Det kunne også være lækkert hvis de lavede det til iPad/iPhone - det ville uden tvivl være et hit. Forhåbentligt har de planlagt dette...
Jeg har ikke meget forstand på de tekniske dele, men så vidt jeg forstår har http://www.funsocket.com lavet en SaaS platform der bruger HTML5, og som derfor kan spilles på alle browsere, inklusiv Apples.

Men det ene udelukker jo ikke det andet, og eftersom Days of Wonder viste vejen med Small World, og Hans im Glück fulgte op med Carcassonne, og begge ejere kender Rio Grande Games godt, så er Jay Tummelson i hvert fald udmærket klar over muligheden.
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Dominion Online

Post by Stony »

Brichs wrote:
Mik wrote: og for dem som ikke tager det så nøje med den private ejendomsret (og derfor ikke har sat sig ind i reglerne) er dette den eneste version som har designerens og udgiverens velsignelse.
Og så lige den på iOS, der til gengæld skal fjernes så snart den rigtige dominion app kommer ud :)
Jeg ved ikke om den skal fjernes. Jeg mener at have læst, at udvikleren måtte lade den fortsætte så længe den var ikke-kommerciel. Altså gratis. Så jeg tror den også fremadrettet vil være at finde i Apples App Store.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Dominion Online

Post by Brichs »

Stony wrote:
Brichs wrote:
Mik wrote: og for dem som ikke tager det så nøje med den private ejendomsret (og derfor ikke har sat sig ind i reglerne) er dette den eneste version som har designerens og udgiverens velsignelse.
Og så lige den på iOS, der til gengæld skal fjernes så snart den rigtige dominion app kommer ud :)
Jeg ved ikke om den skal fjernes. Jeg mener at have læst, at udvikleren måtte lade den fortsætte så længe den var ikke-kommerciel. Altså gratis. Så jeg tror den også fremadrettet vil være at finde i Apples App Store.
Der kan selvfølgelig være kommet nyt siden sidst jeg læste i den laaange tråd på BGG, men det sidste jeg læste var at den må blive liggende, så længe Rio Grande ikke er kommet med deres egen app.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Dominion Online

Post by Mik »

Stony wrote:Jeg mener at have læst, at udvikleren måtte lade den fortsætte så længe den var ikke-kommerciel. Altså gratis.
Siden hvornår er ordene "ikke-kommerciel" og "gratis" blevet synonymer? 8)
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Dominion Online

Post by Stony »

Mik wrote:
Stony wrote:Jeg mener at have læst, at udvikleren måtte lade den fortsætte så længe den var ikke-kommerciel. Altså gratis.
Siden hvornår er ordene "ikke-kommerciel" og "gratis" blevet synonymer? 8)
For slutbrugeren dækker de to ord vel over det samme...? Nå ja, så må det heller ikke være finansieret via in-app reklamer el.lign. Så vi udvider udsagnet til at udvikleren ikke må lave penge på det.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Dominion Online

Post by Mik »

Stony wrote: Så vi udvider udsagnet til at udvikleren ikke må lave penge på det.
Men andre - som f.eks. Apple - må gerne?
Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Dominion Online

Post by Brichs »

Mik wrote:
Stony wrote: Så vi udvider udsagnet til at udvikleren ikke må lave penge på det.
Men andre - som f.eks. Apple - må gerne?
Det er jo et nødvendigt onde, hvis man gerne vil have sine ting på iOS :)
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Dominion Online

Post by Stony »

Mik wrote:
Stony wrote: Så vi udvider udsagnet til at udvikleren ikke må lave penge på det.
Men andre - som f.eks. Apple - må gerne?
På en gratis app...? Hvordan det? Hvis du tænker på reklamer i iTunes Store, så er vi vist et stykke ude af en tangent. Så skal vi vel også medtage de internetudbydere der tjener penge på at sælge dig den internetforbindelse, der gør det muligt at hente app'en...? Og Danmarks Radio som så må afkræve dig licens fordi du har en internetforbindelse...?

Det relaterer ikke direkte til den enkelte applikation.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Dominion Online

Post by Mik »

Stony wrote:
Mik wrote:
Stony wrote: Så vi udvider udsagnet til at udvikleren ikke må lave penge på det.
Men andre - som f.eks. Apple - må gerne?
På en gratis app...? Hvordan det? <snip> Det relaterer ikke direkte til den enkelte applikation.
Jeg mener at Apple kræver at alle apps skal godkendes af dem, og måske har jeg fejlagtigt den opfattelse at de nok ville tage sig betalt for denne 'service'.
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Dominion Online

Post by Stony »

Mik wrote:Jeg mener at Apple kræver at alle apps skal godkendes af dem, og måske har jeg fejlagtigt den opfattelse at de nok ville tage sig betalt for denne 'service'.
Ikke mig bekendt. De tager sig betalt for at erhverve udviklingspakken, til hvis du gerne vil lave en app til eksempelvis iPhone. Men det at lægge det på deres App Store med dertil hørende godkendelse betaler du ikke noget for. Men salgsprisen tager de en ret høj procentsats af. Men selv en høj procentsats af nul giver nul.
(Dette kan selvfølgelig have ændret sig, men sådan forholdt det sig da jeg i sin tid undersøgte det.)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Dominion Online

Post by Mik »

Ipad App'en vil også være online HTML5 browserbaseret:
Billede fra Origins, hvor 4 spillere spiller sammen.
Image
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Dominion Online

Post by BlueSwan »

Desværre er online versionen stadig plaget af tonsvis af lags og crashes.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Post Reply