HJÆLP søges: Min version af Delve

Links, anbefalinger og kommentarer.
Brugeravatar
Martin
50+ indlæg
50+ indlæg
Indlæg: 77
Tilmeldt: tirs aug 09, 2011 4:10 pm
Geografisk sted: Amager, København

HJÆLP søges: Min version af Delve

Indlægaf Martin » tirs jul 03, 2012 2:37 pm

Hej!

Jeg har forsøgt mig med at lave en PC version af spillet Delve. Jeg har 5 år på bagen som fritids-spil programmør, og jeg kunne rigtig godt bruge lidt hjælp, til testning af mit spil.
Alle der har en lille interesse i at kigge på det, og eventuelt smide en kommentar er MEGET velkomne.

Det jeg simpelthen søger, er om spillet er sjovt (det er i sen beta nu, og længere nede, har jeg skrevet hvad spillet mangler).
Er det SJOVT at spille? er det interresant at spille?

Det er meningen at spillet kun skal være i 5-10 minutter, men meningen er at det netop er sådan et spil, man lige kan snuppe når man venter på andre, til en game-night ell. lign.
Som sagt, alle kommentarer er velkomne.



Nuværende features:
-Yatzy med et twist.
-36 unikke encounters.
-21 unikke encounter abilites.
-Uendelig mænge random generated monstre, med random abilities, når/HVIS den primære horde er bekæmpet.
-4 heroes med 10 skills. (11 heroes i næste version)
-Online highscore
-God hygge og afslappende gameplay, når man lige stener alene.



Features jeg arbejder på:

1. priotet)
-7 ekstra heroes er ved at være færdige, som man unlocker når man får X experience.
-Vælg selv hvor mange heroes man vil kæmpe med, og få mere XP, jo mindre heroes man forsøger sig med.

2. priotet)
-Lyd og musik
-Treasures (der giver unikke abilities), healing potions og throwing knifes (2 damage, instant) - disse er rewards ved store encounters.
-Traps
-Create custom hero (unlockes når man har en MASSE xp)
-Stats på alle heroes (damage, kills ect.)



LINK TIL SPILLET:
http://sandbox.yoyogames.com/games/201196-dungeon-adventures#



Herunder, er reglerne:

Rules:
You have a party of four adventurers, each with unique abilities. They will face several encounters in the dungeon.

The goal of the game is to survive as many encounters as possible and exit the dungeon with at least one living adventurer, with the highest XP (score) possible.

Pick four adventurers – an adventurer with six health, two adventurers with three health and an adventurer with one health.

You then begin by rolling for encounters, one at a time, and resolving them.
For battles, you fight one round at a time, rolling for your adventurers first. For your adventurer’s attack, roll 6 dice up to three times, setting aside any you want to keep. You can stop at anytime. After the rolls, determine which attack or ability you will make, based on your surviving character’s abilities. For example, if you have a Knight and a Rogue and end up with three 5’s, a
6 and two 1’s, you could use the Knight's Charge to do one point of damage and the Rogue’s Sneak attack to do two points of damage to one opponent. Note that you can only use a dice once, so if you rolled five 6’s and use those for the Wizard’s Fireball, they cannot be applied to the Knight as well.


For your opponents, the dice will only roll once. For each successful hit (usually a 5 or a 6), an adventurer in your party looses 1 HP.
Each encounter has experience points that you gain if you conquer it.

After resolving an encounter, you can either continue deeper into the dungeon or exit with your accumulated experience.

If your adventurers all die, you lose all of your experience for the game, so choose wisely when deciding how far to delve into the dungeon.


Billede

Billede
Senest rettet af Martin tirs jul 03, 2012 4:44 pm, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Indlæg: 1572
Tilmeldt: man apr 14, 2008 11:18 am
Geografisk sted: Slangerup

Re: HJÆLP søges: Min version af Delve

Indlægaf Robert » tirs jul 03, 2012 2:54 pm

Bare for en ordens skyld - du kender den sikkert allerere:

http://www.boardgamegeek.com/thread/719 ... e-v1-4/new
Sidst spillet:Billede
Min profil på BGG

Brugeravatar
Martin
50+ indlæg
50+ indlæg
Indlæg: 77
Tilmeldt: tirs aug 09, 2011 4:10 pm
Geografisk sted: Amager, København

Re: HJÆLP søges: Min version af Delve

Indlægaf Martin » tirs jul 03, 2012 3:18 pm

Ja, jeg så godt at spillet var blevet lavet, efter jeg havde arbejdet en måneds tid med mit eget :/

Jeg synes dog alligevel at jeg har noget anderledes at byde ind med, end den anden version.

1)
Her kan du vælge imellem 11 forskellige heroes (i næste version), og gå direkte i gang, hvorimod i det andet spil, skal det hele bygges op.
Dvs. mere instant action, til de 5-10 stener minutter, som mit spil er beregnet til.

2)
Random monstre hver gang du spiller (dvs. du behøver ikke at prøve at gennemfører ÉN dungeon, 100 gange, for at komme videre til nye monstre)

3)
Lidt det samme som nr. 2 - hvis du dør i en dungeon, SKAL du ikke spille den samme dungeon forfra, igen og igen, med de samme monstre, til den er gennemført.

4)
Online highscore, til at battle med andre :)


Men mit mangler helt klart treasures og items, som jeg dog også arbejder på.

Brugeravatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Geografisk sted: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: HJÆLP søges: Min version af Delve

Indlægaf glorn » ons jul 04, 2012 1:32 am

der er også en iphone version der har 8 helte og "random" dungeons... problemet ved den version er at det er lidt svært at gennemskue hvad der sker med ens valg.
David.


Tilbage til "Online- og PC-versioner af brætspil"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst