Flick´em up

Her finder du officielle regelændringer, varianter, scenarier, FAQ, videoer med regelgennemgange, strategiartikler og meget andet til udvalgte spil
Post Reply
Marcher
Posts: 1
Joined: Wed Jan 17, 2018 7:33 pm

Flick´em up

Post by Marcher »

Hey

Vil lige høre jeres mening om spillet Flick´em up.

Kan se det komme i en træ udgave og en plastic udgave, men hvilken udgave er bedst?
Og expansions pakkerne, hvilket materiale er de i ?

Håber der er nogle der kan hjælpe :-)
User avatar
strato
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 92
Joined: Sun May 15, 2016 12:36 pm
Favoritspil: Roll Player, Alchemist, Terraforming Mars, Wingspan, Everdell, Tash-Kalar, Titan, 7 Wonders Duel, Rococo
Location: Søborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times
Contact:

Re: Flick´em up

Post by strato »

Sjovt spil - specielt med børn og legesyge voksne ...

Jeg har prøvet både træ og plast og min konklusion er at begge dele fungerer. Jeg vil tro at træspillet holder bedre på lang sigt hvis det spilles meget, og så er det naturligvis også flottere / mere indbydende udført.

Overvej at låne et eksemplar på biblioteket inden du investerer?
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Flick´em up

Post by Larsine »

Jeg har selv træudgave, men var positivt overrasket over hvor ens plastik og træudgave spillede. Træudgaven er lavet af noget let balsatræ, så vægten på brikkerne i de to udgaver er næsten ens, eller i hvert fald så ens at jeg ikke kan mærke forskel.

Træudgave er fed, men den fylder mere en plastikudgave, og vejer mere da kassen også er af træ, og så koster træudgaven en del mere. Jeg fik den i gave, men hvis jeg selv skulle have købt tror jeg det havde endt med plastik.
Johanne
Posts: 1
Joined: Sat Sep 08, 2018 7:38 pm

Re: Flick´em up

Post by Johanne »

I går spillede vi det første spil. Et sådant spørgsmål - hvis min cowboy blev såret i den nuværende runde, kan jeg rejse ham i denne runde og udføre sine handlinger?
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Flick´em up

Post by Larsine »

Ja hvis ikke han har haft en handling endnu, så kan du rejse ham op og udføre en handling som normalt.
Post Reply