Laminering

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

stoffer wrote: Altså,.. rødvin og brætspil er da ofte to sager af samme side.. eller, altså (for mig).
Du er selvskrevet til Looooopin' Louie-aftenen, stoffer :)

Helle - hvor meget får I brugt lamineringsmaskinen? Og får I også brugt den til andre ting udover brætspilsrelaterede ting (og i så fald hvad?).
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Andrea wrote:
stoffer wrote: Altså,.. rødvin og brætspil er da ofte to sager af samme side.. eller, altså (for mig).
Du er selvskrevet til Looooopin' Louie-aftenen, stoffer :)

Helle - hvor meget får I brugt lamineringsmaskinen? Og får I også brugt den til andre ting udover brætspilsrelaterede ting (og i så fald hvad?).
Hej Andrea

Tja, altså vi har jo ikke en maskine men låner os frem, men jeg behøver vel ikke udstille os her ... jeg mener, vi har jo barn ... så du ved, man laver så bøger om barnet, som det kan have med i vuggestue, billeder af familie ... og den slags, men jeg har da lommer i alle størrelser ... faktisk var planen også at lave en mappe med de vigtigste tabeller (komprimerede resultater i skemaform) for mine eksamensresultater. Men har valgt plastlommer i stedet ... det var ellers oplagt med laminat, fordi man virkelig har dem fremme, og så kunne man lave noter på, som kunne skrives bort, i stedet for at printe nye ....

Som svømmetræner er det også meget anvendeligt, når man skal lave lege, programmer mm i hallen, fordi laminerede sider kan ligge direkte på kanten ... (nu ved jeg selvfølgelig ikke, om der er andre svømmetrænere til stede .... men alligevel godt eksempel på anvendelighed)

Andrea, jeg kunne virkelig komme med mange forslag til, hvor laminat er effektivt, når man har barn....

Men man kan jo sige, at Code 777 var ALLE investeringerne i lommer værd. Så klart hos os fylder de brætspilrelaterede ting da en del ... Da jeg skulle med min mor til Prag sidste år, da havde jeg flere ordlege og quizzes med i laminat lige til at sidde med i tog, bus og fly ...
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 713 times
Been thanked: 839 times

Post by Gunness »

stoffer wrote:Altså,.. rødvin og brætspil er da ofte to sager af samme side.. eller, altså (for mig).
Jeg kunne ikke være mere enig. Selvfølgelig bliver man klogere af vin, men som aftenen (og rødvinen) skrider frem, bliver spillene på mystisk vis stadig mere indviklede. I wonder why... ;)

Men tak for inputtet til lamineringen. Det vil jeg lige overveje en ekstra gang. Hvor kan man som alternativ købe nogle plasticlommer til fx Civ-kort?
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Gunness wrote:
stoffer wrote:Altså,.. rødvin og brætspil er da ofte to sager af samme side.. eller, altså (for mig).
Jeg kunne ikke være mere enig. Selvfølgelig bliver man klogere af vin, men som aftenen (og rødvinen) skrider frem, bliver spillene på mystisk vis stadig mere indviklede. I wonder why... ;)

Men tak for inputtet til lamineringen. Det vil jeg lige overveje en ekstra gang. Hvor kan man som alternativ købe nogle plasticlommer til fx Civ-kort?
Altså jeg vil stadig mene, at kontorforsyningen ved Nørreport har det meste af hvad du kan begære indenfor kontorartikler og papirslags og typer, men deres orden er ikke fantastisk - ellers skaffer de gerne hjem ...

Ja, det er egentlig utroligt, så mange der faktisk mener noget om laminering ... og spil og rødvin.

Der er absolut ingen sammenhæng mellem spil og rødvin hos os ... snarere tværtimod.

Jeg husker dog (svagt) noget med nogle øl og spil engang ... længe siden ... men snart måske - en realitet igen ....

Helle
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Helle wrote: Andrea, jeg kunne virkelig komme med mange forslag til, hvor laminat er effektivt, når man har barn....
Ja ok - så er det sikkert meget praktisk.
I et par tilfælde har jeg savnet en lamineringsmaskine, men selvom sådan en fætter er ret billig, så tvivler jeg stadig på, om jeg ville få brugt den nok (underforstået - om jeg kan 'forsvare' over for mig selv at købe en :)).
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Helle wrote:Andrea, jeg kunne virkelig komme med mange forslag til, hvor laminat er effektivt, når man har barn....
Jeg kan så komme med et eksempel hvor det er en rigtig, rigtig, RIGTIG dårlig ide. Nemlig når den vordende mormor vil bevare det termografiske scanningsbillede af den kommende lille ny.

det er en meget skidt ide. Jeg ved hvad jeg taler om.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by stoffer »

Andrea wrote:Du er selvskrevet til Looooopin' Louie-aftenen, stoffer :)
:D Spil har ikke skade af pletter - det giver dem blot lidt charme og en del chance-spil har godt af at få lidt mærker på kortene så man kan eftertragte det næste kort lidt mere, fordi lige netop dét har en rødvinsplet der ligner Jane Fonda (og det ved man godt gemmer på en "all out" i memoir 44).

Altså, jeg holder meget af mine spil - det skal ikke forstås sådan at jeg med vilje spilder rødvin (eller koldskål) på dem (eller dekorer dem med bidemærker) :)

og jo, jeg forstår klart at man ikke vil have rødvin og spil blandet sammen - jeg vil aldrig have rødvin og bærbare computere blandet sammen (der har jeg været) eller at nogen tog en svingom med et fyldt bourgogne-glas i min gamle (læs:gamle) samling af Marvel-blade :)
:::...---== Bananlikør ==--...:::
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

netsapiens wrote:
Helle wrote:Andrea, jeg kunne virkelig komme med mange forslag til, hvor laminat er effektivt, når man har barn....
Jeg kan så komme med et eksempel hvor det er en rigtig, rigtig, RIGTIG dårlig ide. Nemlig når den vordende mormor vil bevare det termografiske scanningsbillede af den kommende lille ny.

det er en meget skidt ide. Jeg ved hvad jeg taler om.

Åh, nej ... er hun tilgivet?
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Helle wrote: Åh, nej ... er hun tilgivet?
Ork ja, det blev hun sådan set med det samme. Jeg tror også at det var straf nok da hun selv indså hvad hun havde gjort.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Post Reply