Det kommer ikke til at erstatte Terraforming Mars for mig, men det kommer til at være et af de mere heavy euroer som jeg godt gider at spille og jeg har lagt en forudbestilling nu.
Alle de unikke kort og puzzlen med at finde synergier i dem giver lidt TM vibes, og det er virkelig lige noget for mig at prøve at få det bedste ud af de kort man har adgang til.
Action selection mekanismen, hvor man har adgang til 5 forskellige aktions kort, som ligger i slots fra 1-5 og så slider ned til 1 når man har lavet aktionen; og hvor ens aktion bliver bedre jo højere slot den ligger i, er en puzzle i sig selv og der skal træffes hårde beslutninger. Man vil jo helst bruge aktionen i slot 5, hvor den er virkelig stærk, men lige nu har man selvfølgelig brug for noget helt andet. Og så kan man også opgradere de forskellige aktions kort undervejs og gøre dem endnu vildere. Masser af lækker hjerne gymnastik her.
Der er også sjov tile-laying med at bygge din zoo med enclosures, unikke bygninger, kiosker og pavillioner. På dit zoo-map er masser af lækre bonusser, som du gerne hurtigt vil have fat i jo, men man skal jo også lige sørge for, at det man bygger passer til de dyr man har tænkt sig skal bo i din zoo.
Og så er der kombo/bonus sjov over det hele, så man kan få sig nogle seriøse ture nogle gange. Man får bonus ting på zoo mappet, på de forskellige tracks og ved at støtte conservation projekter.
Der skal noget til at jeg gider de mere heavy euroer, men tror temaet hjælper mig gevaldigt her og det har virkelig været sjovt at gå på opdagelse i Ark Nova de sidste par dage. Tror det bliver et stort hit, når det bliver nemmere at få fat i. Jeg er i hvert fald ret imponeret.