Hvad har du spillet i dag? Januar 2022

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Hvad har du spillet i dag? Januar 2022

Post by Frouvne »

Med håbet om at det må blive et godt nyt spilår tager vi hul på januar 2022. :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2022

Post by Taibi »

Og vi startede, som vi sluttede 2021. Det er blevet til to spil Ark Nova her i Ebeltoft.

Det står på bordet til endnu et spil i morgen, og så bliver det nok pakket væk for en tid. Ferien er slut. :)
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2022

Post by Frouvne »

I går var vi ude af huset det meste af dagen, så det blev blot til et enkelt spil. The Ravens of Thri Sahashri. Det blev til gengæld fundet frem igen i dag og det virker som om, vi er inde i rutinen igen. På trods af det gamblede jeg lidt for højt og fik alle krager i spil, hvilket straks afslutter spillet. Sammen med min datter fik jeg løst et par sager i MicroMacro: Crime City – Full House. Det er super hyggeligt og det er nogle andre ting hun får øje på end mig, så man supplerer også hinanden godt på tværs af aldsersbarrieren.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2022

Post by Frouvne »

Inden den yngste skulle i seng indbød vi hende til et spil. Hun fik lov at vælge og insisterede på, at hun gerne ville prøve det spil, vi plejer at spiller, hvilket ville sige Sankt Petersburg. Hun fik derfor lov til at være med på sidelinjen (hun er alt for lille), så det hele trak ud. Jeg var ude af rytme, men formåede alligevel at komme med. Desværre tabte jeg, da Helle var heldig med de kort der kom ud i sidste runde.

Aftenen havde jeg sat af til en gennemspilning af Ark Nova, jeg netop havde samlet op i dag. De foregående dage har jeg læst reglerne, så jeg var rimelig kampklar. Alt andet lige syntes jeg også, det forløb rimelig fint. Der er naturligvis altid nogle små usikkerheder, der dukker op. Men nu var jeg forberedt på at med over 200 unikke kort skulle der nok være noget, der spændte lidt ben. Jeg fokuserede på at holde flow i spillet og fik en ganske fin oplevelse. Min planlægning var det så som så med, men det havde jeg heller ikke forventet. Jeg syntes, jeg fik en god fornemmelse for spillets rytme og for hvad man kan forvente. Så jeg ser frem til at prøve det igen en af dagene.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2022

Post by Frouvne »

I dag blev det til endnu et par spil Sankt Petersburg i et par tætte spil. Jeg tror det er lykkedes mig at opdrive et eksemplar af udvidelsen. Håber at den kan holde liv i spillet ... selvom jeg egentlig ikke forventer at spillet bliver specielt meget bedre. Men forhåbentlig kan lidt variation puste nyt liv i spillet, når der bliver brug for det.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2022

Post by Frouvne »

I aftes blev der spillet Ark Nova. Jeg syntes godt, jeg kan se potentialet i spillet. Det udfordrer dog lidt med spilletiden, der nærmer sig den lange side. Tænker i hvert tilfælde at det godt kan blive en udfordring med spilletiden, hvis man er flere end to spillere.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2022

Post by Gunness »

^Det lød på Taibi som om, at spilletiden godt kunne høvles noget ned efter et par spil eller tre.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2022

Post by Jens_Hoppe »

Frouvne wrote: Thu Jan 06, 2022 9:11 amTænker i hvert tilfælde at det godt kan blive en udfordring med spilletiden, hvis man er flere end to spillere.
Fortæl mig om det! :mrgreen:
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2022

Post by Taibi »

Gunness wrote: Thu Jan 06, 2022 12:07 pm ^Det lød på Taibi som om, at spilletiden godt kunne høvles noget ned efter et par spil eller tre.
Vi lå længe omkring 2 timer og 10 minutter for vores spil, men de sidste dages slagudvekslinger er landet på 1 time og 30-45 minutter. Generelt er det dog et spil, der kan invitere til at gruble gevaldigt over tingene. Vi har endda også spillet med takebacks. Vi spiller for at vinde, men også for at hygge os, og nogen gange er det bare fedt, at lykkedes med personlige mål. I et af vores spil i denne uge havde jeg mulighed for at lukke spillet, men ville være grådig, så det endte med, at Vivi overhalede mig, mens jeg scorede mine ekstra point.

Når alt det er sagt, så vll jeg også sige, at jeg kan have mine bekymringer om at spille det med flere end to. Men, forhåbentlig får vi muligheden for at spille med tre inden vinteren er omme.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2022

Post by Taibi »

Vivi og jeg har spillet det to gange torsdag, fredag og lørdag. Der er naturligvis kort, som vi begynder at genkende, selvom der er mange af dem. Vi spiller med de asymetriske kort, hvor vi vælger et eller får to og selv vælger hvilket. Så spiller vi gerne to spil på det samme kort inden vi skifter til noget nyt. De giver en god variation og forskellig tilgang til spillet. Kombineret med de forskellige konserveringskort fra start giver det stadig en fin variation og forskellig tilgang til det enkelte spil. Vi er oppe på 18 spil, og jeg har stadig lyst til at spille det - og forsøge nye strategier.

Vi skal i hvert fald spille det igen søndag. :)
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2022

Post by Andrea »

Vi har nået to omgang TEN her til aften. Ret tæt løb. Nu håber jeg, at jeg får mulighed for at prøve det med tre spillere om nogle uger for at se, hvor meget mere frustrerende det sikkert bliver :)
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2022

Post by Taibi »

Vi er fortsat i samme spor, men har dog holdt pause i går og i dag. Men, det blev til tre spil søndag, to mandag og tirsdag og et enkelt onsdag. Vi er stadig vilde med det og har det stående på bordet klar til weekenden. Der bliver købt og solgt andre spil, men det er indtil videre stadig Ark Nova, der bliver foretrukket.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2022

Post by Gunness »

Det er sgu imponerende! Og det må også være en del timer, I hælder i spillet, hvis det tager 1½-2 timer per spil :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2022

Post by Taibi »

Gunness wrote: Fri Jan 14, 2022 11:18 pm Det er sgu imponerende! Og det må også være en del timer, I hælder i spillet, hvis det tager 1½-2 timer per spil :)
Det bliver da til nogen timer. Vores forbrug af streamingtjenester er næsten helt forsvundet. :lol:

Og så har vi faktisk lige afsluttet et spil alligevel. Vi spiser hos min mor om fredagen og hygger bagefter. I dag var vi hjemme kl. 21 og Vivi foreslog, at vi tog et spil Ark Nova. Dagens spil tog 90 minutter.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2022

Post by Frouvne »

Vi havde børnespillet CoraQuest på bordet for første gang i dag. Det er et super sympatisk projekt, hvor en far og hans datter under lockdown blev trætte af hjemmeskoling og lavede deres eget brætspil. Det er siden blevet illustreret ved hjælp af masser af andre børn men med en professionel artdesigner ind over, så stilen fremstår homogent. CoraQuest er en dungeon crawler, hvor alle samarbejder rettet mod relativt unge børn fra omkring 6 år. Umiddelbart er jeg ganske imponeret, da det følger skabelonen for hvad jeg ville forvente af en dungeon crawler. Mekanismerne er relativt simple, men der er både taget højde for at man ikke må stå stille for længe (så spawner der edderkopper i grotterne) men også at der kompenseres, hvis man misser alle sine slag, da man så bliver determineret og får yderligere en terning. Glæder mig til at dykke ned i historien og se om der også er noget ved den.
frouvne, administrator

Image
Post Reply