Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Taibi »

Jeg har været på rundtur til Højbjerg, Mårslet, Randers og Grenaa for at hente spil. Med tidens brændstof priser, så begynder det at blive en dårlig forretning.

Men, med hjem er kommet lidt forskelligt, nemlig Stroganov og Fjords, Coimbra og Targi med udvidelse, Legacies, Neolithic, Bronze Age og The Middle Ages, Hallertau og Nevada City.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

De seneste par uger er der dukket nogle nye spil op i samlingen: Pavlov's House, Castle Itter og Sniper Elite: The Board Game... ja, alle spil designet af David Thompson.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Neumann »

I dag kom en pakkekurér med to spil fra Tyskland.

Det ene var Tybor bygmester, en lille OMG-lignende sag. Jeg var ikke voldsomt imponeret over Oh my Goods, men kan godt lide kortene.

Det meget mere tvivlsomme køb var Pax Renaissance, som jeg kan læse, at mange her på forum allerede har frasolgt. Følelsen ved modtagelsen var da også noget i retning af, hvad jeg forestiller mig, man ville føle ved efter en meget våd fest at vågne op på et sted, man ikke genkender ved siden af en person, man slet ikke genkender og med en nylavet tatovering på sig forestillende noget, man overhovedet ikke genkender. :x

Min vej ud i den vildfarelse skete nogenlunde således:

Jeg spiller, som mange vil vide, en (hel) del Innovation for tiden, og nogen på Innovation-forumet foreslog Pax Porfiriana for en rimeligt tilsvarende spilleoplevelse, så jeg kiggede på det ... Hm, Phil Eklund - ham med de underlige meninger og de sindssygt svære spil, som selveste Jens Hoppe kan lide ... Er du da vanvittig, hvor er det spil grimt! :shock: ... Egentlig er jeg heller ikke så interesseret i Mexicos historie ... Hvad er det med PAX-spil overhovedet for noget :?: ... OK, der er et Pax Pamir og et Pax Renaissance også? ... Pamir er flot nok, men det er jo ikke engang et Eklund-spil - og Afghanistan er da heller ikke meget mere interessant end Mexico ... Pax Renaissance, se DET er et godt tema med både Europa og Nærorienten ... OK, men det er så det allersværeste af dem alle :? ... Pokker stå i det - jeg er vel en stor dreng, som ovenikøbet godt kan finde ud af at spille Dominant Species 8) Hvor svært kan det her så være :?:

Men svaret er jo nok: Rigtig, rigtig svært.
Nu skal jeg i gang med den dobbelt-umulige opgave med at
  1. Lære mit allerførste Eklund-spil
  2. Finde en modspiller, som også gider lære det
Jeg vil nok undtagelsesvist prøve at spille mod mig selv efter at have gnavet mig igennem nogle videoer. Jeg frygter, at regelbogen er det helt forkerte sted at starte.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Så kom Carnegie også frem til mig. Endnu et af de spil, der dukker op til os, der har Crowdfunded det flere måneder efter det er dukket op i handelen... :|
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Frouvne wrote: Thu Jul 21, 2022 12:08 pm Så kom Carnegie også frem til mig. Endnu et af de spil, der dukker op til os, der har Crowdfunded det flere måneder efter det er dukket op i handelen... :|
Som altid med denne type eksempler hører det med til historien, at der er forskel på KS- og retail-udgaverne, og at komponenterne ser ud til at være en del bedre i førstnævnte. Jeg siger ikke, at det gør den ekstra ventetid værd, men bare, at det ikke er en 1:1-sammenligning.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Den del tjekkede jeg også lige op på og æstetisk tror jeg, at det er meget imponerende. Vægten af æsken er voldsom ift størrelsen. Så hvis spillet ikke er for tørt, har jeg fortsat høje forventninger til det.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Taibi »

Neumann wrote: Mon Jul 18, 2022 5:25 pm Pax Porfiriana
... er et fantastisk spil. Men, jeg endte med at sælge min deluxe udgave, da fruen ikke delte min begejstring på nogen måde.

Selv lærte jeg at spille det via yucata.de og de videoer, der var på siden til spillet.

Tematisk er jeg nok mere interesseret i Pax Ren, men ingen af spillene er at finde i min samling af førnævnte årsag.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Neumann »

Taibi wrote: Fri Jul 29, 2022 2:01 am
Neumann wrote: Mon Jul 18, 2022 5:25 pm Pax Porfiriana
... er et fantastisk spil. Men, jeg endte med at sælge min deluxe udgave, da fruen ikke delte min begejstring på nogen måde.

Selv lærte jeg at spille det via yucata.de og de videoer, der var på siden til spillet.

Tematisk er jeg nok mere interesseret i Pax Ren, men ingen af spillene er at finde i min samling af førnævnte årsag.
Du er heldig at, din frue overhovedet vil spille nogen af dine spil. Det vil min ikke :cry:

Min søn kan også kun nødtvungent overtales, så havde jeg ikke en spilleglad datter, så var jeg en mere bitter mand, end jeg allerede er.

I dag hentede jeg to nye eksemplarer af Innovation: Et til datterens rejsebrug og en backup til mig selv.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Da vi kom hjem fra ferie lå Hidden Games Crime Scene: The Midnight Crown og ventede på os. Det glæder jeg mig til at vi kan hygge os med en aften, når hverdagen er gået i gang igen. Og så var de sidste ting til Escape the Dark Sector. Det må efterhånden være et par år siden spillet ankom... men så kan det jo være, der kan blive pustet lidt liv i det igen.
frouvne, administrator

Image
User avatar
goldbaek
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Mon Sep 12, 2016 10:39 am
Location: Vallensbæk
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by goldbaek »

For et par uger siden ankom Oathsworn og forleden kom så wave 1 af Trudvang Legends - begge spil ser rigtig lækre ud, men jeg har vist mistet lidt interessen for kampagne-spil undervejs i processen, for begejstringen har ikke været enorm. Og senere på året kommer Frosthaven... Yikes.
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Stony »

goldbaek wrote: Thu Aug 25, 2022 5:56 pm...men jeg har vist mistet lidt interessen for kampagne-spil undervejs i processen...
Velkommen i klubben. :)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

goldbaek wrote: Thu Aug 25, 2022 5:56 pm For et par uger siden ankom Oathsworn og forleden kom så wave 1 af Trudvang Legends - begge spil ser rigtig lækre ud, men jeg har vist mistet lidt interessen for kampagne-spil undervejs i processen, for begejstringen har ikke været enorm. Og senere på året kommer Frosthaven... Yikes.
Oathsworn er tilsyneladende det nye sort - jeg har i alt fald flere venner og bekendte, der er gået i selvsving over det.
Til gengæld tror jeg, at Frosthaven er for meget Gloomhaven om igen. Især fordi mange har spillet sidstnævnte 50-75-100 gange.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
goldbaek
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Mon Sep 12, 2016 10:39 am
Location: Vallensbæk
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by goldbaek »

Stony wrote: Thu Aug 25, 2022 6:00 pm
goldbaek wrote: Thu Aug 25, 2022 5:56 pm...men jeg har vist mistet lidt interessen for kampagne-spil undervejs i processen...
Velkommen i klubben. :)
Tak. Det er altid rart at vide, at man ikke er alene :)

Udover at have mistet interessen for kampagne-spil, er det også påfaldende hvor meget interessen for kickstarter-spil generelt kan falde fra man har backed noget til man rent faktisk modtager det. Jeg har kigget på de seneste 10 spil/udvidelser, jeg har modtaget og det er skræmmende hvor lidt de egentlig er kommet på bordet: 2 er stadig uåbnet, 2 er spillet 1 gang hver og resten er kun åbnet og kigget på. Det er muligt, at KS ikke er noget for mig :wink:
Image
User avatar
goldbaek
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Mon Sep 12, 2016 10:39 am
Location: Vallensbæk
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by goldbaek »

Gunness wrote: Thu Aug 25, 2022 7:53 pm
goldbaek wrote: Thu Aug 25, 2022 5:56 pm For et par uger siden ankom Oathsworn og forleden kom så wave 1 af Trudvang Legends - begge spil ser rigtig lækre ud, men jeg har vist mistet lidt interessen for kampagne-spil undervejs i processen, for begejstringen har ikke været enorm. Og senere på året kommer Frosthaven... Yikes.
Oathsworn er tilsyneladende det nye sort - jeg har i alt fald flere venner og bekendte, der er gået i selvsving over det.
Til gengæld tror jeg, at Frosthaven er for meget Gloomhaven om igen. Især fordi mange har spillet sidstnævnte 50-75-100 gange.
Ja, folk er gået helt i selvsving over Oathsworn. Jeg lagde et billede på facebook af kassen da den ankom og en gammel skolekammerat, jeg ikke har talt med i årtier har efterfølgende skrevet til mig fordi han godt kunne tænke sig at spille det. :shock:
Jeg har de samme tanker omkring Frosthaven... Selvom de tilsyneladende har lært meget af GH og ændret en masse i FH. Jeg har spillet Gloomhaven 90 gange - både solo samt med 2 forskellige grupper. Vi fik aldrig gjort det færdigt og Forgotten Circles ligger stadig og venter. Jeg har ikke engang købt Jaws of the Lion, selvom jeg synes at GH er et helt fantastisk spil. Og ligesom med de andre kampagne-spil, ser jeg egentlig ikke rigtig frem til at modtage det.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

For tiden bilder jeg øjensynligt mig selv ind, at jeg godt kunne være typen, der syntes solo-krigsspil er interessante. Således modtog jeg i går to pakker med henholdsvis Tarawa 1943 og Resist! Sidstnævnte virker til at være i den lette ende og med David Thompson (I) blandt designerne, så det tænker jeg nok skal blive prøvet. Det andet forelskede jeg mig lidt i for nogen tid siden på baggrund af nogle reviews, der efterfølgende førte mig på opdagelse på youtube, hvor der bl.a. var en fin dokumentarfilm, der gav en rigtig fin indføring i slaget og baggrunden derfor.
frouvne, administrator

Image
Post Reply