Hvad har du spillet i dag? Marts 2023

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Marts 2023

Post by Gunness »

Jeg var forbi en kammerat i forgårs og introducere ham til Earth. Når man først ved, hvad man kan på sin tur, flyder spillet virkelig let, og der er mange taktiske overvejelser.
Vi rundede af med to gange Spirits of the Forest. Grundspillet er lidt til den simple side, men med et par udvidelsesmoduler smidt oven i bliver det en udmærket filler.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Marts 2023

Post by Frouvne »

Til formiddag fik jeg endelig prøvet Knightmare Chess med min søn. Jeg har gentagne gange luret på det i årene der er gået og nu skulle det så være. Vores spil blev meget langt ... cirka to timer. Til gengæld var det underholdende fra start til slut. Der blev grinet meget undervejs og jeg syntes faktisk at det bringer en del tema ind i spillet. Man skal være parat til en kæmpe portion kaos. Men samtidig tilsidesætter det ikke helt ens evner indenfor spillet. Undervejs i vort spil kom bønderne til at rykke skråt men slå lige frem, kongen fik sig en bodyguard, en truende løber forvandledes til Medusa, en truende brik blev bestukket til at hoppe over på det andet hold osv. osv. Der er givetvis dem der vil syntes at det er forfærdeligt ... dem tilhører vi så ikke!

I eftermiddags er der blevet spillet Kvaksalver og det skal nok nå at komme på bordet igen inden dagen er omme.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Marts 2023

Post by Frouvne »

I denne weekend har vi spillet Glen More et par gange. Det har ellers ikke været på bordet siden 2011, så det var vist også på høje tid, hvis det fortsat skal have sin berettigelse, at det står på hylden. Selvom jeg har været fint underholdt af spillet er jeg dog alligevel glad for at jeg skaffede mig af med den nye udgave. Den var uden tvivl lækker. Men endnu en gang et spil, der gennem en Kickstarter-kampagne vokser sig alt for stort på hylderne. Det kan man ikke sige om det gamle spil. Snarere tværtimod. Det er et ret stort spil i en lille æske. Og det kan jeg nu godt finde en tilfredsstillese ved. I weekenden nåede vi også et enkelt spil af både Sea Salt & Paper og Kvaksalver.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Marts 2023

Post by Jens_Hoppe »

Frouvne wrote: Sun Mar 26, 2023 8:26 pmSelvom jeg har været fint underholdt af spillet er jeg dog alligevel glad for at jeg skaffede mig af med den nye udgave. Den var uden tvivl lækker. Men endnu en gang et spil, der gennem en Kickstarter-kampagne vokser sig alt for stort på hylderne. Det kan man ikke sige om det gamle spil. Snarere tværtimod. Det er et ret stort spil i en lille æske.
Jeg har det på samme måde: Jeg ææælsker Glen More, og bestilte også den nye, store udgave. Men da jeg først stod med spillet i hånden, var jeg ikke i tvivl om at det skulle sælges igen, og jeg bare skulle beholde mit gamle eksemplar. Store spil i små æsker er det bedste. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Marts 2023

Post by Gunness »

De seneste dage har jeg fået spillet Spire's End: Hildegard et par gange.
Image

Det er et solo-Choose Your Own Adventure med kort i stedet for en bog. Det har en meget distinkt grafisk stil, hvor alt er holdt i efterårsagtige farver. Man spiller sig gennem fire kapitler i en middelalderverden med nogle få fantasy-elementer. Det starter ret hyggeligt og bliver mere dystert hen ad vejen. Jeg er ret imponeret over, hvor mange variationer i mekanismerne, der er bygget ind i en stor stak kort, en håndfuld terninger og nogle tokens.
Grundreglerne er simple nok, men i en række situationer bliver de specifikke forklaringer noget indforståede.

Det er afgjort et spil med en begrænset levetid, men indtil videre er det ret underholdende.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Marts 2023

Post by Frouvne »

En af månedens sidste spiloplevelser blev et halvt spil Caesar: Rome vs. Gaul. Jeg havde end ikke hørt om spillet før, men vi kastede os ud i det med en minimal regelgennemgang forud og så supplerende regler undervejs. Det fungerede fint. Lidt genkendelse var der måske fra Hannibal: Rome vs. Carthage, som jo også kommer fra Mark Simonitch men som jeg aldrig kommer under huden på. Dette spil virkede meget mere tilgængeligt. En spøjs idé med at gallerne popper op hist og pist. Ved ikke rigtig hvor meget man kan styre, men jeg var godt underholdt, så jeg håber da, at vi får spillet spillet færdigt.
frouvne, administrator

Image
Post Reply