I hver runde smides et antal terninger (= olie) gennem et dice tower, og de lander mere eller mindre tilfældigt i fire forskellige zoner på det runde spilleområde. Inden for hvert zone er der seks områder til terningværdier 1-6, og hvert område har plads til tre terninger af samme værdi. Så hvis man fx. får for mange femmere i det ene område, er det ude med de stakkels havdyr.
Spillerne bruger deres tur på at bevæge sig, redde dyr og fjerne olieforurening, og vinder ved at løse forskellige opgaver (red X dyr, fjern Y olie etc.). Til gengæld taber de, hvis der er for mange olieindsmurte dyr, eller hvis udslippet breder sig for meget.

Spillets største trækplaster er nok det medfølgende dice tower - for det er sgu meget sjovt. Det tilføjer også en del kaos, for spillerne bevæger sig langsomt rundt, og det er lidt øv, hvis terningerne flere runder i træk primært lander i én zone, som de andre ikke kan nå hen til. Ellers er inspirationen fra Pandemic mere end tydelig - her er spillerroller, eskalation af krisen og fjernelse af sygdom/olie, men muligheden for at mitigere en uheldig runde virker ret begrænset. Og så er vinderkriterierne ind imellem lidt sære. F.eks. kan det være "Red to dyr, der er ramt af olie", og så må man sige til delfinen "Sorry, delfin, vi kunne redde dig nu, hvor du har det godt - men vi venter lige, til du svømmer rundt i en oliepøl. Hej hej"
Ganske sjovt, men ikke noget jeg har behov for at spille mange gange.
Vi afsluttede aftenen med Splendor.
I går aftes nåede jeg lige at prøve Tides of Time en sidste gang, fordi jeg skulle sælge det. Men så sprang køber fra, så det kan da være, at jeg skal prøve det et par gange mere. Et hyggeligt lille 2p-spil.
Og så nåede jeg et par gange Shipwreck Arcana med mine kolleger i frokostpausen i dag. Første gang gik katastrofalt, anden gang vandt vi sikkert.