Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
zfire
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Wed Jul 17, 2013 11:39 am
Location: Vejle
Has thanked: 44 times
Been thanked: 71 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by zfire »

Jonezy wrote: Sun Feb 04, 2024 10:50 am
zfire wrote: Fri Feb 02, 2024 9:47 pm Yup og husker det som om jeg vandt :lol: , men det er også ved at være lidt tid siden. BGG siger Maj 2021.
Så har jeg jo en revanche til gode. Den må vi prøve at få plads til på et tidspunkt. :)
Ja det må vi se om vi kan få tid til på et tidspunkt ;)

I andre nyheder så kom Life of the Amazonia ind af døren i går. Det har fået en del hype fra en hvis youtube kanal(DT), men jeg har været lidt skræmt væk af prisen. Så kom der lidt pres fra hvisse kendte ansigter herinde *host*Jon/Carsten*host* og så måtte det jo prøves :lol:
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Mandag kom Perspectives ind ad døren få timer før vi tog afsted på ferie. Så det blev pakket ned og bliver forhåbentlig testet en af de kommende dage.
frouvne, administrator

Image
User avatar
zfire
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Wed Jul 17, 2013 11:39 am
Location: Vejle
Has thanked: 44 times
Been thanked: 71 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by zfire »

I går kom nogle små spil fra Japan ind af døren, Gambler × Gamble! og Wizards Cup
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 311 times
Been thanked: 185 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jonezy »

Har en svaghed for dex spil og da Tom Vasel (som jeg egentlig sjældent er helt enig med) snakkede varmt om Dodos Riding Dinos blev jeg nysgerrig. Det er et racespil med dex elementer og et så fjollet tema, som dodo fugle der rider på dinosaurer; det talte lige til mit fjollede jeg. Så da de lavede en kickstarter for stand alone udvidelsen Dodos Riding Dinos Dodo Dash hoppede jeg i med begge ben og nappede både grundspil og stand alone udvidelsen.

Nu bliver missionen så at finde ud af hvilke version jeg bedst kan lide, så jeg kan sende den anden videre.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

I går kom Wyrmspan i hus.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Holy moley, hvor har The 7th Citadel været længe undervejs. Men jeg har modtaget tre eksemplarer i dag.
De første tilbagemeldinger er virkeligt positive, så jeg glæder mig til at komme i gang med det.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 311 times
Been thanked: 185 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jonezy »

Jeg er jo ovre i 'Feld er underrated' afdelingen af brætspillere og sætter stor pris på mange af hans medium euroer med kombolious gameplay. Derfor sprang jeg jo i med begge ben da Queen Games startede deres med remaking af mange af Felds titler og fik Hamburg (ny udgave af Bruges) og Amsterdam (ny udgave af Macao) igennem Kickstarter. Men endte faktisk lidt skuffet, da de virkede nærmest over producerede og Queen Games i den grad ikke hjalp til med at forstå enkelte kort med en solid FAQ, så man måtte houserule gråzoner. Så sprang ikke videre på deres KS projekter, da jeg egentlig også følte at de ældre udgaver havde mere charme.

Derfor slog jeg til da Bora Bora blev sat til salg på FB til en rimelig penge og det blev afhentet i dag, så dermed er endnu en Feld kommet i samlingen. Føler det er en af de mere oversete og har hygget mig med det de par gange, som jeg har prøvet det.
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

^Queen Games har det med,at have et absurd højt prisniveau, uden at kvaliteten helt kan følge med. Det ville i hvert fald blive dyrt at skaffe sig hele by-serien.

Er Feld i øvrigt ikke ret højt rated? :) Han ligger da ganske pænt på BGG.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Jonezy wrote: Fri Mar 01, 2024 7:05 pm[...] Derfor slog jeg til da Bora Bora blev sat til salg på FB til en rimelig penge og det blev afhentet i dag, så dermed er endnu en Feld kommet i samlingen. Føler det er en af de mere oversete og har hygget mig med det de par gange, som jeg har prøvet det.
Bora Bora var vi nogle stykker her på forum, der var ret begejstrede for en overgang i 2013. Vi endte dog med at sælge det fra, da det ikke blev ved at komme på bordet.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 311 times
Been thanked: 185 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jonezy »

Ved heller ikke om jeg kommer til at spille Bora Bora super meget, men nu var chancen der for at få det i samlingen til rimelige penge, så jeg valgte at slå til. Glæder mig til et gensyn i den nærmeste fremtid.

Jeg ved godt Feld er en af de mere populære designere, men han får stadig hug for sine point salater og det er vel kun Castles of Burgundy, der er blevet en rigtig klassiker. Men jeg clicker bare med rigtig mange af hans spil, så ynder at kalde ham 'underrated' lidt for sjov.

Queen Games sad på guldet, men de har virkelig ikke forvaltet det særlig godt, hvilket er en stor skuffelse.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Jeg modtog The Battle of Versailles i dag. Det var en af de få ekstremt hurtige Gamefound-kampagner ... men spillet lå sikkert også nærmest klar til at blive trykt under kampagnen, da den tyske version allerede var ude.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Andrea »

Jeg har netop pakket Wyrmspan op, som jeg har fået i fødselsdagsgave af min betænksomme ægtefælle ... som ved samme lejlighed er blevet advaret om, at jeg kommer til at opføre mig meget irrationelt og besidderisk i et spil med et så gennemført dragetema ;)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Andrea wrote: Sun Mar 10, 2024 4:21 pm Jeg har netop pakket Wyrmspan op, som jeg har fået i fødselsdagsgave af min betænksomme ægtefælle ... som ved samme lejlighed er blevet advaret om, at jeg kommer til at opføre mig meget irrationelt og besidderisk i et spil med et så gennemført dragetema ;)
Det kan du godt glæde dig til. Jeg overvejer kraftigt helt at lade det overtage pladsen fra Wingspan i min samling og det på trods af at jeg langt bedre kan lide temaet i Wingspan ... og der kan vi jo nok ikke blive helt enige! :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Andrea »

Frouvne wrote: Mon Mar 11, 2024 1:36 am Det kan du godt glæde dig til. Jeg overvejer kraftigt helt at lade det overtage pladsen fra Wingspan i min samling og det på trods af at jeg langt bedre kan lide temaet i Wingspan ... og der kan vi jo nok ikke blive helt enige! :wink:
Jeg har det heeeelt fint med at have dragerne for mig selv :P
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jens_Hoppe »

Jeg har ikke købt så meget på det sidste, men et par ting er det da blevet til:

- som alle andre skulle jeg lige se hvad Faraway kunne (når jeg nu ikke havde gidet købe det i Essen), så det blev bestilt. Indtil videre er det sådan ok, men rigtigt solgt på det er jeg nok ikke...

- en anden ting jeg ikke købte i Essen var det lille kortspil Schnitzeljagd - for da jeg kom hen til standen om søndagen, havde de kun den engelske udgave tilbage, og den hedder jo ikke Schnitzeljagd! Men nu, nogle måneder senere, endte jeg så alligevel med en ikke-tysk udgave, med det kedelige navn Prey Another Day. Hvordan er det så? Meget, meget let, lidt fjollet, og ret sjovt. (Der skal noget til at få ellers voksne mennesker til at sidde og råbe "HVAD SPISER BJØRNEN??" - "DEN SPISER UGLER!!!").

- Som den Knizia-fanboy jeg er, har jeg købt hans nye MLEM: Space Agency. Det er også i den lette ende, mekanisk er det terningbaseret push-your-luck, temaet er noget med katte og deres rumprogram. :) Det er et ok spil, men sikkert trods alt hverken en ny Knizia-evergreen (a la Ra) eller en ny push-your-luck klassiker (a la Can't Stop).
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Post Reply