Hvad har du spillet i dag? April 2024

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5127
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 505 times
Been thanked: 560 times

Hvad har du spillet i dag? April 2024

Post by Gunness »

Den nye måned kan begynde her :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany, 7th Citadel
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 657 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2024

Post by Frouvne »

Vi har fundet Sky Team frem igen og spillet et par spil. Vi formåede at kollidere med et fly, da vores eget fly var under stærk indflydelse af sidevind under indflyvningen til Rio de Janeiro.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5127
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 505 times
Been thanked: 560 times

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2024

Post by Gunness »

Maibritt har lovet at introducere Evenfall til årets Djengis, så vi tog lige et ekstra prøvespil i går.
Jeg havde virkelig svært ved at få min "motor" til at køre i bare nogenlunde tempo, og jeg var for længe om at få aktiveret den halvdel af arbejderne, der kræver nogle særlige kort. Men til gengæld fik hevet en masse mana hjem, så jeg bedre kunne vinde kampene om de forskellige områder efter hver runde - så jeg tabte ikke ret meget :lol:

Spillet er et af vores bedste køb fra Essen sidste år. Jeg ville bare ønske, at det var lidt nemmere at "sælge" til potentielle spillere, for det bliver altid noget med "Ja, altså, det handler om hekse, der vil være de sejeste hekse i hele skoven - og så kan man spille kort forskellige steder og laver combo'er, og så er der også lidt area control, men ikke rigtig. Lyder det ikke sjovt?" :P
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany, 7th Citadel
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2024

Post by Andrea »

Gunness wrote: Wed Apr 03, 2024 9:46 am Spillet er et af vores bedste køb fra Essen sidste år. Jeg ville bare ønske, at det var lidt nemmere at "sælge" til potentielle spillere, for det bliver altid noget med "Ja, altså, det handler om hekse, der vil være de sejeste hekse i hele skoven - og så kan man spille kort forskellige steder og laver combo'er, og så er der også lidt area control, men ikke rigtig. Lyder det ikke sjovt?" :P
... jeg kan helt seriøst ikke forstå, at det ikke skulle lyde sjovt :shock:

Count me in!
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 314 times
Been thanked: 185 times

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2024

Post by Jonezy »

Totalt enig med Andrea. Det lyder som et fedt spil Gunness. Hekse og komboer var rigeligt til at sælge det til mig. :D
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5127
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 505 times
Been thanked: 560 times

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2024

Post by Gunness »

Lyder som om vi har en hot date alle tre :D
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany, 7th Citadel
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 657 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2024

Post by Frouvne »

Gunness wrote: Wed Apr 03, 2024 9:46 am[...] Jeg ville bare ønske, at det var lidt nemmere at "sælge" til potentielle spillere, for det bliver altid noget med "Ja, altså, det handler om hekse, der vil være de sejeste hekse i hele skoven - og så kan man spille kort forskellige steder og laver combo'er, og så er der også lidt area control, men ikke rigtig. Lyder det ikke sjovt?" :P
Desværre beskriver det nok en mere generel problemstilling i disse tider, hvor der ofte er mange forskellige mekanismer, der bliver lånt fra og blandet. Og nogen gange fungerer det jo også strålende!

Ugens spil for os var jeg på forhånd solgt til takket være temaet. Det var nemlig Darwin's Journey, der var på bordet. Jeg skal straks sige, at jeg nød spillet, men når så det er sagt, så var der da også blevet blandet mange forskellige mekanismer og det så kombineret med en grafik der måske nok var ret Cool men som til gengæld ikke var så let at aflæse. Der var virkelig mange veje at gå og jeg tænker man naturligvis vil få et bedre overblik efter et par spil. Faktisk syntes jeg grundmekanismerne var ret simple men man kunne få sat gang i nogle rækker af aktioner, der godt kunne få det til at være svært at holde overblikket. Derfor er det i hvert tilfælde ikke et spil jeg ville ønske at spille med nogle der har for voldsom hang til AP.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5127
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 505 times
Been thanked: 560 times

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2024

Post by Gunness »

^Det lyder lovende! Jeg hamstrede mig et let brugt deluxe eksemplar for nogen rid siden, og må hellere få opprioriteret det :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany, 7th Citadel
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 657 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2024

Post by Frouvne »

Her til eftermiddag lod vi Ghillie og Nugget stævne ud imod Nom i Too Many Bones. Det er virkelig lang tid siden spillet har været fremme, så vi var meget rustne i reglerne - men vi har heldigvis spillet så meget, at det hurtigt kommer tilbage. Det så lidt sort ud, da vi stod overfor Nom, men da Ghillie kom ind var Nom allerede mødt op og da Ghillie kunne gennembore Thick Skin var det ingen sag for ham hurtigt at afslutte spillet.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2024

Post by Andrea »

Jeg mødtes med tre venner og introducerede dem for Hard to Get i dag. Første spil gik lidt trægt, da folk lige skulle vænne sig til den abstrakte måde at gribe det an på, men derefter blev det til otte runder - til tider - ret sære diskussioner og definitioner på alt fra Dronning til Ønskebrønd og Gaffatape.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 657 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2024

Post by Frouvne »

Frouvne wrote: Sat Apr 06, 2024 6:21 pm Her til eftermiddag lod vi Ghillie og Nugget stævne ud imod Nom i Too Many Bones. Det er virkelig lang tid siden spillet har været fremme, så vi var meget rustne i reglerne - men vi har heldigvis spillet så meget, at det hurtigt kommer tilbage. Det så lidt sort ud, da vi stod overfor Nom, men da Ghillie kom ind var Nom allerede mødt op og da Ghillie kunne gennembore Thick Skin var det ingen sag for ham hurtigt at afslutte spillet.
Vi nåede endnu en runde før sengetid. Det var denne gang Mulmesh, det gik ud over. Egentlig syntes vi, at det så ret sort ud - men heldigvis overraskes man nogle gang over hvilke ting ens Gearlocs kan udrette.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 657 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2024

Post by Frouvne »

Her til morgen satte vi Nugget og Ghillie op imod Gendricks i Too Many Bones. Det var en ren katastrofe og de nåede aldrig i nærheden af Gendricks. Vi må op på hesten igen.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 657 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2024

Post by Frouvne »

Frouvne wrote: Sun Apr 07, 2024 10:22 am Her til morgen satte vi Nugget og Ghillie op imod Gendricks i Too Many Bones. Det var en ren katastrofe og de nåede aldrig i nærheden af Gendricks. Vi må op på hesten igen.
I eftermiddags fik vi taget revanche. Det gik noget bedre denne gang - men skal man være helt ærlig, så "kom vi til" at spille en kamp om undervejs. Too Many Bones er virkelig et spil, hvor man enten kan komme ind i en positiv eller en negativ spiral. Og hvis man er uheldig med sit initiativ (at man kommer efter alle fjender i startrækkefølgen) kan spillet nogle gange være færdigt før det er begyndt. Når man ser bort fra fifleriet undervejs havde vi en voldsomt spændende afgørende kamp, hvor vi i sidste runde fik skovlen under Gendricks ved at vi hver blot gav ham en enkelt skade i vores ture og den sidste skade først kom i hans egen tur grundet en skade han tidligere var tilføjet. Flowet er ved at være tilbage i vores spil, men jeg kan da godt mærke, at jeg har lysten til lige at løbe regelhæftet igennem en enkelt gang for at sikre mig, at vi ikke laver flere fejl end højst nødvendigt.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 657 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2024

Post by Frouvne »

Mandag aften bød på endnu et spil Too Many Bones. Vi følte slet ikke vi kom i gang og endte med at stoppe et par runder før den endelige afslutning, da vores karakterer slet ikke var udviklet nok til at vi ville have fået et ben til jorden i den afsluttende kamp.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5127
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 505 times
Been thanked: 560 times

Re: Hvad har du spillet i dag? April 2024

Post by Gunness »

Pga. et projekt, der slet ikke kører, har jeg ikke det store mentale overskud i øjeblikket. Men i går aftes var en kammerat flink nok til at introducere mig til et par letvægtsspil.
Tile laying-spillet Aqua: Biodiversity in the Ocean er seneste skud på stammen over spil med et harmløst naturtema. Det er lavet af et par ret nye designere, men har haft de rutinerede herrer Daniel Skjold Pedersen og Asger Granerud ind over som udviklere.

Image

I hver runde bliver der vendt et antal hexagon-tiles med forskellige mønstre, man tager en af dem og bygger sin havbund op. Spiller man dem rigtigt, er der mulighed for at placere diverse havdyr på, og man kan også lave lange kæder af koraller, der binder dyrene sammen og giver bonus. Der er en række scoringsregler, som betyder en masse variation ift. at give point for forskellige placeringer af brikker.
Visuelt er det virkeligt pænt (Vincent Dutrait, yay), og det er vist allerede godt på vej til at blive populært. For mig føles det lige så generisk som sin titel. Det er lynhurtigt, så vi tog to spil i rap, men det er svært at blive synderligt engageret i, og jeg vil langt hellere spille Calico eller Cascadia.

Til gengæld var Stonespine Architects en fornøjelse. Det er nyeste spil fra designeren bag Cartographers og er også sat i samme Roll Player-univers. Ved at drafte kort skal man bygge en dungeon op. Undervejs tjener man penge til at købe diverse tokens, der kan give ekstra point, og man skaffer sig ekstra scoringskort, der - som i Cartographers - jævnligt har modstridende forudsætninger.

Image

Det går hurtigt, men jeg synes, at jeg stadig har mange interessante og relevante valg undervejs. Og så føles det mindre held-baseret end Cart. Ikke nogen revolution, men bundsolid underholdning. Og nogle gange har man brug for noget, der ikke er ren brain burn :D
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany, 7th Citadel
Post Reply