Hvad har du spillet i dag? Januar 2025

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 569 times
Been thanked: 844 times

Hvad har du spillet i dag? Januar 2025

Post by Frouvne »

Velkommen til det nye år. Forhåbentlig bliver der plads til nogle gode brætspilsoplevelser.
frouvne, administrator

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2025

Post by Frouvne »

I eftermiddags spillede vi os igennem endnu en historie i The Animals of Baker Street. Det er faktisk ret hyggeligt. Men måske er det også mest velegnet, hvis man har et barn med. Til aften var vi tilbage til den vanlige spilgruppe, hvor der dog var et mindre mandefald. Helle var dog hurtig til at springe til, så det var kun det første spil vi måtte spille to mand. Derfor startede vi med The Lord of the Rings: Duel for Middle-earth. Imens aftensmaden blev færdig spillede vi et spil Bable - og det gik ret elendigt, så det må vi genintroducere for ved en senere lejlighed. Herefter stod den på Rear Window. Vi endte med at spille fire spil. Der blev aldrig begået et mord men i de to sidste spil havde vi de lidt sværere brikker med, hvor der skal kombineres to informationer på en brik. Vi vandt dog alle spil selvom det tydeligvis blev noget sværere, da vi fik disse sværere brikker i spil. Fint spil der i hvert tilfælde er langt bedre end Mysterium, det deler centrale mekanismer med.
frouvne, administrator

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Rear Window er blevet luftet flittigt i dag. Det blev i løbet af dagen til seks spil, hvor familiens yngste også deltog.
frouvne, administrator

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Vi fik hurtigt Wilmot's Warehouse på bordet efter at det var ankommet i eftermiddags. Det er et samarbejds-huskespil, hvor man skal placere 35 brikker og bagefter kunne huske både hvilke 35 brikker der er tale om og også deres placering. Der er for hver 7. brik man placerer et benspænd. F.eks. skulle vi undervejs dreje spillepladen 180 grader, vi skulle placere brikkerne uden at sige noget etc. Hvis man efterhånden brygger en god historie sammen er man i stand til at huske overraskende meget. I dette vores første forsøg fik vi byttet rundt på to par af brikker. Sidste del gør man på tid og det bliver ens score. Hver fejlplaceret brik koster ti strafsekunder. Jeg forventer at vi kommer til at gøre det bedre men givetvis også dårligere, hvis benspændene er irriterende nok.

I Too Many Bones stævnede Gale og Nugget ud imod Marrow. Jeg er ikke sikker på, at vi tidligere har prøvet kræfter med Marrow, men finalen har vi endnu til gode, så hvordan han opfører sig, må vi se nærmere på i morgen. Det var i hvert tilfælde også første gang at Gale har været med. Han har indtil nu været meget på hælene, da de fleste Baddies har slået på den svageste og det ofte har været hans lod da han har stået i forreste række. Jeg tror dog, at mange ting kan ændre sig i morgendagens afslutning.
frouvne, administrator

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Frouvne wrote: Sat Jan 04, 2025 12:22 am[...]

I Too Many Bones stævnede Gale og Nugget ud imod Marrow. Jeg er ikke sikker på, at vi tidligere har prøvet kræfter med Marrow, men finalen har vi endnu til gode, så hvordan han opfører sig, må vi se nærmere på i morgen. Det var i hvert tilfælde også første gang at Gale har været med. Han har indtil nu været meget på hælene, da de fleste Baddies har slået på den svageste og det ofte har været hans lod da han har stået i forreste række. Jeg tror dog, at mange ting kan ændre sig i morgendagens afslutning.
Vi fortsatte i dag. Jeg fik monteret min Arm Cannon og så var vi pludselig langt mere ovenpå i kampene. Da vi nåede til Marrow kunne vi starte med at smide den 20 point Baddie ud i den første runde. Så vi kunne begge kaste os direkte over Marrow og satsede alt på de terninger der kunne give skade. Så allerede i anden runde vandt vi.
frouvne, administrator

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Onsdag fortsatte vi vores mission i The Crew: Mission Deep Sea. Vi nåede syv del-missioner men flere af dem måtte vi igennem nogle gange før vi havde succes. Om vi har været mindre skarpe end da vi spillede det oprindelige spil eller om det er måden missionerne sammensættes på er svært at sige, men da vi spillede det oprindelige spil spillede vi stort set ingen del-missioner om. Der er dog ingen tvivl om, at det har betydning, at missionerne i dette spil sammensættes ved at man trækker opgaverne, hvor de i det oprindelige spil var defineret på forhånd. Sværhedsgraden kan derfor variere meget fra det ene forsøg på en del-mission til den næste. Men det trækker nu ikke ned fra fornøjelsen ved spillet.
frouvne, administrator

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Det har været en sløv søndag, så der har undervejs været plads til lidt brætspil. Der er blevet spillet Schotten Totten og så har min datter både spillet Crokinole og Wilmot's Warehouse. Det var første gang at hun prøvede Wilmot's Warehouse og vi klarede uden det store besvær at huske hvilke 35 brikker der var gemt samt placeringen på dem alle. Det er ret fedt, at man kan gøre det uden de store problemer og det var netop fordi jeg forventede at det var det, man ville erfare, hvis man spillede spillet. Og så er det da også blevet til et enkelt spil Daybreak, som også forløb uden de store katastrofer.
frouvne, administrator

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

I går blev der spillet såvel Schotten Totten som Daybreak og i dag er der blevet fulgt op med endnu mere Schotten Totten og
The Ravens of Thri Sahashri. Og så er aftenen blevet brugt til at vi spillede os igennem den sidste del af The Crew: Mission Deep Sea. Vi har spillet mange flere af del-missionerne om i dette spil i forhold til i det originale. Og jeg tænker egentlig, at det både har været styrken og svagheden ved spillet. Men alt i alt har det været rigtig fornøjeligt og jeg er virkelig glad for at vi ikke lod os (vild-)lede af en lidt dårlig førstegangsoplevelse, da vi prøvede det første gang for et par år siden umiddelbart efter at have gennemført det oprindelige spil.
frouvne, administrator

Image
Post Reply