Så er det blevet tid til at se nærmere på, hvad der var månedens spiloplevelse i januar 2025. Jeg havde en rigtig fornuftig måned, når jeg ser tilbage på den:
Schotten Totten - 13
Rear Window - 11
Memory - 6
Rainbow - 5
Crokinole - 4
Fromage - 4
The Ravens of Thri Sahashri - 4
Wilmot's Warehouse - 3
Bable - 2
The Crew: Mission Deep Sea - 2
Daybreak - 2
Finders Keepers! - 2
The Gang - 2
Too Many Bones - 2
Too Many Bones: Nugget - 2
America - 1
The Animals of Baker Street - 1
Klumpeduns - 1
The Lord of the Rings: Duel for Middle-earth - 1
Sea Salt & Paper - 1
Slay the Spire: The Board Game - 1
Too Many Bones: Ghillie - 1
Lad mig fremhæve nogle få af spillene. Det var fint at få Slay the Spire: The Board Game på bordet igen. Jeg er dog næsten lidt rystet over hvor dårligt den manual er skrevet. Jeg tror, man er gået til opgaven med en tiltro til, at alle jo i forvejen kender reglerne til computer-versionen. Jeg sidder i hvert tilfælde med en splittet følelse; jeg tænker det er et solidt spil, der er noget for mig, men på den anden side ved jeg ikke om jeg orker at lægge flere kræfter i at få reglerne under huden. The Crew: Mission Deep Sea fik efter flere års venten en ekstra chance. Og det skulle det også have. Jeg er rigtig glad for, at det skete. Et af de mest spillede spil blev Rear Window, der fik etableret sig som et solidt familiespil hos os. Rainbow fascinerede mig ved at et så simpelt design lader spillerne selv balancere spillet. Fromage er på mange måder nok det bedste nye spil på bordet og får forhåbentlig lov at blive dyrket meget mere, hvilket tilgængeligheden takket være relativt lav kompleksitet kombineret med overkommelig spiltid giver mulighed for. Månedens spiloplevelse har dog været Wilmot's Warehouse takket være dets originalitet og evne til at lade spillerne blive fascineret over deres egen formåen. Som spil betragtet er det ikke synderligt interessant men det er en oplevelse, jeg vil gøre mit for at udsætte flest muligt i min omgangskreds for.
Månedens spiloplevelse januar 2025
- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 660 times
- Been thanked: 749 times
Re: Månedens spiloplevelse januar 2025
^Jeg vil i alt fald meget gerne prøve Slay the Spire ved lejlighed 
Jeg har haft en rigtig fin måned, hvor der endelig kom nogle lidt større spil på bordet.
The Lord of the Rings: Duel for Middle-earth - 3
SCOUT - 2
Star Realms - 2
Ancient Knowledge - 1
Bable - 1
Clank! In! Space!:A Deck-Building Adventure - 1
Clank!: A Deck-Building Adventure - 1
Five Tribes: The Djinns of Naqala - 1
Great Western Trail - 1
Red Outpost - 1
Small World - 1
Splendor - 1
Through Ice & Snow - 1
Unconscious Mind - 1
Vindication - 1
Blandt de nye oplevelser var Ancient Knowledge lidt for abstrakt for min smag, men det skal da bestemt prøves igen. Clank! In Space! viser holdbarheden i deres spilunivers, men stor nytænkning var det godt nok ikke.
Unconscious Mind er ved at være så gennemspillet, at vi begynder at kunne lure på nogle af udvidelserne. Og så kan jeg jo godt se, at Vindication trænger til at blive luftet noget mere

Jeg har haft en rigtig fin måned, hvor der endelig kom nogle lidt større spil på bordet.
The Lord of the Rings: Duel for Middle-earth - 3
SCOUT - 2
Star Realms - 2
Ancient Knowledge - 1
Bable - 1
Clank! In! Space!:A Deck-Building Adventure - 1
Clank!: A Deck-Building Adventure - 1
Five Tribes: The Djinns of Naqala - 1
Great Western Trail - 1
Red Outpost - 1
Small World - 1
Splendor - 1
Through Ice & Snow - 1
Unconscious Mind - 1
Vindication - 1
Blandt de nye oplevelser var Ancient Knowledge lidt for abstrakt for min smag, men det skal da bestemt prøves igen. Clank! In Space! viser holdbarheden i deres spilunivers, men stor nytænkning var det godt nok ikke.
Unconscious Mind er ved at være så gennemspillet, at vi begynder at kunne lure på nogle af udvidelserne. Og så kan jeg jo godt se, at Vindication trænger til at blive luftet noget mere
Bestilt: Leviathan Wilds, Deep Regrets, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World
Seneste: Tzolk'in, SETI, Andromeda's Edge, Through Ice & Snow, Explorers of Navoria, Unconscious Mind
Seneste: Tzolk'in, SETI, Andromeda's Edge, Through Ice & Snow, Explorers of Navoria, Unconscious Mind
- zfire
- 100+ indlæg
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 86 times
Re: Månedens spiloplevelse januar 2025
En god måned hvor det både blev til noget nyt og gammelt
Similo - 7
Lords of Waterdeep - 3
Lemminge: Wer Springt Zuerst? - 2
Mosaix - 2
Reforest: Plants of the Pacific Northwest Coast - 2
Ark Nova - 1
Auf Teufel komm raus - 1
Black Rose Wars: Rebirth - 1
Bus - 1
Caracas - 1
Carpe Diem - 1
Challengers! - 1
Chartered: Building Amsterdam - 1
The Crew: Mission Deep Sea - 1
Dixit - 1
Dominion (Second Edition) - 1
Dune: Imperium – Uprising - 1
Fast Sloths - 1
Galactic Renaissance - 1
Hokkaido - 1
Just One - 1
Mosaic: A Story of Civilization - 1
Qwinto - 1
Robo Rally - 1
Stroganov - 1
Taluva - 1
Tower Up - 1
The White Castle - 1
Lemminge har været en god overraskelse i familievægt spilsgenren. Reforest var også overraskende dybt i forhold til at det bare er en deckbox med kort. Caracas var også en god oplevelse i tile laying men lidt præget af at scoring for de 'rare' dyr er på selve tilen, så man skal lige vende sig til hvordan ikonerne er bygget op.
Similo - 7
Lords of Waterdeep - 3
Lemminge: Wer Springt Zuerst? - 2
Mosaix - 2
Reforest: Plants of the Pacific Northwest Coast - 2
Ark Nova - 1
Auf Teufel komm raus - 1
Black Rose Wars: Rebirth - 1
Bus - 1
Caracas - 1
Carpe Diem - 1
Challengers! - 1
Chartered: Building Amsterdam - 1
The Crew: Mission Deep Sea - 1
Dixit - 1
Dominion (Second Edition) - 1
Dune: Imperium – Uprising - 1
Fast Sloths - 1
Galactic Renaissance - 1
Hokkaido - 1
Just One - 1
Mosaic: A Story of Civilization - 1
Qwinto - 1
Robo Rally - 1
Stroganov - 1
Taluva - 1
Tower Up - 1
The White Castle - 1
Lemminge har været en god overraskelse i familievægt spilsgenren. Reforest var også overraskende dybt i forhold til at det bare er en deckbox med kort. Caracas var også en god oplevelse i tile laying men lidt præget af at scoring for de 'rare' dyr er på selve tilen, så man skal lige vende sig til hvordan ikonerne er bygget op.