Hvad har du spillet i dag? Maj 2025
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 641 times
- Been thanked: 943 times
Hvad har du spillet i dag? Maj 2025
Vi kom godt i gang med maj måned med et spil Sankt Petersburg. Det er et af mine favorit-spil, men lige dette spil blev dog næsten lidt anti-klimatisk, da vi begge spillede benhårdt med den konsekvens at den ene bunke kort ekstremt hurtigt blev tømt.
frouvne, administrator

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2025
Efter at være kommet igennem reglerne til Moon Colony Bloodbath var der ikke nogen vej udenom at få det på bordet. Spillet starter fredeligt og det ser ud til at glide fint; månebasen vokser, man bygger bygninger, der gør en mere produktiv og alt ligner den rene idyl. Men der går ikke lang tid før robotter og andre twists gør livet surt for en og man først begynder at miste indbyggere og siden også sine bygninger. Så spillets titel viser sig hurtigt at være mere velvalgt end først antaget...
frouvne, administrator

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
Lørdag bød på to spil Moon Colony Bloodbath. Min interesse for spillet blev i første omgang tiltrukket af at det er designet af Donald X. Vaccarino. I mine øjne er Dominion nok det spil med den mest originale mekanisme jeg har oplevet i min tid som brætspiller. Så ting fra hans hånd har automatisk min interesse. Dette spil er beskrevet som et: "engine-building engine-losing tableau game" og det beskriver det rigtig fint. De første runder går alt fint imens man bygger sin base op og man begynder at få ting, der fungerer sammen og gør ens maskine mere og mere effektiv. Men robotter og ulykker begynder at have deres effekt og den er ikke positiv og inden længe er man nødt til at forlade de bygninger man indledningsvis konstruerede. Det store spørgsmål bliver nu, hvem der er i stand til at overleve længst muligt.
Til aften blev der spillet Sankt Petersburg. Forleden havde vi et lidt atypisk spil. Dette forløb helt som det plejer. Fantastisk spil. Vi blev dog opmærksomme på, at vi havde spillet uden et par kort. I forbindelse med at vi en overgang spillede med den store udvidelse fik vi opgraderet de kort der officielt var blevet rettet. De havde dog samme ikon i hjørnet som udvidelseskortene og var derfor blevet fjernet sammen med den. Så dem må vi lige have på plads igen, da det nok vil kunne føje en runde til spillet og i hvert tilfælde ikke er helt uden betydning.
Til aften blev der spillet Sankt Petersburg. Forleden havde vi et lidt atypisk spil. Dette forløb helt som det plejer. Fantastisk spil. Vi blev dog opmærksomme på, at vi havde spillet uden et par kort. I forbindelse med at vi en overgang spillede med den store udvidelse fik vi opgraderet de kort der officielt var blevet rettet. De havde dog samme ikon i hjørnet som udvidelseskortene og var derfor blevet fjernet sammen med den. Så dem må vi lige have på plads igen, da det nok vil kunne føje en runde til spillet og i hvert tilfælde ikke er helt uden betydning.
frouvne, administrator

- Jonezy
- 1000+ indlæg
- Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
- Has thanked: 555 times
- Been thanked: 339 times
Havde date med tegneseriedrengene i går, så der blev i den grad rullet terninger hele dagen.
Vi startede med Cthulhu: Death May Die: Fear of the Unknown, hvor vi var oppe imod Tsathoggua (sig lige det tre gange i træk
) på en bane i Paris' katakombere, hvor vi skulle ødelægge et alter og sprede skumle ben fra alteret rundt til nogle grave. Vi var for sløve til at få de ben rundt, så da vi endelig kunne slå løs på Tsathoggua havde vi ikke tid nok og kom kun igennem 2 af hans 3 stadier inden tiden løb ud. Verdenen gik under igen. Sorry.
Derefter til go to systemet for masser af terningerul, Zombicide. Vi spillede den sidste mission i kampagnen Zombicide (2nd Edition): Washington Z.C., hvor vi lavede en uheldig beslutning, så vi lige måtte nulstille banen igen. Men så gik det også noget nemmere og vi kom ud af Washington med viden om at præsidenten også var kommet ud.
Så stod den på Army of the Dead: A Zombicide Game. Endnu en Zombicide variant, denne gang med udgangspunkt i Zack Snyder filmen af samme navn. Det var så en af de mere udfordrende varianter, hvor vi nåede 3 baner uden at vinde en eneste gang. Fin variant og det hjalp gevaldigt at jeg havde brugt fredag aften på at se filmen (den er hæderlig, hvis man er til tju bang action film med zombier).
Vi fik mange tæv, men vi rullede også mange terninger og vi havde en fornøjelse af en lørdag.
Vi startede med Cthulhu: Death May Die: Fear of the Unknown, hvor vi var oppe imod Tsathoggua (sig lige det tre gange i træk

Derefter til go to systemet for masser af terningerul, Zombicide. Vi spillede den sidste mission i kampagnen Zombicide (2nd Edition): Washington Z.C., hvor vi lavede en uheldig beslutning, så vi lige måtte nulstille banen igen. Men så gik det også noget nemmere og vi kom ud af Washington med viden om at præsidenten også var kommet ud.
Så stod den på Army of the Dead: A Zombicide Game. Endnu en Zombicide variant, denne gang med udgangspunkt i Zack Snyder filmen af samme navn. Det var så en af de mere udfordrende varianter, hvor vi nåede 3 baner uden at vinde en eneste gang. Fin variant og det hjalp gevaldigt at jeg havde brugt fredag aften på at se filmen (den er hæderlig, hvis man er til tju bang action film med zombier).
Vi fik mange tæv, men vi rullede også mange terninger og vi havde en fornøjelse af en lørdag.
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
Til morgen spillede vi to spil Istanbul: The Dice Game før vi gik ud og deltog i den årlige arbejdsdag i andelsboligforeningen. Det blev dog også lidt brætspilsrelevant, da vi fik bekræftet en aftale om at spille med nogle naboer, der også er brætspilsinteresseret. Til eftermiddag introducerede jeg Helle til Kronologic: Paris 1920, der er alt det Cluedo burde have været. I de første fem scenarier, hvoraf vi spillede de to, går det i hvert tilfælde ud på at finde ud af hvem der forgiftede detektiven, hvor det skete og på hvilket klokkeslet. Det lyder bekendt!
Det fungerer og allerede i andet scenarie var man nødt til at anvende deduktioner og kunne ikke blot spørge sig direkte frem til alle svar.

frouvne, administrator

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
I denne uge kom Dune: War for Arrakis på bordet igen. Siden sidste uge havde jeg nået at læse reglerne igennem og havde sorteret mig gennem alle komponenterne i min egen udgave af spillet. Derfor følte jeg mig også langt bedre klædt på til spillet i denne uge. I forbindelse med gennemlæsningen af reglerne var der blevet opsnappet nogle fejlagtige regelfortolkninger, så der var nogle steder vi var lidt skarpere i denne uge. Det blev et relativt langt spil, tror jeg. I hvert tilfælde nåede vi igennem hoveddelen af kort og tropper. Alligevel nåede vi igennem spillet på en hverdagsaften. Jeg er meget begejstret for spillet efter de første spil. Jeg syntes, man har fundet en fin balance imellem gerne at ville gøre spillet tematisk og så alligevel gøre de særregler der er meget tilgængelige. Min vurdering er, at det er vigtigt at spille de rigtige kort på de rigtige tidspunkter, men samtidig følte jeg mig ikke overvældet af kortene, som jeg nogle gange kan. Og samtidig med at kort og ledere kan gøre at man optimerer sine ture er der ikke mange af dem, der virker overdrevne. Men dog alligevel vigtige! Min vurdering er, at det er et fantastisk spil.
Til aften lokkede min datter mig til at spille et par spil MicroMacro: Kids – Crazy City Park. Jeg så kortet på hovedet - og det gør det ikke lettere! Det betød også lidt for mit engagement. Men det er et fint spil.
Til aften lokkede min datter mig til at spille et par spil MicroMacro: Kids – Crazy City Park. Jeg så kortet på hovedet - og det gør det ikke lettere! Det betød også lidt for mit engagement. Men det er et fint spil.
frouvne, administrator

- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 726 times
- Been thanked: 847 times
Jeg vil mucho gerne prøve Dune:WfA på et tidspunkt
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Scales of Fate, World Order, Storyfold, Manhattan Project: Energy Empire
Seneste: How to Save a World, Dark Quarter, Altay, Trailblazer, Deep Regrets
- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 191 times
- Been thanked: 193 times
Er udvidelsen værd at få fat på? Hvad synes du om den i forhold til grundspillet?Jonezy wrote: ↑Sun May 04, 2025 3:00 pm Vi startede med Cthulhu: Death May Die: Fear of the Unknown, hvor vi var oppe imod Tsathoggua (sig lige det tre gange i træk) på en bane i Paris' katakombere, hvor vi skulle ødelægge et alter og sprede skumle ben fra alteret rundt til nogle grave. Vi var for sløve til at få de ben rundt, så da vi endelig kunne slå løs på Tsathoggua havde vi ikke tid nok og kom kun igennem 2 af hans 3 stadier inden tiden løb ud. Verdenen gik under igen. Sorry.
- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 191 times
- Been thanked: 193 times
Vi er nået til den årstid, hvor jeg ikke får spillet særlig meget, fordi lyset udenfor trækker, MEN i går fik vi besøg af en gut, som jeg havde lovet at introducere til Cthulhu: Death May Die (ok, det var mest gemalen, der introducerede, da det er ham, der forklarer regler her i huset - og mig, det bryder dem, muarhahahah!
).
Ahem.
Vi prøvede det tredje scenarie, hvor der var bal (!!) og med Hastur som überboss. Jeg syntes, at det var fedt med en så anderledes setting, og første del var sjov men også lige lovlig let ... og så kom vi til delen, hvor vi skulle kæmpe mod Hastur. Det var til gengæld temmelig svært (især eftersom min rolle ikke var særlig kampbaseret eller havde våben eller hjælpere, der gav bonus til kamp), og vi havde en episk afslutning, hvor der var én spiller tilbage, der nåede at dræbe Hastur i næstsidste terningeslag. Phew.

Ahem.
Vi prøvede det tredje scenarie, hvor der var bal (!!) og med Hastur som überboss. Jeg syntes, at det var fedt med en så anderledes setting, og første del var sjov men også lige lovlig let ... og så kom vi til delen, hvor vi skulle kæmpe mod Hastur. Det var til gengæld temmelig svært (især eftersom min rolle ikke var særlig kampbaseret eller havde våben eller hjælpere, der gav bonus til kamp), og vi havde en episk afslutning, hvor der var én spiller tilbage, der nåede at dræbe Hastur i næstsidste terningeslag. Phew.
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
Hvis det tidspunkt kunne være en hverdagsaften relativt snarligt, imens reglerne stadig er nogenlunde i frisk hukommelse, er det da bare om at komme i sving!
frouvne, administrator

- Jonezy
- 1000+ indlæg
- Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
- Has thanked: 555 times
- Been thanked: 339 times
Det er mere af det samme. Der er kommet nogle roaming monsters på, som giver nogle ekstra monstre at holde styr på og så nogle relics, som kan hjælpe een. Det bliver lidt mere fiddly, men man behøver ikke spille med det. Det er det smarte ved hele systemet, at man kan mikse og matche som man har lyst.Andrea wrote: ↑Fri May 09, 2025 1:41 pmEr udvidelsen værd at få fat på? Hvad synes du om den i forhold til grundspillet?Jonezy wrote: ↑Sun May 04, 2025 3:00 pm Vi startede med Cthulhu: Death May Die: Fear of the Unknown, hvor vi var oppe imod Tsathoggua (sig lige det tre gange i træk) på en bane i Paris' katakombere, hvor vi skulle ødelægge et alter og sprede skumle ben fra alteret rundt til nogle grave. Vi var for sløve til at få de ben rundt, så da vi endelig kunne slå løs på Tsathoggua havde vi ikke tid nok og kom kun igennem 2 af hans 3 stadier inden tiden løb ud. Verdenen gik under igen. Sorry.
Så hvis I mangler variation eller ikke kan styre FOMOen kan man sagtens hoppe på en udvidelse. Nu ved ikke hvor meget I har allerede har og hvor meget det kommer på bordet.
Jeg var med på den første kickstarter og har sæson 1 og 2 og en kasse stretchgoals. Det giver 5 forskellige Elder Ones og 23 episoder, så jeg har valgt at kalde den der.
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
Fredag aften blev indledt med to spil Too Many Bones, hvor det (endnu en gang) var Nugget og Ghillie, der udfordrede Nom. Første spil var en ren katastrofe. Heldigvis gik det helt anderledes i andet spil.
frouvne, administrator

- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 726 times
- Been thanked: 847 times
For en del år siden købte jeg The Grizzled, fik det prøvet én gang, tænkte "det var da meger sjovt"...og så kom det ikke videre.
I går sagde min datter "Har vi ikke er hurtigt coop?", og nå jo, det har vi da
Så vi prøvede det med 3 spillere.
Vi fik store prygl, men var enige om, at det da var ret interessant - så da min kone kom hjem fra arbejde, blev det prøvet to gange mere. Det lykkedes faktisk i sidste forsøg, med en god blanding af peptalk-taler og taktisk snilde.
Jeg kunne så se, at dervar gået præcis syv år siden første forsøg. Det er nok liiidt lang tid at vente
I går sagde min datter "Har vi ikke er hurtigt coop?", og nå jo, det har vi da

Vi fik store prygl, men var enige om, at det da var ret interessant - så da min kone kom hjem fra arbejde, blev det prøvet to gange mere. Det lykkedes faktisk i sidste forsøg, med en god blanding af peptalk-taler og taktisk snilde.
Jeg kunne så se, at dervar gået præcis syv år siden første forsøg. Det er nok liiidt lang tid at vente

Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Scales of Fate, World Order, Storyfold, Manhattan Project: Energy Empire
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
Vi blev desværre ikke rigtig grebet af spillet og p.t. tror jeg, det er svært at forestille sig, at vi prøver det igen. Det er få spil, der får en ekstra chance. Det var ellers et fint tema og nogle interessante mekanismer. Og så føler jeg måske også en vis pligt til at give det en ekstra chance i lyset af at illustratoren var blandt ofrene ved Charlie Hebdo angrebet. Det er i øvrigt nogle ret fine illustrationer, der minder en del om Tardis.Gunness wrote: ↑Sun May 11, 2025 8:39 pm For en del år siden købte jeg The Grizzled, fik det prøvet én gang, tænkte "det var da meger sjovt"...og så kom det ikke videre.
I går sagde min datter "Har vi ikke er hurtigt coop?", og nå jo, det har vi daSå vi prøvede det med 3 spillere.
Jeg kunne så se, at dervar gået præcis syv år siden første forsøg. Det er nok liiidt lang tid at vente![]()
Vi har endnu en gang haft The Ravens of Thri Sahashri på bordet. Det bliver vi åbenbart ikke lige trætte af.
frouvne, administrator

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
Ugen startede godt ud med et spil Arcs, sammen med to gamle kammerater. Vi startede lidt mere forsigtigt ud end de forrige gange, hvor det hurtigt har udviklet sig til fuld-skala konflikt mellem de to parter, hvilket tredjemanden har set til med stor fornøjelse. Vi spillede med en Experiensed opsætning, så vores tropper var også godt blandet fra spillets begyndelse. De andre var hurtige til at indtage det meste af kortet. I spillet blev Warlord ambitionen aldrig udløst, så de flåder der blev slået ud returnerede aldrig til spillet. Det endte nok med at blive udslagsgivende. I sidste runde var to af os side om side på point, men min modstander havde mistet inertien, da han ikke rigtigt militært kunne bakke sine trusler op. Jeg endte med at vinde en overbevisende sejr på den konto, da jeg lå bedst til alle tre Ambitions i sidste runde. Jeg tror til gengæld også det var min første sejr jeg fik der i mit 9. spil.
frouvne, administrator