August:
Moon Adventure - 3
SETI: Search for Extraterrestrial Intelligence - 3
For Sale - 2
London (Second Edition) - 2
Mazescape: Ariadne - 2
Peacemakers: Horrors of War - 2
Shamans - 2
Similo - 2
Cutthroat Caverns - 1
Earth - 1
Faraway - 1
Hitster: Rock - 1
How to Save a World - 1
Legacy of Yu - 1
Love Letter - 1
Memory - 1
Order Overload: Cafe - 1
Return to Dark Tower - 1
Vantage - 1
Det har alt i alt været en udmærket måned, hvor vi især har fået gravet os lidt længere ned i SETI. London er altid godt som en hurtig, og lettere ond tableau-bygger. Bedste nye oplevelse, Vantage, var ikke fra mine egne hylder - men det var sjovt at prøve. På samme måde blev jeg ret nysgerrig på Legacy of Yu, som jeg håber at få prøvet nogle flere spil af, inden biblioteket vil ha' det retur.
Månedens spiloplevelse - 2025
- Gunness
- 5000+ indlæg

- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 810 times
- Been thanked: 968 times
Re: Månedens spiloplevelse - 2025
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Scales of Fate, World Order, Storyfold, Manhattan Project: Energy Empire, Beast exp., Deep Regrets exp., Eldertide
Seneste: Voynich Puzzle, Siberian Manhunt, A Wild Venture, Leviathan Wilds, Tidal Blades 2
Seneste: Voynich Puzzle, Siberian Manhunt, A Wild Venture, Leviathan Wilds, Tidal Blades 2
- Frouvne
- 10.000+ indlæg

- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 705 times
- Been thanked: 1049 times
August - 2025
Så gik der en måned igen... Jeg spillede nogle interessante nye spil i denne måned. To af dem syntes jeg dog, at mit kendskab endnu er for overfladisk til at jeg helt kan vurdere dem, men potentielt kunne de godt være rigtig interessante: Compile: Main 1 ogLeviathan Wilds. Månedens spil er nok Steam Power: Deluxe Edition, da jeg forudser, at det kommer til at blive spillet rigtig meget men Return to Dark Tower bliver kun slået med et mulehår, for det syntes jeg er et super fedt spil.
Steam Power: Deluxe Edition - 5
Daybreak - 4
Pandemic - 3
Return to Dark Tower - 3
CLACK! - 2
Saint Petersburg - 2
The Shipwreck Arcana - 2
Age of War - 1
Calico - 1
Compile: Main 1 - 1
Crokinole - 1
Leviathan Wilds - 1
Push It - 1
Ra - 1
Steam Power: Cat Power - 1
Vantage - 1
Så gik der en måned igen... Jeg spillede nogle interessante nye spil i denne måned. To af dem syntes jeg dog, at mit kendskab endnu er for overfladisk til at jeg helt kan vurdere dem, men potentielt kunne de godt være rigtig interessante: Compile: Main 1 ogLeviathan Wilds. Månedens spil er nok Steam Power: Deluxe Edition, da jeg forudser, at det kommer til at blive spillet rigtig meget men Return to Dark Tower bliver kun slået med et mulehår, for det syntes jeg er et super fedt spil.
Steam Power: Deluxe Edition - 5
Daybreak - 4
Pandemic - 3
Return to Dark Tower - 3
CLACK! - 2
Saint Petersburg - 2
The Shipwreck Arcana - 2
Age of War - 1
Calico - 1
Compile: Main 1 - 1
Crokinole - 1
Leviathan Wilds - 1
Push It - 1
Ra - 1
Steam Power: Cat Power - 1
Vantage - 1
frouvne, administrator

- Frouvne
- 10.000+ indlæg

- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
September - 2025
Det var virkelig en slatten måned ... men heldigvis var der da også fine oplevelser blandt det der blev spillet. Wroth udmærkede sig på mange områder, som et rigtig interessant møde; grafisk, som en intensiv spiloplevelse. Forhåbentlig et spil jeg kan få på bordet, når der skal være lidt tjuh-bang og det alligevel godt må være på en fornuftig maskine, der fungerer. Rebel Princess var om muligt lettere tilgængeligt end jeg havde frygtet og det kunne jeg også rigtig godt lide. Månedens oplevelse har været Logic & Lore, hvilket givetvis skyldes at min datter også har været glad for det og det er et yderst elegant deduktionsspil, der kan spilles med et almindeligt sæt spillekort, hvis man ikke har behov for de flotte illustrationer i originalen.
Logic & Lore - 5
Rebel Princess: Deluxe Edition - 2
Return to Dark Tower - 2
Similo - 2
Crokinole - 1
Daybreak - 1
Moon Colony Bloodbath - 1
Ra - 1
Wroth - 1
Det var virkelig en slatten måned ... men heldigvis var der da også fine oplevelser blandt det der blev spillet. Wroth udmærkede sig på mange områder, som et rigtig interessant møde; grafisk, som en intensiv spiloplevelse. Forhåbentlig et spil jeg kan få på bordet, når der skal være lidt tjuh-bang og det alligevel godt må være på en fornuftig maskine, der fungerer. Rebel Princess var om muligt lettere tilgængeligt end jeg havde frygtet og det kunne jeg også rigtig godt lide. Månedens oplevelse har været Logic & Lore, hvilket givetvis skyldes at min datter også har været glad for det og det er et yderst elegant deduktionsspil, der kan spilles med et almindeligt sæt spillekort, hvis man ikke har behov for de flotte illustrationer i originalen.
Logic & Lore - 5
Rebel Princess: Deluxe Edition - 2
Return to Dark Tower - 2
Similo - 2
Crokinole - 1
Daybreak - 1
Moon Colony Bloodbath - 1
Ra - 1
Wroth - 1
frouvne, administrator

- Gunness
- 5000+ indlæg

- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Som vanligt ville jeg gerne have haft nogle flere tungere spil på listen, men det har på mange måder været en hektisk måned:
Leviathan Wilds - 8
Oathsworn: Into the Deepwood - 3
Sequence - 3
Deep Sea Adventure - 2
King of Tokyo - 2
Legacy of Yu - 2
Whale to Look - 2
Zoo Vadis - 2
1902 Méliès - 1
7 Wonders - 1
Azul - 1
Bable - 1
Dominion - 1
How to Save a World - 1
Love Letter - 1
Moon Adventure - 1
River Valley Glassworks - 1
Twilight Struggle - 1
Wroth - 1
Leviathan Wilds har været en succes ift. tyngde og hvor let det er at få på bordet. Jeg ser frem til at lege med nogle af de sværere bosser. Og Wroth var et sjovt bekendtskab, og behageligt strømlinet - area control er en genre, der tit er overlæsset med alle muligt udenoms. Og så var det fedt endelig at spille Twilight Struggle igen.
Alligevel tror jeg, at Legacy of Yu ender som månedens oplevelse. Det kunne jeg godt finde på at fremskaffe igen. Jeg bliver aldrig den store solo-spiller, så det skal være noget i denne stil, før jeg får taget mig sammen.
Leviathan Wilds - 8
Oathsworn: Into the Deepwood - 3
Sequence - 3
Deep Sea Adventure - 2
King of Tokyo - 2
Legacy of Yu - 2
Whale to Look - 2
Zoo Vadis - 2
1902 Méliès - 1
7 Wonders - 1
Azul - 1
Bable - 1
Dominion - 1
How to Save a World - 1
Love Letter - 1
Moon Adventure - 1
River Valley Glassworks - 1
Twilight Struggle - 1
Wroth - 1
Leviathan Wilds har været en succes ift. tyngde og hvor let det er at få på bordet. Jeg ser frem til at lege med nogle af de sværere bosser. Og Wroth var et sjovt bekendtskab, og behageligt strømlinet - area control er en genre, der tit er overlæsset med alle muligt udenoms. Og så var det fedt endelig at spille Twilight Struggle igen.
Alligevel tror jeg, at Legacy of Yu ender som månedens oplevelse. Det kunne jeg godt finde på at fremskaffe igen. Jeg bliver aldrig den store solo-spiller, så det skal være noget i denne stil, før jeg får taget mig sammen.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Scales of Fate, World Order, Storyfold, Manhattan Project: Energy Empire, Beast exp., Deep Regrets exp., Eldertide
- Frouvne
- 10.000+ indlæg

Oktober - 2025
Det blev endnu en slatten måned. Jeg var rigtig glad for at få prøvet Meadow og det er nok et spil, der skal prøves noget mere. Månedens spiloplevelse var dog nok at få Magic: The Gathering på bordet igen og særligt at det ikke var mere bøvlet at få gang i igen.
Magic: The Gathering - 7
Logic & Lore - 4
Meadow - 4
Similo - 3
Crokinole - 1
The Hobbit: There and Back Again - 1
Rebel Princess: Deluxe Edition - 1
Spot it! - 1
Wroth - 1
Det blev endnu en slatten måned. Jeg var rigtig glad for at få prøvet Meadow og det er nok et spil, der skal prøves noget mere. Månedens spiloplevelse var dog nok at få Magic: The Gathering på bordet igen og særligt at det ikke var mere bøvlet at få gang i igen.
Magic: The Gathering - 7
Logic & Lore - 4
Meadow - 4
Similo - 3
Crokinole - 1
The Hobbit: There and Back Again - 1
Rebel Princess: Deluxe Edition - 1
Spot it! - 1
Wroth - 1
frouvne, administrator

- Gunness
- 5000+ indlæg

Oktober 2025
1906 San Francisco - 2
Carnival of Sins - 2
Castle Combo - 2
Gùgōng - 2
I Made You a Mixtape - 2
Tír na nÓg - 2
Amun-Re: 20th Anniversary Edition - 1
Bohemians - 1
Borealis: Arctic Expeditions - 1
Breaking Moon - 1
Cat and the Tower - 1
Children of the Colossi - 1
Deep Regrets - 1
Fairy Perfume - 1
Follow Me - 1
Heat: Pedal to the Metal - 1
Orbita - 1
Paladins of the West Kingdom - 1
Siberian Manhunt - 1
Tax the Rich - 1
Up or Down? - 1
Upside Town - 1
Violet and the Grumpy Nisse - 1
Zoology - 1
Pga. Essen-besøget er det blevet til mange forskellige spil denne måned. Jeg har store forventninger til Siberian Manhunt, men af de fulde spil har jeg nok været mest glad for at få prøvet Amun-Re igen. Og så et venligt nik til I Made You a Mixtape i den mere letbenede genre.
1906 San Francisco - 2
Carnival of Sins - 2
Castle Combo - 2
Gùgōng - 2
I Made You a Mixtape - 2
Tír na nÓg - 2
Amun-Re: 20th Anniversary Edition - 1
Bohemians - 1
Borealis: Arctic Expeditions - 1
Breaking Moon - 1
Cat and the Tower - 1
Children of the Colossi - 1
Deep Regrets - 1
Fairy Perfume - 1
Follow Me - 1
Heat: Pedal to the Metal - 1
Orbita - 1
Paladins of the West Kingdom - 1
Siberian Manhunt - 1
Tax the Rich - 1
Up or Down? - 1
Upside Town - 1
Violet and the Grumpy Nisse - 1
Zoology - 1
Pga. Essen-besøget er det blevet til mange forskellige spil denne måned. Jeg har store forventninger til Siberian Manhunt, men af de fulde spil har jeg nok været mest glad for at få prøvet Amun-Re igen. Og så et venligt nik til I Made You a Mixtape i den mere letbenede genre.
- zfire
- 100+ indlæg

- Has thanked: 85 times
- Been thanked: 107 times
Oktober 2025
Yokai Pagoda - 6
The Druids of Edora - 3
Grand Austria Hotel - 2
Qin - 2
Tenby - 2
VIVO - 2
7 Empires - 1
Biddle - 1
Bohemians - 1
Eternal Decks - 1
Feya's Swamp - 1
Fortunes of Scoundrel Bay - 1
Glen More II: Chronicles - 1
Little Town - 1
Mythical Dice - 1
Night Soil - 1
Origin Story - 1
Red North - 1
Terraforming Mars - 1
Tianxia - 1
Tramways - 1
Min oktober er også ret preget af Essen, af de store spil må den gå til The Druids of Edora mest fordi jeg fik det spillet flere gange(og det er et godt Feld spil), men der skulle ikke meget til før det gik til enten Feya's Swamp eller Night Soil. Af de små må det helt klart gå til Yokai Pagoda, men VIVO var også en god oplevelse.
Yokai Pagoda - 6
The Druids of Edora - 3
Grand Austria Hotel - 2
Qin - 2
Tenby - 2
VIVO - 2
7 Empires - 1
Biddle - 1
Bohemians - 1
Eternal Decks - 1
Feya's Swamp - 1
Fortunes of Scoundrel Bay - 1
Glen More II: Chronicles - 1
Little Town - 1
Mythical Dice - 1
Night Soil - 1
Origin Story - 1
Red North - 1
Terraforming Mars - 1
Tianxia - 1
Tramways - 1
Min oktober er også ret preget af Essen, af de store spil må den gå til The Druids of Edora mest fordi jeg fik det spillet flere gange(og det er et godt Feld spil), men der skulle ikke meget til før det gik til enten Feya's Swamp eller Night Soil. Af de små må det helt klart gå til Yokai Pagoda, men VIVO var også en god oplevelse.
- Frouvne
- 10.000+ indlæg

Det glæder mig at se, at det stadig bliver spillet. Jeg tror at det blev lidt misforstået - jeg håber på et tidspunkt at kunne hive det frem igen og finde nogle at spille det med.
frouvne, administrator

- zfire
- 100+ indlæg

- Has thanked: 85 times
- Been thanked: 107 times
Jeg er også usikker på hvorvidt de andre synes det var godt eller bare okay. Men generelt synes jeg den slags spil er gode(Tramways/Age of Steam fx), men det kan være lidt svært at finde spillere til.