Mit kæreste eje...
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 634 times
- Been thanked: 929 times
Mit kæreste eje...
Hvilket spil er dit kæreste eje?
Er der fordi det er det bedste spil? Knytter der sig en speciel historie til spillet ? Eller er der en helt anden grund til, at det netop er dette spil, der er dit kæreste eje?
Er der fordi det er det bedste spil? Knytter der sig en speciel historie til spillet ? Eller er der en helt anden grund til, at det netop er dette spil, der er dit kæreste eje?
frouvne, administrator

Hero Quest. Spillede det da jeg var bette. Mit første rigtige spil hvor jeg kunne bruge fantasien og sidde og nørde med det, selvom der ikke var nogen og spille med.
Fantastisk spil / semi-bordrollespil.
edit:
Fantastisk spil / semi-bord-hack'n'slash-"rollespil" (karakter-spil).
Fantastisk spil / semi-bordrollespil.
edit:
Fantastisk spil / semi-bord-hack'n'slash-"rollespil" (karakter-spil).
:::...---== Bananlikør ==--...:::
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Det må være et af mine gamle spil - alene af den grund, af et nyt spil som er let at erstatte aldrig ville være noget jeg ville være sådan rigtig ked af at miste - jeg kunne jo bare købe et nyt eksemplar.
Af de gamle spil har en del af Avalon Hills spil en stor plads i mit hjerte, det kunne f.eks. være Hannibal, Civilization, Titan, eller 1830.
Af de gamle spil har en del af Avalon Hills spil en stor plads i mit hjerte, det kunne f.eks. være Hannibal, Civilization, Titan, eller 1830.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 634 times
- Been thanked: 929 times
Diplomacy er stadig mit favoritspil og mit eksemplar af spillet har jeg haft med mig siden en gang midt i 80'erne. Selvom meget taler for, at det kunne være spillet, der skulle nævnes her, vil jeg alligevel lade valget falde på et spil, der er blevet inddraget i min samling langt senere, nemlig Dune. Grunden til at valget falder på Dune må primært tilskrives dets meget stærke tema. Dette kombineret med nogle solide spilmekanismer gør det til et naturligt valg for mig.
frouvne, administrator

-
- 1000+ indlæg
Rekordnørdet for mig.
Det kæreste eje jeg har er en fransk udgave af Magic The Gathering kortet "Urza's Factory".
Årsagen er at jeg lavede en masse spiltest med en tysker på et tidspunkt, og i fællesskab lykkedes det os rent faktisk at lave et konkurrencedygtigt deck, som gik hen og blev et af det gængse decks som man spillede og testede mod for den daværende "block constructed" som det hedder så fint i fagsproget
(lige nu kan jeg for min død ikke huske hvilken block det var)
Kortet sendte han til mig, som tak for godt samarbejde, selvom jeg aldrig sendte noget som helst til ham, og sidenhen ikke har haft nogen som helst form for kontakt til manden.
Så kortet minder mig om hvor godt Magic er når det er RIGTIG godt, og at der stadig findes gode mennesker, udover de idioter der iøvrigt også er derude.
Det kæreste eje jeg har er en fransk udgave af Magic The Gathering kortet "Urza's Factory".
Årsagen er at jeg lavede en masse spiltest med en tysker på et tidspunkt, og i fællesskab lykkedes det os rent faktisk at lave et konkurrencedygtigt deck, som gik hen og blev et af det gængse decks som man spillede og testede mod for den daværende "block constructed" som det hedder så fint i fagsproget

Kortet sendte han til mig, som tak for godt samarbejde, selvom jeg aldrig sendte noget som helst til ham, og sidenhen ikke har haft nogen som helst form for kontakt til manden.
Så kortet minder mig om hvor godt Magic er når det er RIGTIG godt, og at der stadig findes gode mennesker, udover de idioter der iøvrigt også er derude.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
qute wrote:Jeg har ikke rigtig nogle gamle spil jeg også synes er gode. Ellers ville det være heroquest(Som jeg solgte)
Kæreste eje: War of the Ring
Samtidig den største kasse
Jeg er helt klart på samme vogn som qute: War of the Ring! Man føler virkeligt, at man selv er med i ringkrigen, når man spiller det

- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 716 times
- Been thanked: 839 times
Så afgjort Civilization. Vi får det ikke ofte nok på bordet, men mand altså, hvilket tema og hvilken kvalitet (dog ikke af komponenterne!). Spillet har fulgt mig gennem ti år, og der er lige stor, andægtig begejstring hver gang det lykkes os at få spillet. [bøjer sig i støvet]
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
- Jacob Reinholdt
- 10+ indlæg
- Favoritspil: Gunslinger, Steam, Race for the Galaxy, Commands & Colors: Ancients osv.