Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Jeg har set 1 og 2, Qute, du må gerne se dem en dag :wink: , men jeg mangler set 3. Har ikke fået fat i det endnu ...

Men jeg har fået det nye Gipf ind ad døren i dag - havde kun den gamle udgave, foruden China og et par små kortspil; Saboteur, Rosenkönig, Sakkara, GmbH & Co.KG og Circus Flocati ....
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

Helle wrote:Jeg har set 1 og 2, Qute, du må gerne se dem en dag :wink: , men jeg mangler set 3. Har ikke fået fat i det endnu ...

Men jeg har fået det nye Gipf ind ad døren i dag - havde kun den gamle udgave, foruden China og et par små kortspil; Saboteur, Rosenkönig, Sakkara, GmbH & Co.KG og Circus Flocati ....
Jeg har skam set 1 & 2 :D
Jeg er jo gipf maniac.

Det nye gipf? Med lækre brikker? mener materialet hedder noget med bake ikke?
Image
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Bakelit hedder det vist - ja, nyt og nyt, så nyt er det jo ikke længere, men det gamle er jo et andet design og en anden størrelse æske ...
lara
50+ indlæg
50+ indlæg

Post by lara »

qute wrote: Tamsk er sådan set meget sjovt, men jeg synes slet ikke det kan måle sig med de andre.
Det er rart at få at vide.

Jeg har kun spillet Yinsh og Dvonn en enkelt gang hver, da valget ofte falder på Zértz, som jeg har fået spillet en del. Det spil tiltaler mig (og mit hoved) meget. Gipf har jeg prøvet nogle gange og er også godt, men jeg foretrækker bare Zértz.
qute wrote: Har du også Set 1 & 2?
Nej, det har jeg ikke og heller ikke set 3. Desværre var 1 og 2 udsolgt i dag, da jeg kiggede forbi Helle, for ellers havde jeg købt dem. Er det noget man bør investere penge i, hvis man finder dem andetsteds?
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Altså ja, hvis man er samler ... :D Men jeg tror, at man kan klare sig lang tid med de forskellige grundspil - og så kan det jo til syvende og sidst være, at man er ved at være lidt træt af Gipf spil ... så mit bud vil :D være - vent og se tiden an, om du har behov for mere udfordring udover grundspillene ... vi har slet ikke haft anvendt vores udvidelsessæt endnu ....
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

Helle wrote:Altså ja, hvis man er samler ... :D Men jeg tror, at man kan klare sig lang tid med de forskellige grundspil - og så kan det jo til syvende og sidst være, at man er ved at være lidt træt af Gipf spil ... så mit bud vil :D være - vent og se tiden an, om du har behov for mere udfordring udover grundspillene ... vi har slet ikke haft anvendt vores udvidelsessæt endnu ....
Jeg synes grund spillet gipf bliver en del sjovere af at bruge den ekstra brikker.

Wow, set 3 er endelig kommet ud. Snart kan jeg fuldende min samling. YAY
Image
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

qute wrote:
Helle wrote:Altså ja, hvis man er samler ... :D Men jeg tror, at man kan klare sig lang tid med de forskellige grundspil - og så kan det jo til syvende og sidst være, at man er ved at være lidt træt af Gipf spil ... så mit bud vil :D være - vent og se tiden an, om du har behov for mere udfordring udover grundspillene ... vi har slet ikke haft anvendt vores udvidelsessæt endnu ....
Jeg synes grund spillet gipf bliver en del sjovere af at bruge den ekstra brikker.

Wow, set 3 er endelig kommet ud. Snart kan jeg fuldende min samling. YAY
Ok, jeg har ikke spillet så meget Gipf - jeg tænkte mest på det der med at skulle kombinere sine egne spil, hvilket vist også er meningen at man skal kunne gøre ... hmmm denne her tråd burde rykkes til en der hed "Gipfomania" eller lignende, ik´Qute ...!
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Jeg købte i øvrigt også liiiiige et par eksemplarer af Vinci ... jeg har alligevel brugt noget tid på at spille Vinci på nettet, så nu var tiden kommet til at der skulle være et fysisk eksemplar i samlingen.
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 247 times
Been thanked: 2 times

Post by Kanzler »

Helle wrote:Jeg købte i øvrigt også liiiiige et par eksemplarer af Vinci ... jeg har alligevel brugt noget tid på at spille Vinci på nettet, så nu var tiden kommet til at der skulle være et fysisk eksemplar i samlingen.
Godt køb :D
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 928 times

Post by Frouvne »

lara wrote:[...] Jeg har egentligt kun hørt dårligt om Tamsk [...]
Det var da trist at høre, for det er da et yderst interessant spil. Alene spillets originalitet syntes jeg berettiger til, at man skal give det et par chancer. At spillet så faktisk er rigtig godt, gør det jo kun endnu mere trist, hvis det har et dårligt ry. Selv anskaffede jeg mig spillet på et tidspunkt, hvor det var meget eftertragtet og det formentlig primært fordi det på daværende tidspunkt var svært opdriveligt. Min umiddelbare vurdering vil dog være, at Tamsk er et af den slags spil, der skiller vandene; enten så kan man virkelig godt lide det eller det modsatte...
frouvne, administrator

Image
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Kanzler »

I dag har jeg været i Bog&Idé på Strøget, hvor jeg i en afkrog af butikken fandt et et enkelt eksemplar af Knizia's Kingdoms til 10 kr :D
Nice!
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Kanzler wrote:I dag har jeg været i Bog&Idé på Strøget, hvor jeg i en afkrog af butikken fandt et et enkelt eksemplar af Knizia's Kingdoms til 10 kr :D
Nice!
:shock:

En smart shopper havde straks købt 5, så der var noget at bytte med på forum.... Mon Kanzler var smart...?
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Kanzler »

Helle wrote:
Kanzler wrote:I dag har jeg været i Bog&Idé på Strøget, hvor jeg i en afkrog af butikken fandt et et enkelt eksemplar af Knizia's Kingdoms til 10 kr :D
Nice!
:shock:

En smart shopper havde straks købt 5, så der var noget at bytte med på forum.... Mon Kanzler var smart...?
Der var kun et enkelt eksemplar, så det var ikke muligt.. Desuden var det en lidt mærkelig situation da der faktisk var en pris på spillet på 40 kr. Da jeg så kom til kassen blev prisen slået ind til 10 kr. Ekspedienten så også lidt overrasket ud, men 10 kr blev det :P
lara
50+ indlæg
50+ indlæg

Post by lara »

Så fik jeg hentet det spil, jeg bestilte sidste uge. Et styks Sitting Ducks Gallery MED bræt er nu mit :D
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Tja, jeg har købt Age of Empires - og Lord of the Rings - Battlefieldsudvidelsen og så et par fortælle spil til sønnike, der er glad for at fortælle historier - nemlig Once upon a time og udvidelsen Dark Tales.
Post Reply