Spil, der egner sig bedst til fem spillere

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Spil, der egner sig bedst til fem spillere

Post by Andrea »

Spil, der er fungerer bedst med fem spillere?

Fury of Dracula. Det er altså sjovest, når man har hver sin rolle :)

Bang! Så er alle rolletyper i spil, hvilket jeg klart foretrækker frem for ved færre spillere.
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Jeg har haft de bedste oplevelser med Railroad Tycoon når vi har været 5 spillere. 4 spillere er også fint, men der mangler måske lidt konkurrence på det store kort. 6 spillere derimod synes jeg bliver en anelse trængt.
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Post by Jesper »

RTT er et fint spil med både fem og seks, og det går egentlig forbavsende hurtigt når folk først har lært det.

Pitch Car er endnu bedre med fem, end med tre. Der skal bare være plads nok rundt om bordet.
Kanzler wrote:Jeg har haft de bedste oplevelser med Railroad Tycoon når vi har været 5 spillere. 4 spillere er også fint, men der mangler måske lidt konkurrence på det store kort. 6 spillere derimod synes jeg bliver en anelse trængt.
Jesper Rugård Jensen
User avatar
lara
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 86
Joined: Thu Aug 09, 2007 9:54 pm
Location: 2100 København Ø

Post by lara »

Gode 5-personers spil: Puerto Rico, Metro, Carcassonne, El Grande, Elfenland, Fearsome Floors, Cartagena, Sitting Ducks.

Mange af ovenstående spil fungerer også som 3 eller 4 personers spil (se de andre tråde).
User avatar
Tina
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 192
Joined: Sat Jan 27, 2007 1:52 am
Location: Valby

Post by Tina »

Her skal også nævnes Descent - hvor spillet fungerer bedst med en overloard mod et fuldt hold af spillere.
Post Reply