Dune - 26/8-07

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 929 times

Dune - 26/8-07

Post by Frouvne »

Langt om længe kom den gode nyhed: Dune vil blive genoptrykt! :D Men uden det oprindelige tema: Dune! :cry: Oh, skræk og rædsel! Så er det jo for pokker ikke Dune, der bliver genudgivet!!! :evil:

Det er Fantasy Flight Games, der skal forestår udgivelsen af det nye spil og det kan jo for så vidt være godt nok. De har i forvejen udgivet solide rumspil - ikke mindst Twilight Imperium III - og har som bekendt StarCraft: The Board Game inde i den afsluttende udgivelsesfase, så det er jo en genre, de er som skabt til at udgive.

Men, men, men... Dune er ikke et af de spil, man bare kan udskifte temaet i. For mig er det suverænt det bedst tematiserede spil, når det handler om at inkorporere et univers jeg kender og holder af helt ind i spillets centrale mekanismer. Og der er da nogle gode og interessante mekanismer, man helt sikkert kan overføre og videreudvikle i et nyt spil. Men at tro at spillet så kan blive lige så godt og måske endnu bedre tvivler jeg meget på, da dem der virkelig holder af Dune, formentlig i vid udstrækning gør det netop fordi temaet i den grad er en del af spillets mekanismer.
frouvne, administrator

Image
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Has thanked: 17 times
Been thanked: 4 times

Post by APK »

Du har vel underskrevet denne "petition"? :-)

http://www.boardgamegeek.com/thread/200293
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 929 times

Post by Frouvne »

APK wrote:Du har vel underskrevet denne "petition"? :-)

http://www.boardgamegeek.com/thread/200293
Jeg har set den og overvejet at underskrive den. Jeg er dog ikke sikker på, at Fantasy Flight Games er den udgiver, jeg helst ser udgive Dune. :)
frouvne, administrator

Image
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Rune Petersen »

Måske kan de få ryddet lidt op i reglerne omkring husenes særlige egenskaber. Det forekom mig en anelse rodet da vi spillede det (for efterhånden længe siden).
Post Reply