Hjælp til installation af Gimp søges

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Hjælp til installation af Gimp søges

Post by Frouvne »

Nu ved jeg jo, at dette forum er inficeret af en række computer-nørder. Måske der er nogen, der har blot et overfladisk kendskab til Gimp og installationen af dette. Jeg har tidligere forsøgt mig men man får jo en alen-lang liste af muligheder på gimp.org. I dag forsøgte jeg så via brugen af en installer på http://gimp-win.sourceforge.net/ - lettere skulle det vel ikke kunne være?! Men, men, men... Man skal også installere GTK+ 2 Runtime Environment som førstegangsbruger og den kan programmet selvfølgelig ikke finde via det link, de har fra siden... :( (http://gimp-win.sourceforge.net/stable.html) Nogen ideer om præcis det samme kan findes andetsteds... f.eks. på de alen-lange lister på gimp.org.

På forhånd tak!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Jeg ved ikke om du overhovedet kan få en Windows version af installations-filen endnu. De skriver at de snart vil blive lavet....

Jeg fandt dog et link til den forrige version direkte på GTK's egen hjemmeside:
ftp://ftp.gtk.org/pub/gtk/v2.8/win32/gt ... 2.8.20.zip

Men om det så virker med den version aner jeg ikke.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Post by Gunness »

Jeg ved ikke, om de er ved at opdatere, men det plejer at fungere fint. Jeg hentede den fra den irske server (HEAnet) den anden dag uden problemer. Giv det et par dage, eller hent den forrige udgave, som Stony foreslår. Jeg er 99,9% sikker på, at det vil virke uden problemer.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Tak for hjælpen! Nu har jeg ventet i nogle dage :wink: ... og installationen gik fuldkommen smertefrit! Så nu skal der leges! :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Post by Gunness »

Frouvne wrote:Tak for hjælpen! Nu har jeg ventet i nogle dage :wink: ...
Årets underdrivelse?? :D Men held og lykke med programmet!
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Aermord
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 30
Joined: Sat May 19, 2007 8:57 pm

Post by Aermord »

Det er lidt ud af en tangent, men hvis du er efter et tegneprogram i stedet for et billedredigeringsprogram som GIMP, så prøv Inkscape, der byder på ægte vektorbaseret grafik. Det er kort sagt et genialt program og ganske gratis (open source).
/Aermord

I do not love the bright sword for its sharpness, nor the arrow for its swiftness, nor the warrior for his glory. I love only that which they defend. -- Faramir (J.R.R. Tolkien)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Aermord wrote:Det er lidt ud af en tangent, men hvis du er efter et tegneprogram i stedet for et billedredigeringsprogram som GIMP, så prøv Inkscape, der byder på ægte vektorbaseret grafik. Det er kort sagt et genialt program og ganske gratis (open source).
Tak for tippet! Det vil jeg kigge nærmere på! Umiddelbart er det mest et billedredigeringsprogram jeg har behov for, men p.t. er jeg ikke helt klar over mine behov... GIMP ser ud til at kunne lidt af hvert - og sikkert meget mere end jeg lige har behov for i første omgang - men jeg kunne godt tænke mig at blive præsenteret for flere muligheder. Så dit forslag er meget kærkomment! :)
frouvne, administrator

Image
Post Reply