Brass - 16/11-07
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 634 times
- Been thanked: 929 times
Brass - 16/11-07
Martin Wallaces seneste spil Brass ser ud til at have fået en rigtig god modtagelse. Spillet er et af de spil, jeg så mest frem til ved årets store spilbegivenhed Spiel 2007. Endnu er det ikke lykkedes mig at få det spillet; det har været planlagt at skulle spilles to gange og begge gange er det mislykkedes. Derfor spørger jeg ud i det blå til dem, der har prøvet det: Hvordan er jeres første indtryk af spillet? Hvordan fungerer det i sammenligning med hans tidligere spil? Hvor stort er elementet af held? Ja, kort sagt: Hvad mener du om Brass? 

frouvne, administrator

- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
BRASS IS TEH R0XX0RS! WLLACE RULEZ! W00T!
Udover det er mine svar på dine spørgsmål som følger: "Godt", "meget bedre", "ikke så stort, men der er lidt hvilket føles tilpas", og "jeg synes det er et dødgodt økonomispil".

Udover det er mine svar på dine spørgsmål som følger: "Godt", "meget bedre", "ikke så stort, men der er lidt hvilket føles tilpas", og "jeg synes det er et dødgodt økonomispil".

What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Jens_Hoppe wrote:BRASS IS TEH R0XX0RS! WLLACE RULEZ! W00T!
Så det er tæt på, at Wallace udfordrer Reinar den almægtige Knizias status i dit univers, Jens?

frouvne, administrator

- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
Ups!Jens_Hoppe wrote:Stav Reiners navn forkert én gang til, og jeg samler de hellige krigere mod dig!Frouvne wrote:Så det er tæt på, at Wallace udfordrer Reinar den almægtige Knizias status i dit univers, Jens?![]()
![]()

frouvne, administrator

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
Jens_Hoppe wrote:[...] Udover det er mine svar på dine spørgsmål som følger: "Godt", "meget bedre", "ikke så stort, men der er lidt hvilket føles tilpas", og "jeg synes det er et dødgodt økonomispil".
Det er rigtig rart at høre, at der er en Martin Wallace-spil, der kan begejstre dig, Jens, nu du har været en smule kritisk overfor flere af hans andre udgivelser. Det er i hvert tilfælde med til at skrue forventningerne endnu højere op hos mig, der i forvejen holder meget af flere af hans tidligere udgivelser. Det har også været rart at høre andetsteds, at han øjensynligt er lykkedes bedre med at integrere temaet, end det har været tilfældet tidligere.
frouvne, administrator

- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Det kan jeg ikke helt forstå. Jeg synes at det netop er en af Martin Wallace's styrker, at han formår at indarbejde temaet. Det er ikke bare noget der kommer helt ude fra højre, og bliver klasket ned over en samling mekanismer, som man - med al ære og respekt - ofte er nødt til at sige er tilfældet med Knizia's spil.Frouvne wrote:Det har også været rart at høre andetsteds, at han øjensynligt er lykkedes bedre med at integrere temaet, end det har været tilfældet tidligere.
Liberté er et af mine all-time favorit spil. Det er lavet af Wallace, og jeg synes det er et pragteksemplar m.h.t. tema og mekanismer der hænger sammen.
Og for at komme tilbage til trådens oprindelige emne, så har jeg kun fået prøvet spillet en enkelt gang, men det var absolut et positivt førstehåndsindtryk. Hvad jeg opfatter som spillet styrker og svagheder, kan jeg ikke rigtig danne mig et billede af, før jeg har fået prøvet det nogle flere gange.
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
Jeg er nok meget enig med dig, Stony. Martin Wallace er måske ikke den, der gør mest ud af at integrere temaerne i sine spil, men han er absolut ikke dårlig til det. Spørgsmålet om integration af tema er en mærkelig - og ofte såvel meget subjektiv som følsom - debat. Jeg videregav blot en kommentar, jeg er stødt på et par steder og så det som positivt, hvis temaet trådte endnu bedre igennem end det plejer.Stony wrote:Det kan jeg ikke helt forstå. Jeg synes at det netop er en af Martin Wallace's styrker, at han formår at indarbejde temaet. Det er ikke bare noget der kommer helt ude fra højre, og bliver klasket ned over en samling mekanismer, som man - med al ære og respekt - ofte er nødt til at sige er tilfældet med Knizia's spil. [...]Frouvne wrote:Det har også været rart at høre andetsteds, at han øjensynligt er lykkedes bedre med at integrere temaet, end det har været tilfældet tidligere.
frouvne, administrator