Hvilket nordisk spilfirma har den bedste distribution?

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Hvilket nordisk spilfirma har den bedste distribution?

Post by Jens_Hoppe »

Jeg viderebringer her et spørgsmål fra en spildesigner jeg har hørt fra, som overvejer en nordisk udgivelse af et spil, der allerede er udkommet på tysk:

Hvilken nordisk udgiver kan anbefales? Lautapelit.fi, Tactic, Enigma? Nogle andre? Hvilke af disse firmaers spil kan findes i almindelige butikker (boghandlere, legetøjsbutikker), og hvilke skal man i specialforretninger for at finde?

Jeg kan huske, at der var snak om at Lautapelit havde en række tyske spil til salg i f.eks. Toys 'r Us. Er de andre firmaer lige så godt repræsenteret?

Håber I kan hjælpe... :)
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Mon spillet skulle hedde noget med "Små fyre der cykler rundt i en skov"?

Jeg tror at spildesigneren har skudt med spredehagl, for jeg har hørt om flere som har fået denne e-mail ang. spørgsmålet om distribution i Norden.

Min to bud vil være Enigma eller Tactic. Enigma fordi de pt. står for mange spil, og har overtaget hvad Midgaard tidligere havde. Tactic fordi de har været på banen i lang tid og ser ud til at være ret stabile.

Lars
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Larsine wrote:Mon spillet skulle hedde noget med "Små fyre der cykler rundt i en skov"?

Jeg tror at spildesigneren har skudt med spredehagl, for jeg har hørt om flere som har fået denne e-mail ang. spørgsmålet om distribution i Norden.

Min to bud vil være Enigma eller Tactic. Enigma fordi de pt. står for mange spil, og har overtaget hvad Midgaard tidligere havde. Tactic fordi de har været på banen i lang tid og ser ud til at være ret stabile.
Tak for det. :) Spillet har nu ikke noget specielt med hverken skove, cykler eller små mænd at gøre, så jeg er spændt på hvem det ellers kan være, som sender den slags mails rundt... ;)
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Nej jeg blander det nok sammen med Gnome Race, som jeg forresten mener har fundet et nordisk hjem.

Den 33. stat i USA?

Lars
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 929 times

Post by Frouvne »

Enigma er formentlig et udmærket bud. Jeg ville dog være en smule forbeholden, hvis designeren ikke selv har mulighed for at være ansvarlig for regeloversættelsen, da jeg syntes Enigma har gjort et meget ringe job på den front. Lautapelit kender jeg ikke rigtig noget til, men det ser ud som om, de kunne gå hen og blive store, så måske det også var et forsøg værd. Tactic er jo generelt i en anden genre og jeg formoder ikke, at folk der skal udgive spil via dette forlag ville rette henvendelse til dig, Jens. :wink:
frouvne, administrator

Image
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Tobias »

Jeg har også fået mailen.
Image
Post Reply